Aptitudini „vânate“ de angajatori: abilităţile care cresc şansele de angajare în 2015
0Vrem să găsim o slujbă, eventual una bine plătită, unde să avem şi şansa de a evolua în timp? Nu este suficient să mergem la zeci de interviuri de angajare, să avem un CV exemplar construit şi să fim prezentabili. În secolul XXI, angajatorii s-au axat pe un cumul de abilităţi ale angajatului ideal.
Sir Martin Sorrell, fondator şi director executiv la WPP, una dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axat pe activităţi de publicitate, relaţii publice şi lobby, a explicat pentru bbc.co.uk că în anul 2015 se pune accentul mai mult ca niciodată pe abilităţile învăţate, care reuşesc să scoată un candidat în evidenţă.
Joburile cer abilităţi şi aptitudini diferite, dar cei mai buni oameni pe care ajungem să-i angajăm au în comun anumite caracteristici foarte importante, precizează Martin Sorrell.
Atenţie distributivă, viteză de reacţie şi putere de analiză, printre aptitudinile „vânate“ de angajatori
Trăim într-o lume în care informaţia este din ce în ce mai importantă, dar nu este suficient ca un angajat doar să parcurgă un volum mare de date, ci să fie capabil să le aprecieze din punct de vedere calitativ. Creativitatea, intuiţia şi imaginaţia sunt esenţiale pentru un angajat, pentru că aceştia sunt factorii care duc la inovaţie. Aceste calităţi sunt la fel de importante ca atenţia la detalii, logica sau cunoştinţele trainice într-un anumit domeniu.
Capacitatea de a argumenta, o abilitate care creşte şansa de a fi angajat
O discuţie contadictorie bazată pe argumente se dovedeşte adesea mult mai constructivă decât o conversaţie în care toată lumea este de acord cu toată lumea. Dacă un lider este înconjurat de oameni care nu fac decât să-l aprobe, atunci nu vor ajunge să înveţe mare lucru. Angajaţii capabili ştiu cum să-şi susţină părerile, mai ales atunci când restul lumii nu vrea să asculte ce au de spus.
Adaptarea rapidă a angajatului la nou
Acelaşi tip de curiozitate care îl face pe un angajat să se detaşeze de marea masă, ar trebui ca în prezent să se regăsească sub forma unei adevărate obsesii faţă de tot ceea ce este nou. Cei mai buni dintre cei buni pot fi asemănaţi cu coţofenele, mereu atrase de strălucirea noile tehnologii, a noilor tendinţe care apar constant la orizont etc. Acest lucru nu înseamnă însă că nu trebuie să preţuiască ce au învăţat în trecut, ci să nu fie niciodată mulţumiţi de prezent, să nu înceteze să înveţe şi să-şi dorească mai mult.
Dorinţa de a câştiga
Martin Sorrell spune că alege întotdeauna angajaţii cărora le pasă cu adevărat atunci când câştigă sau pierd. „După 30 de ani în domeniu, încă sunt afectat dacă pierd în afaceri sau dacă cineva cu adevărat bun părăseşte compania“, s-a oferit Sorrell drept exemplu.
Primele 90 de zile la noul loc de muncă, perioada critică
La rândul său, Neil Blumenthal, co-fondator al companiei americane Warby Parker, este de părere că primele 90 de zile pe care un angajat le petrece la noul loc de muncă sunt critice pentru a forma o impresie care se va şterge cu greu. Iar pentru ca această părere să fie un pozitivă trebuie să ţinem cont de anumite detalii.
Aminteşte-ţi numele persoanelor
Chiar dacă nu pare un lucru prea important, această disciplină a reţinerii numelor persoanelor cu care venim în contact în primele luni după ce ne-am angajat contribuie în mare măsură la felul în care suntem percepuţi la locul de muncă .
Pune întrebările potrivite
Înainte de a începe munca într-un loc nou este necesar să vă faceţi temele, astfel încât întrebările pe care le veţi pune să fie pertinente. Citiţi totul despre companie, despre istoria sa, şi întrebaţi la departamentul de resurse umane dacă există amănunte pe care este necesar să le cunoaşteţi înainte de a începe treaba.
Remarcă-te de la bun început
Nu rataţi şansa de a înregistra o mică victorie profesională cât mai curând după ce v-aţi angajat. Chiar şi succesul în îndeplinirea unei sarcini nu prea importante va avea un impact pozitiv, este de părere Neil Blumenthal.