ANPC ofera cumparatorilor sfaturi si un hotline pentru cei care vor sa reclame mielul de Pasti
0In perioada Sarbatorilor de Pasti, ANPC recomanda consumatorilor sa cumpere produse alimentare perisabile (peste, oua sau carne de miel) numai din locuri special amenajate si autorizate, care respecta
In perioada Sarbatorilor de Pasti, ANPC recomanda consumatorilor sa cumpere produse alimentare perisabile (peste, oua sau carne de miel) numai din locuri special amenajate si autorizate, care respecta conditiile igienico-sanitare specifice. Agentii economici trebuie sa afiseze la vedere acte care sa ateste verificarea produselor comercializate de catre autoritatea sanitar-veterinara. Pentru sarbatoarea Floriilor, cetatenii sunt sfatuiti sa nu cumpere peste si produse din peste din locuri neautorizate si sa verifice pestele proaspat. Daca se observa anumite modificari, cum ar fi solzi care se desprind, are miros urat, branhii de culoare cenusie sau bruna, pestele este stricat. ANPC atentioneaza cumparatorii ca pestele proaspat trebuie pastrat si expus la comercializare in vase cu gheata, partial acoperit de gheata. Pentru a evita situatiile in care, din pricina aglomeratiei din piete si magazine, se pot cumpara in graba produse neconforme, ANPC recomanda cumparatorilor sa achizitioneze carne de miel numai din macelarii sau magazine alimentare. Pentru a sti daca mielul e proaspat taiat, cumparatorul va apasa carnea cu degetul. Ea trebuie sa fie elastica, revenind la forma initiala si sa nu aiba o suprafata lipicioasa si urat mirositoare. Cel mai important mijloc de verificare ramane stampila de control sanitar-veterinar. Ouale trebuie sa fie depozitate in cofraje sau lazi, in spatii racoroase, fara miros strain, la temperatura de maximum 14 grade, ferite de razele soarelui sau de alta sursa de caldura. In ce priveste vopseaua de oua, consumatorii trebuie sa verifice daca pe ambalajul de prezentare al produsului sunt mentionati colorantii alimentari admisi de Ministerul Sanatatii in lista ingredientelor, conform normelor sanitare in vigoare, cat si modul de utilizare. In cazul in care consumatorul sesizeaza anumite nereguli la produsele cumparate, se poate adresa Oficiilor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv Oficiul pentru Protectia Consumatorului al Municipiului Bucuresti. De asemenea, ANPC pune la dispozitie urmatoarele numere de telefon unde pot fi reclamati agentii economici: telefonul consumatorului - 0800.080.999 (apel gratuit) si telefonul turistului - 021.9660.