7 reguli pentru gestionarea timpului care te fac o persoană de succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Timpul este o unealtă necesară pentru îndeplinirea activităţilor. Te poate mobiliza sau te poate ţine pe loc. Dar dacă ştii să îl gestionezi corect vei avea succes.

O întrebare rapidă! Cât de multe ştii despre timp? Gândeşte-te un moment. Nu ar trebui să ştii mai multe? La urma urmei, chiar dacă o conştientizezi sau nu, timpul e acel lucru pe care încerci să îl perfecţionezi aşa cum îţi doreşti ca să îţi îndeplineşti obiectivele.

Cel mai probabil, atunci când te trezeşti de dimineaţă, te gândeşti la programul zilei respective şi la ce lucruri ai de îndeplinit. Îţi prioritizezi obiectivele şi mergi la treabă.

Dar fii onest cu tine. La sfârşitul zilei vei fi uimit să vezi cât de mult timp ai pierdut făcând ceva sau cât de repede a trecut timpul. În acest caz răspunsul este simplu. Poate că ceea ce ştii despre gestionarea timpului nu este ceea ce trebuie să te ajute.

Ce e timpul? 

Înainte de toate trebuie să ştii ce este timpul. Timpul este atunci când se întâmplă ceva. Majoritatea oamenilor se limitează la a asemăna timpul cu un ceas. Dar timpul e mult mai sofisticat de-atât. Alt tip de timp este timpul real, de exemplu. Dacă ceasul măsoară cum trece timpul, timpul real poate să fie relativ, din punctul de vedere al fiecăruia. De exemplu, poate că două ore la dentist se pot simţi precum un an de zile. Sau 5 ore petrecute la plajă pot părea 10 minute. Ai prins ideea! 

În ce timp trăieşti? 

În ce fel de timp trăieşti? Dacă ai un program şi te foloseşti de gadget-uri pentru a avea noţiunea timpului atunci trăieşti în timpul ceasului, care este irelevant. De fapt, ar trebui să trăieşti în timp real, care este timpul pe care tu ţi-l creezi. Şi tot ceea ce îţi creezi în minte poate să fie gestionat. Acum poţi să înlături scuze precum „Nu mai am timp“ sau „Nu e timpul potrivit“. Aşa că nu te mai uita la ceas când vrei să faci ceva.

Pentru a gestiona timpul eficient trebuie să-l stăpâneşti pe trei paliere: gânduri, conversaţie şi acţiune. Pentru a da roade pe aceste paliere trebuie să nu îţi mai planifici timpul în funcţie de ce ai de făcut pentru că atenţia ta nu ar trebui să fie pe ceas, adică pe acel timp irelevant. E posibil să nu ai succesul scontat pentru că te limitezi la un cadru.

Reguli pentru gestionarea timpului 

În loc să îţi setezi obiective în timpul ceasului, concentrează-te pe timpul real, cu conversaţii, gânduri şi acţiuni care dau rezultate. Mai jos, o serie de reguli care te pot ajuta să ai succes, puse cap la cap de lifehack.org.

1.Poartă cu tine un carneţel şi scrie în el tot ce îţi trece prinminte, conversaţii şi activităţi pe care vrei să le îndeplineşti. În acest fel vei avea o idee de cât de mult poţi să faci într-o zi şi cum îţi gestionezi timpul.

2.Petrece 30 de minute să-ţi planifici ziua, dar nu stabili cadre în care să lucrezi.

3.Permite pauze şi opreşte-te din ceea ce faci.

4.50% din timp trebuie să te gândeşti la ce ţi-ai propus şi să generezi rezultate în acest sens.

5.Petrece timp vorbind cu persoane care crezi că îţi sunt utile sau de succes.

6.Înţelege că este imposibil să faci totul.

7.Regula e aşa: există şanse mari ca 20% din gânduri, conversaţii, activităţi să se transforme în 80% rezultate. 

Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite