„Jaful“ Made in China din Qatar: Imagini incredibile cu magazinele FIFA de la Doha REPORTAJ

0
0

Nu degeaba FIFA și-a propus să organizeze Mondialul din 2 în 2 ani și cu 48 de echipe! Cupa Mondială e o mașină de tipărit bani pentru organizația condusă de Giani Infantino. Care vrea să mărească și mai mult turația pentru că, nu-i așa, de ce să te mulțumești cu mai puțin, când poți avea și mai mult?

Gianni Infantino, președintele FIFA, bucuros: Mondialul produce sume colosale FOTO Profimedia
Gianni Infantino, președintele FIFA, bucuros: Mondialul produce sume colosale FOTO Profimedia

Lăsând deoparte discuțiile legate de corupția care domină FIFA și de șpăgile monstruoase care s-au dat pentru ca Mondialul să ajungă în Qatar – s-au dat șpăgi și la alte ediții, însă nu ca în cazul arabilor! – Cupa Mondială generează venituri colosale și pe căi legitime. Vorbim despre vânzarea drepturilor TV, încasări generate de bilete care se dau ca pâinea caldă și, nu în ultimul rând, de câștiguri obținute la fața locului, pe stadioanele Mondialului.

Atunci când intri în incinta unei arene, în Doha, poți localiza, fără probleme, „Magazinul Oficial FIFA“. Pentru că aici există mereu niște cozi uriașe, de zici că se dă ceva gratis! Nici vorbă de așa ceva. De fapt, la ce prețuri sunt în interior, mai degrabă, vorbim despre un „Jaf Made in China“.

Așa arată coada la intrarea în magazinul oficial FIFA plasat în incinta arenei Lusail.
Așa arată coada la intrarea în magazinul oficial FIFA plasat în incinta arenei Lusail.

Rafturi devastate, vânzători depășiți de situație

Pe stadionul „Lusail“, cel mai frumos de la acest Mondial, trebuie să aștepți, lejer, o oră pentru a pătrunde în „FIFA Official Store“, în ziua de meci. Iar odată ce ai pătruns în acest cort imens, vei găsi niște rafturi devastate! Pentru că oamenii, în goana după cadouri și suveniruri, efectiv, smulg tot ce găsesc. Degeaba întrebi un vânzător despre mărimi, prețuri și disponibilitate pe stoc. Pentru că omul, deși bine intenționat, e, pur și simplu, depășit de situație. Așa că trebuie să iei problema în mână și să scormonești serios în ce a mai rămas, dacă vrei să găsești ce cauți. Dacă ești norocos și extragi, la un moment, mărimea dorită după un anume tricou, să zicem al Braziliei, zâmbetul îți va dispărea repede, în momentul în care vei afla prețul.

Mascota Laeeb, 30 de euro bucata.
Mascota Laeeb, 30 de euro bucata.

Cel mai banal tricou, „Made in China“, ca tot ce e în magazinul FIFA, costă de la 25-30 de euro în sus. Iar dacă vrei un tricou original de joc al unei naționale, să zicem al Spaniei, lași 140 de euro la casierie! Mingea oficială „Al Rihla“ e și ea la mare căutare, „doar“ 145 de euro. Inclusiv pentru un cadou „low cost“, o brățară de pildă, trebuie să scoți 20 de euro din buzunar.

După ce ai umplut coșul de cumpărături, urmează altă provocare: statul la coada de la case. Și aici timpul de așteptare e de la 30 de minute în sus. Și cine n-are cash, trebuie să aibă un anume card bancar, care a umplut conturile FIFA, pentru a avea exclusivitate în incinta magazinelor Mondialului.

Coada din interiorul magazinului FIFA pentru cei care vor să plătească produsele luate de pe raft.
Coada din interiorul magazinului FIFA pentru cei care vor să plătească produsele luate de pe raft.

Peste 4 ani se vor deschide noi orizonturi pentru FIFA

Această ediție a Mondialului e ultima cu 32 de naționale calificate. Începând cu 2026, când turneul va fi organizat de Canada, Mexic și SUA, numărul echipelor participante va ajunge la 48. Această creștere înseamnă că:

*Asia va avea 8 locuri garantate în loc de 4,5.

*Africa va avea 9 naționale în loc de 5.

*America de Nord, Centrală și Caraibe vor ajunge la 6 echipe în loc de 3,5.

*America de Sud va avea 6 formații în loc de 4,5 locuri.

*Oceania va avea un loc asigurat și nu doar o prezență la barajul de calificare.

*Europa va trece de la 13 locuri în formatul din 2022 la 16.

Vor fi și niște baraje de calificare prin care se va completa tabloul CM 2026. Aceste cifre înseamnă că pentru FIFA vor apărea noi orizonturi financiare. Pentru că, de pildă, din Asia va ajunge la Mondiale, aproape sigur, și o țară precum China. Cu un potențial de marketing colosal! Așadar, la următoarele Mondiale, nu vom avea doar produse „Made in China“, ci și mii de chinezi care vor băga mâna adânc în buzunar, pentru a-și susține naționala din tribune la meciurile turneului final. Cu siguranță, Infantino zâmbește larg cu gândul la această perspectivă.

7,5

miliarde de dolari a obținut FIFA prin contracte încheiate în ultimii patru ani, toate legate în mod direct de Mondialul din Qatar.

Sport


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri