Creier stresat? Trucuri pentru un somn liniştit

Creier stresat?
Trucuri pentru un somn liniştit

Somnul oadihnitor ajută buna funcţionare a organismului

Avem nevoie de odihnă de calitate pentru a funcţiona normal întreaga zi. Specialiştii somnologi au întocmit o listă a lucrurilor care introduse în rutină ne ajută să dormim mai bine peste noapte.

Ştiri pe aceeaşi temă

Avem nevoie de odihnă de calitate pentru a funcţiona normal întreaga zi. Specialiştii somnologi au întocmit o listă a lucrurilor care introduse în rutină ne ajută să dormim mai bine. Astfel, potrivit experţilor site-ului de ştiri medicale webmd.com, chiar dacă este bine să mergem la culcare la aceeaşi oră în fiecare seară, dacă nu avem somn, atunci e bine să nu stăm în pat. Recomandarea este de a face ceva relaxant până când începem să ne simţim obosiţi. De pildă, o baie caldă, sau statul într-un fotoliu confortabil ascultând muzică lentă. Vom petrece mai puţin timp în pat, dar vom dormi mai mult.

Subiectele stresante precum acelea legate de muncă sau de bani ne agită şi ne alungă somnul. Vom avea grijă mâine de plata facturilor sau de e-mail-uri. O altă sursă de nelinişte pot fi filmele de groază de la TV, ba chiar şi emisiunile informative. E necesar să ne deconectăm şi de la social media, de asemenea. Cu cât suntem mai implicaţi, vedem sau citim postările pline de venin ale celor care din asta trăiesc, cu atât îi este mai greu creierului să se relaxeze.

Exerciţiile de respiraţie relaxează muşchii şi mintea

Proiectele pe care le avem de terminat, telefoanele pe care le avem de dat, problemele copiilor pe care trebuie să le rezolvăm, toate dau năvală alungând somnul. Însă toate acestea se pot pune pe hârtie alcătuind o listă căreia îi vom da atenţie după ce ne trezim. Întocmirea ei nu durează mai mult de cinci minute.

Relaxarea musculară ne ajută să scăpăm de gândurile stresante. Întindeţi-vă pe o suprafaţă plană şi lăsaţi corpul moale. Inspiraţi şi expiraţi adânc. Apoi, încordaţi şi relaxaţi fiecare parte a corpului, pe rând. Mai întâi degetele de la picioare, genunchii, şoldurile, burta şi aşa mai departe. Fruntea rămâne ultima. Observaţi cât de relaxat este corpul şi bucuraţi-vă de asta.

Respiraţia mai rară relaxează mintea. Cu ajutorul respiraţiei putem relaxa corpul şi încetini gândurile care alungă somnul. Încercaţi următorul exerciţiu: puneţi o mână în dreptul inimii şi simţiţi ritmul. Inspiraţi adând timp de patru secunde apoi expiraţi încet. Repetaţi până cînd simţiţi că bătăile inimii încetinesc. Gândurile ar trebui să urmeze acelaşi tipar.

Asiguraţi-vă că dormitorul este o zonă fără ecrane, fie că este vorba despre TV, tabletă, computer sau telefon mobil. Lumina albastră transmite semnal corpului care nu mai produce melatonină, hormon care controlează somnul. Zgomotele puternice sau zgomotele pur şi simplu pot zdruncina şi ele somnul odihnitor. Cea mai bună soluţie de a ne odihni bine este să scoatem toate ecranele din camera în care dormim.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: