Roşiile protejează pielea de arsurile solare. Cinci alimente care trebuie adăugate în dieta de vară

Roşiile protejează pielea de
arsurile solare. Cinci alimente care trebuie adăugate în dieta de vară

Roşiile conţin antioxidanţi care oferă o protecţie din interior împotriva soarelui

Este vară, anotimpul când fructele şi legumele de toate culorile încep să se găsească din abundenţă în pieţe. Multe dintre acestea au beneficii nebănuite mai ales în acest anotimp.

Ştiri pe aceeaşi temă

Porumbul dulce este un deliciu pe timpul verii. Preparat fiert sau copt, pe lângă faptul că este foarte gustos, conţine şi două tipuri de antioxidanţi: luteina şi zeaxantina care acţionează precum nişte ochelari de soare naturali, ajutând la formarea unui strat de pigmenţi care protejează corneea, filtrând razele dăunătoare ale soarelui. Aceeaşi antioxidanţi ajută la împiedicarea degenerării maculare, principala cauză de pierdere a vederii la oamenii trecuţi de 60 de ani.

Consumul de cireşele are şi el o serie de beneficii printre care şi faptul că îmbunătăţeşte calitatea somnului şi reduce durerile musculare. În plus, compuşii din cireşe ne ajută să fim mai supli şi să ne menţinem greutatea normală. Aceasta pentru că antocianinele din cireşe acţionează ca nişte molecule care ard grăsimile şi ajută la scăderea stocării corporale a acestora.

Suplimentele nu sunt la fel de eficiente

Fără îndoială că protecţia solară nu trebuie pierdută din vedere mai ales acum, vara. Consumul de roşii poate oferi o protecţie suplimentară în sensul că ele conţin licopen, un carotenoid care se găseşte în pătlăgelele roşii, şi care fereşte pielea de arsuri. Potrivit unor studii, participanţii care au fost expuşi la raze ultraviolete au avut o înroşire a pielii cu aproape 50% mai mică după ce au mâncat două linguri şi jumătate de pastă de roşii sau au băut zilnic două căni de suc de morcovi, timp de 10-12 săptămâni. Suplimentele alimentare nu au fost însă la fel de eficiente, poptrivit aceleiaşi surse.

Hidratarea corespunzătoare ajută creierul să funcţioneze cum trebuie şi păstrează buna dispoziţie. Totodată, ajută la eliminarea toxinelor şi la răcorire. Vestea bună este că nu trebuie neapărat să bem apă pentru a ne hidrata. Pepenele roşu conţine peste 90% apă şi lycopen şi mai are încă un avantaj. Cercetările arată că mâncând fructe şi legume care conţin multă apă reuşim să ne simţim sătui cu puţine calorii.

Zmeura este o sursă foarte bună de fibre solubile care ajută la scăderea colesterolului. O cană de zmeură are circa 8 grame de fibre, iar un studiu publicat în „ Journal of Nutrition“ sugerează că un consum de fibre poate ajuta şi la slăbit.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: