Deputaţii dezbat astăzi moţiunea simplă „CFR Marfă - Cronica unei alte privatizări eşuate“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„CFR Marfă - Cronica unep privatizări eşuate“ este a doua moţiune simplă din această sesiune parlamentară FOTO Arhiva Adevărul
„CFR Marfă - Cronica unep privatizări eşuate“ este a doua moţiune simplă din această sesiune parlamentară FOTO Arhiva Adevărul

Moţiunea simplă privind CFR Marfă va fi dezbătută luni de plenul Camerei Deputaţilor. Conducerea PDL a decis depunerea la Camera Deputaţilor a unei moţiuni simple cu scopul pentru a primi mai multe răspunsuri legate de privatizarea CFR Marfă.


Liderul deputaţilor PDL, Mircea Toader, a anunţat, marţi, în plenul Camerei Deputaţilor, că democrat-liberalii, alături de reprezentanţii PPDD, au depus moţiunea simplă 2CFR Marfă - Cronica unei alte privatizări eşuate“. Moţiunea simplă a fost iniţiată de 72 de deputaţi.

Purtătorul de cuvânt al PDL, Adriana Săftoiu, a precizat, după şedinţa de luni a BPN, că PDL aşteaptă prin această moţiune răspuns la trei întrebări - ce se va întâmpla cu cei 11.000 de angajaţi ai CFR Marfă, cine îşi asumă răspunderea pentru hotărârea de Guvern care a dus la eşuarea privatizării şi când va fi reluat procesul de privatizare. Săftoiu a adăugat că se impune şi demisia, cel puţin de onoare, a ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu.

Dezbaterea moţiunii simple figurează pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor, chiar dacă secretarul Niculae Mircovici declara săptămâna trecută că discuţiile pot să aibă loc marţi, în funcţie de programul ministrului Transporturilor Ramona Mănescu, care efectuează o vizită în Turcia.

Potrivit Regulamentului Camerei Deputaţilor, moţiunea simplă poate fi iniţiată de cel puţin 50 de deputaţi şi exprimă poziţia acestora într-o anumită problemă de politică internă sau externă ori, după caz, cu privire la o problemă care a făcut obiectul unei interpelări.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putu fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Pe aceeaşi temă:

Privatizarea CFR Marfă a eşuat. După trei ore de negocieri, GFR şi comisia de privatizare nu au ajuns la niciun acord

UPDATE De ce a eşuat privatizarea CFR Marfă. Ce clauze din contract nu au fost respectate şi cine este responsabil

Antonescu, despre eşecul privatizării CFR Marfă: Băsescu şi DNA să se preocupe de cei care au făcut praf compania

Ministrul Transporturilor: „Cumpărătorul ar fi putut plăti pentru CFR Marfă”


 

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite