Tempestini, victorie clară în raliul Maramureşului. Două din două în 2021

Tempestini, victorie clară în raliul Maramureşului. Două din două în 2021

Simone Tempestini a câştigat raliul Maramureşului, competiţie revenită în calendarul competiţional după 14 ani, reuşind să se impună în 7 dintre cele 12 probe speciale. E a doua victorie pentru campionul naţional en-titre, după succesul înregistrat în Braşov.

Ştiri pe aceeaşi temă

La 15 ani de când tatăl său se impunea pe traseele din Pasul Gutin, Simone (Skoda Fabia R5) a reuşit să urce pe primul loc, fiind secondat chiar de colegul său de la Napoca Rally Academy, Bogdan Marişca (Ford Fiesta Rally2). 

De altfel, cei doi şi-au împărţit victoriile pe probele speciale, cinci revenindu-i lui Marişca. Podiumul a fost completat de Sebastian Barbu (Skoda Fabia R5). Lupta s-a dovedit una intensă, mai ales că ploaia şi-a făcut simţită prezenţa de mai multe ori de-a lungul raliului.

Un total de 75 de echipaje au fost prezent la întoarcerea în calendarul intern a Raliului Maramureşului. Printre participanţi s-a numărat şi Ugur Soylu, vicecampion naţional absolut al Turciei, care s-a clasat al patrulea, la 5:46,4 minute în spatele lui Tempestini.  Aflat în lupta pentru podium, Norbert Maior a abandonat pe a şaptea probă după ce a ieşit în decor.

După această rundă, a patra de până acum, Bogdan Marişca şi-a păstrat poziţia de lider în clasamentul general, cu 119,2 puncte, fiind urmat de Tempestini, cu 96.8 puncte şi de fostul campion la viteză în coastă, Bogdan Cuzma, cu 75,2 puncte. 

Sezonul 2021 programează un total de 11 etape. Conform regulamentului, clasamentul final se va realiza calculând cele mai bune 7 rezultate, în funcţie de coeficientul de valoare al fiecărui raliu, acestea având între 0.6 şi 1.2 puncte. Până în prezent, pe lângă runda din Maramureş, cu un coeficient de 1,2, s-au desfăşurat Raliul Covasnei (coeficient 0,6 – câştigător Dan Gîrtofan), Raliul Braşovului (coeficient 1 – câştigător Simone Tempestini) şi Raliul Harghitei (coeficient 1 - câştigător Bogdan Marişca).

„A fost o plăcere să pilotez pe probele de la Raliul Maramureşului pentru prima oară, mă bucur că am reuşit să câştigăm şi de această dată. Este o zonă foarte frumoasă şi faptul că acest raliu s-a reîntors în CNRB este îmbucurător pentru noi toţi, pasionaţi ai motorsportului. Sper să revenim şi la anul şi poate să descoperim şi alte probe frumoase. Vreau să îi felicit pe organizatori pentru promptitudinea cu care au reuşit să se mobilizeze în organizarea unui raliu surpriză. Ei au fost cei care au creat o zonă de degajare pentru ca FRAS să nu aibă o ieşire în decor gravă. Este un păcat că decizii ambigue, luate din partea federaţiei, în timpul desfăşurării campionatului, cu alibiul covid, afectează calendarul competiţional şi planificarea sportivilor“, a declarat Tempestini la finalul raliului.

Programul lui Tempestini se anunţă unul de foc pentru următoarea perioadă. Pe 11-12 iunie îşi va apăra trofeul cucerit anul trecut la Raliul Argeşului, iar pe 18-19 iunie va debuta în sezonul 2021 din Campionatul European de Raliuri în Polonia. În 2016, în Polonia, când runda era parte din Mondial, clujeanul câştiga clar divizia juniorilor la bordul unui Citroën DS3 R3T Max.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările