Românii au cea mai mare încredere în vaccinul Pfizer-BioNTech. Cele mai mari suspiciuni la vaccinul rusesc Sputnik

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Mediafax Andreea Alexandru
FOTO Mediafax Andreea Alexandru

Dintre cele cinci vaccinuri cele mai populare împotriva COVID-19 românii au cea mai mare încredere în cel produs de Pfizer - BioNTech (SUA-Germania), arată un studiu realizat de către INSCOP  Research şi Verifield, în parteneriat cu Centrul de Cercetare în Comunicare şi Inovare Socială (CoRe). La polul opus se află vaccinul rusesc Sputnik, cu o încredere de aproximativ 17%.

Dintre diversele formulele de vaccin deja avizate pentru utilizare sau aflate în fazele finale de avizare, românii au cea mai mare încredere în cel dezvoltat de Pfizer – BioNTech.

Astfel, 51.6% dintre români declară că au multă şi foarte multă încredere în vaccinul Pfizer – BioNTech (SUA – Germania), în timp ce 33.6% declară că puţină şi foarte puţină încredere, iar 9.2% că nu au auzit de acest vaccin. Nu ştiu sau răspund 5.6%.

Analiza socio-demografică: Au multă şi foarte multă încredere în vaccinul Pfizer – BioNTech mai ales respondenţii cu vârsta peste 60 de ani, cei cu studii superioare şi gulerele albe. 

În vaccinul Moderna au încredere multă şi foarte multă 44.1% dintre respondenţi, în timp ce 38.6% declară că au puţină şi foarte puţină încredere, iar 11.6% că nu au auzit de acest vaccin. 5.7% nu ştiu sau răspund.

Analiza socio-demografică: Au multă şi foarte multă încredere în vaccinul produs de Moderna mai ales respondenţii care au vârsta peste 60 de ani, cei care locuiesc în regiunea Centru, respondenţii care câştigă peste 2000 de lei pe lună, respondenţii cu studii superioare şi gulerele albe. 

Au încredere multă şi foarte multă în vaccinul Oxford- AstraZeneca 38.5% dintre respondenţi, în timp ce 35.7% declară că au puţină şi foarte puţină încredere, iar 17.3% că nu au auzit de acest vaccin. 8.5% nu ştiu sau răspund.

Analiza socio-demografică: Au multă şi foarte multă încredere în vaccinul produs de Oxford – AstraZeneca mai ales respondenţii care locuiesc în regiunea Centru, respondenţii care câştigă peste 3.000 de lei, cei cu studii superioare şi gulerele albe. 

Vezi şi: Sondaj. Aproape jumătate dintre români sunt de părere că Biserica ar trebui să sprijine campania de vaccinare

În vaccinurile dezvoltate de China au încredere multă şi foarte multă 17,8% dintre respondenţi, în timp ce 58,7% declară că au puţină şi foarte puţină încredere, iar 16.4% că nu au auzit de aceste vaccinuri. Ponderea non-răspunsurilor în acest caz este de 7.1%.

Analiza socio-demografică: În rândul categoriei gulerelor gri şi a respondenţilor cu vârsta între 30 şi 44 de ani se înregistrează procente mai ridicate ale celor care au puţină şi foarte puţină încredere în vaccinurile dezvoltate de China. 

17.7% dintre români declară că au multă şi foarte multă încredere în vaccinul Sputnik (Rusia), în timp ce 55.2% declară că au puţină şi foarte puţină încredere, iar 19% că nu au auzit de acest vaccin. 8.1% este ponderea non-răspunsurilor.

Analiza socio-demografică: Au puţină şi foarte puţină încredere în vaccinul Sputnik mai ales respondenţii din categoria gulerelor gri, cu vârsta între 30 şi 44 de ani, locuitorii din regiunea Centru şi respondenţii care câştigă sub 1.000 de lei lunar. 

incredere vaccin

Sondajul de opinie „Percepţia publică asupra vaccinării. Încrederea românilor în vaccinarea anti COVID19” a fost realizat de către INSCOP Research şi Verifield, în parteneriat cu Centrul de Cercetare in Comunicare si Inovare Sociala (CoRe) din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca la comanda think-tankului STRATEGIC Thinking Group – Asociaţia Grupul de Gândire Strategică (www.strategicthinking.ro), în cadrul unui proiect independent de cercetare iniţiat şi coordonat de Asociaţie.

Datele au fost culese  în perioada 13 ianuarie  – 3 februarie 2021 prin metoda CATI (interviuri telefonice).  Volumul eşantionului multistadial stratificat a fost de 1200 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2,8% la un grad de încredere de 95%. 

Graficele integrale din studiu

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite