Genţile care au făcut istorie. Cine era Louis Vuitton în secolul al XIX-lea?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În 1858, Louis Vuitton a prezentat prima geantă din pânză groasă şi cu fund plat, denumită Trianon
În 1858, Louis Vuitton a prezentat prima geantă din pânză groasă şi cu fund plat, denumită Trianon

Un studiu al Centrului de Cumpărături din Lakeside, Essex, Marea Britanie, arată că femeile de 30 de ani au schimbat deja 21 de poşete şi îşi cumpără una nouă la fiecare trei luni, având toate şansele ca în cursul vieţii să ajungă la 111.

De la săculeţii vechilor preoţi africani şi până la moda „haute couture", geanta a păstrat toate secretele personale, a fost însemnul puterii, statutului şi frumuseţii. Ca păstrătoare a echipamentului necesar vieţii de zi cu zi, ea a fost influenţată de schimbările sociale şi tehnologice, precum circulaţia banilor, dezvoltarea transportului, apariţia pe scară largă a cosmeticelor, a ţigărilor, a telefoanelor celulare şi a marcat rolul femeii în societate. Bărbaţii au fost primii care s-au folosit de genţi.

Citeşte integral articolul pe Historia.ro

EXCLUSIV Românca "vânată" de gigantul Louis Vuitton a bătut corporaţia cu cinci poşete piratate din China

Românul care a umilit giganţii Nokia, Bvlgari şi Louis Vuitton şi i-a bătut cu marfa piratată adusă din China

Hieroglifele îi înfăţişează pe vechii egipteni purtând un fel de sac din piele, legat cu o curea în jurul şoldurilor. Broderiile şi bijuteriile care împodobeau acest accesoriu vestimentar arătau statutul social - cu cât persoana era situată mai sus pe scara socială, cu atât geanta era mai sofisticată. În secolul al XVI-lea, un astfel de obiect devine foarte popular, fiind confecţionat din diverse materiale. Forma cilindrică se termina la capete cu şireturi care ţineau laolaltă conţinutul genţii aşezată cel mai adesea de-a curmezişul corpului şi purtată mai ales de călători.

În 1400, genţi devin un simbol al statutului social

Multă vreme femeile şi-au purtat efectele personale în buzunare ascunse între faldurile rochiilor. În 1400 însă, atât ele, cât şi bărbaţii se foloseau de genţi care devin încet-încet un simbol al statutului social. Oamenii încep să-şi împodobească genţile cu bijuterii, broderii şi mătase. E inutil să spunem că aceste fragile genţi nu erau foarte practice, deşi oamenii considerau că, dacă ţi le permiţi, îţi poţi angaja şi un servitor, să le care. Portretele celor mai influenţi oameni ai momentului îi arată, adesea, cărând ceea ce azi am numi genţi de firmă, în mod vizibil ancorate de îmbrăcăminte cu brandenburguri complicate. Apoi, moda a impus ca femeile să-şi poarte genţile sub haine, astfel că, decenii la rând, genţile au dispărut, iar forma lor nu s-a mai schimbat aproape deloc.

În secolul al XVII-lea apar mai multe modele de genţi destinate atât femeilor, cât şi bărbaţilor, iar modelele încep să se complice. Tinerele fete învăţau să brodeze, artă care intra obligatoriu în pregătirea pentru măritiş, astfel că în acea perioadă se înregistrează o evoluţie remarcabilă a aplicelor brodate pe genţi.

Louis Vuitton în secolul al XIX-lea

Termenul de geantă de mână începe să fie folosit prin 1900

Un secol mai târziu, hainele clasice revin în garderobe. Aceasta a însemnat mai puţine straturi de îmbrăcăminte, astfel încât o geantă plasată dedesubt ar fi ruinat întregul look al doamnelor. Prin urmare, acestea încep să-şi poarte efectele personale în săculeţe de mână, numite réticules. Ele aveau un săculeţ diferit pentru fiecare ocazie, conţinutul însă era acelaşi: un ruj de buze, o cutie cu pudră pentru ten, o batistă, o sticluţă cu săruri, cărţi de vizită, o cutiuţă pentru acestea şi o sticluţă cu parfum.

Termenul de geantă de mână începe să fie folosit prin 1900 şi se referea, în general, la bagajele de mână purtate de bărbaţi. Aceste genţi devin sursă de inspiraţie pentru poşetele femeilor care sunt însă mai sofisticate, dotate cu multe compartimente interioare şi au un aspect mai atrăgător. În noua formulă, geanta feminină avea separeuri destinate bijuteriilor, ochelarilor din sticlă pe care doamna îi purta la spectacolele de operă, cosmeticelor şi evantaielor.

Vuitton, designer de geamantane

Vuitton e una dintre cele mai cunoscute firme de genţi şi poşete de lux, produsele care poartă această marcă dau fiori financiari şi de plăcere în egală măsură oricărui dependent de capriciile modei. Întemeietorul mărcii, Louis Vuitton, s-a născut în 1821 în Jura, Franţa.

Citeşte integral articolul pe Historia.ro

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite