„Am descoperit în magazinul IKEA din Bucureşti că echipele diverse sunt mai creative şi aduc soluţii noi. IKEA România se poate mândri cu rezultate bune în privinţa egalităţii de gen, cu 46% angajate femei în magazinul IKEA din Bucureşti, 45% în echipa de middle management şi 50% femei în echipa de top management a magazinului, precum şi o politică foarte clară de non discriminare şi asigurarea de şanse egale la locul de muncă“, a spus Violeta Neniţă, Store Manager IKEA Băneasa. 

IKEA South-East Europe a sărbătorit Ziua Internaţională a drepturilor femeilor în toate oraşele în care se află magazine IKEA în regiune: Bucureşti, Zagreb şi Belgrad, prin organizarea unui Forum al Egalităţii de Gen la locul de Muncă.

Astfel, IKEA a adus la masa discuţiilor din Bucureşti pe: Anneli Lindahl Kenny, Ambasadoarea Suediei în România; Nicoleta Nicolae Ioana, Consilier de Stat în cadrul Cabinetului Preşedintelui României; Aurelia Graţiela Drăghici, Secretar de Stat - Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES); Andreea Bragă, Directoare Executivă - Centrul de Dezvoltare Curiculara şi Studii de Gen: FILIA; Dana Dobrescu, Communications Manager Unilever South Central Europe, alături de Ana Teresa Fernandes, Deputy Public Affairs Manager IKEA Group şi de Violeta Neniţă, Store Manager IKEA Băneasa.
 
Potrivit unui studiu realizat de IKEA în regiunea South-East Europe în oraşele Bucureşti, Zagreb şi Belgrad, românii* sunt cei mai optimişti în ceea ce priveşte egalitatea de gen. 56% dintre respondenţii români cred că femeile şi bărbaţii au şanse egale de angajare, 50% cred că femeile şi bărbaţii primesc remuneraţie egală pentru aceeaşi muncă şi 47.5% cred că femeile şi bărbaţii au oportunităţi egale de avansare în carieră. În Croaţia şi Serbia aceste rezultate sunt mai mici cu peste 20 de procente.
 
„La IKEA spunem întotdeauna că mai avem multe de făcut, aşa că Forumul Egalităţii de gen a reprezentat o oportunitate de învăţare şi o discuţie constructivă alături de autorităţi, ONG-uri şi companii.  La nivel de IKEA Group, ne-am propus obiective clare pentru a ajunge de la un echilibru perfect de gen până în 2020. Ne dorim să avem 50% femei şi 50% bărbaţi angajaţi la toate nivelurile de management şi în toate funcţiile, să oferim şanse egale în orice situaţie, precum şi remuneraţie egală pentru femei şi bărbaţi în funcţii similare“, a declarat Ana Teresa Fernandes, Deputy Public Affairs Manager IKEA Group. 
 
Cu această ocazie, preşedintele României, domnul Klaus Iohannis, a transmis un Mesaj oficial. „România este puternic angajată în combaterea discriminării şi de aceea îndeplinirea obiectivelor egalităţii de gen este o prioritate. Încă de la preluarea mandatului, am susţinut că egalitatea între femei şi bărbaţi reprezintă o condiţie esenţială pentru progres şi justiţie socială, fiind şi o dovedită sursă de prosperitate economică. Femeile şi bărbaţii trebuie să aibă posibilitatea de a se implica, în egală măsură, în politică, economie şi societate, contribuind, cu experienţa lor, la dezvoltarea şi modernizarea acestei ţări. De aceea am şi asumat rolul de promotor al campaniei internaţionale #HeforShe, fiind ferm convins că putem face mai mult pentru susţinerea drepturilor femeilor din întreaga lume. 
Aţi inclus egalitatea de gen în spectrul valorilor după care vă ghidaţi activitatea, iar acest fapt dovedeşte respectul faţă de angajaţi şi faţă de drepturile acestora. Sper ca astfel de iniţiative prin care este promovată egalitatea de gen să se constituie într-un exemplu de bună practică pentru cât mai multe companii şi autorităţi publice din România, astfel încât toţi angajaţii să se bucure de drepturi şi şanse egale”, se arată în Mesajul transmis de preşedintele Klaus Iohannis.
 
„În România, egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi este un principiu fundamental al drepturilor omului, transpus atât la nivel legislativ cât şi la nivelul politicilor publice. Cu toate acestea, mai sunt lucruri de îmbunătăţit. Dezvoltarea unei culturi antreprenoriale feminine depinde de schimbarea rolurilor sociale ale femeilor, dar şi de construirea unei încrederi de sine a femeilor. Această schimbare se face atât prin accesul la educaţie al femeilor în special, în sectoarele de învăţământ specifice dezvoltării unei afaceri (economie, management etc.), dar şi prin autodepăşirea unor temeri nejustificate care sunt legate de stereotipurile de gen promovate în familie şi în societate“ - Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi.
 
*Studiu realizat de IKEA SEE în parteneriat cu Ipsos pe un eşantion de 600 de respondenţi din Bucureşti şi împrejurimi. Rezultatele au fost obţinute printr-un chestionar online cu tema: Egalitatea de gen la locul de muncă.
 
Când oamenii au aceleaşi oportunităţi de creştere, toată lumea are de câştigat. Egalitatea este mai bună pentru toată lumea - în România şi peste tot în lume.