Start pentru Legea Fiecare Copil la Grădiniţă

Start pentru Legea
Fiecare Copil la Grădiniţă

Noile norme stimulează părinţii să-i ducă pe copii la grădiniţă

Executivul condus de Dacian Cioloş a adoptat la 19 ianuarie o Hotărâre de Guvern care aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării la învăţământul preşcolar a copiilor proveniţi din familii defavorizate şi a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniţă.

În România, ponderea copiilor care merg la grădiniţă sau care sunt încadraţi în forme oficiale de educaţie este sub 10% în totalul copiilor sub 3 ani, conform ultimelor date disponibile Eurostat. Spre deosebire de Danemarca, unde 7 din 10 copii sunt încadraţi într-o formă oficială de educaţie, România se plasează pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte educaţia preşcolară.

Noile norme au fost dezvoltate de Ministerul Muncii, Ministerul Dezvoltării Regionale şi al Finanţelor Publice şi Ministerul Educaţiei, grupul de lucru fiind moderat de Cancelaria Primului Ministru - cu participarea permanentă a reprezentanţilor Asociaţiei OvidiuRo, şi s-au aflat în procedură de consultare publică timp de 10 zile, în perioada 5 -14 ianuarie 2016. Conform normelor metodologice, pentru anul şcolar 2015 - 2016, prezenţa  se va nota începând cu data de 15 februarie 2016--începutul semestrului II.

,,Legea şi normele de aplicare stabilesc cadrul legal favorabil educaţiei preşcolare pentru toţi copiii din România, dar succesul programului va fi decis la nivel local. Ştim din etapa de pilotare că înscrierea cât mai multor copii la grădiniţă şi condiţionarea strictă a acordării stimulentului educaţional de prezenţă sunt esenţiale. Ceea ce va conta însă va fi capacitatea echipelor locale de a colabora şi de a găsi soluţii la problemele punctuale precum şi susţinerea instituţiilor judeţene şi naţionale” subliniază Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo.

Legea nr. 248/2015 sau Legea ,,Fiecare Copil la Grădiniţă" (FCG) răspunde obiectivelor cu privire la reducerea abandonului şcolar (la 11.3%) şi a sărăciei şi inechităţii sociale ce derivă din Strategia Europa 2020. În 2014, rata abandonului şcolar în România ajunsese la 18.5% şi se estimează că în prezent doar unul din trei copii săraci beneficiază de educaţie timpurie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: