Automecanica Moreni vrea să fie implicată în fabricarea blindatelor Piranha 5 ale Armatei Române

Automecanica Moreni vrea să fie implicată în fabricarea blindatelor Piranha 5 ale Armatei Române

Blindatele Piranha 5 într-o hală a Uzinei Mecanice Bucureşti FOTO Gabriel Leş Facebook

Există o serie de tratative pentru o viitoare colaborare a Uzinei Automecanica Moreni cu General Dynamics şi UM Bucureşti pentru finalizarea programului de dotare a Ministerului Apărării Naţionale (MApN) cu blindate Piranha 5. Cel puţin asta susţine Constantin Bucuroiu, liderul de sindicat de la Automecanica Moreni.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Noi, în câteva discuţii pe care le-am avut cu cei de la General Dynamics din România, am ajuns la concluzia că Moreniul ar fi de mare ajutor pentru realizarea transportorului de la UM Bucureşti, Piranha 5, şi chiar să dezvoltăm noi, împreună cu ei, un transportor flotabil, pentru că ei nu au flotabil”, a declarat Constantin Bucuroiu, citat de jurnaldedambovita.ro. Reorientarea Uzinei Automecanica către o colaborare cu General Dynamics şi UMB vine după o înţelegere mai veche conform căreia la Moreni ar fi urmat să fie dezvoltate şi fabricate 342 de transportoare amfibii blindate şi paltforme derivate (puncte mobile de comandă, medevac, vehicule CBRN, mortiere/aruncătoare de bombe calibru 120 mm, vehicul de reparaţii) pentru MApN a  fost pusă cel puţin în aşteptare. 
 
AGILIS 8X8 a fost pus în stand-by
 
Astfel, în cursul anului trecut, Ministerul Apărării a transmis Parlamentului o scrisoare pentru aprobarea finanţării cu circa 230 de milioane de euro a cercetării, dezvoltării şi omologării în România, la uzina Moreni, a transportorului blindat şi amfibiu AGILIS 8X8 de către Romanian Military Vehicle Systems, un joint-venture format din Uzina Moreni şi compania germană Rheinmetall. Ulterior, MApN s-a răzgândit în privinţa momentului şi a modului în care se va face acest program de dotare pentru Forţelor Terestre. „Ceea ce pot să vă spun foarte sigur este că în acest an această a doua etapă de înzestrare cu transportor amfibiu nu va porni”, a declarat, cu ceva timp în urmă, ministrul Apărării, Gabriel Leş. El a susţinut că sistarea acestui program este o urmare a costurilor mari cerute de alte contracte de înzestrare ale MApN. În plus, ministrul Leş a lăsat să se înţeleagă că Armata va dori şi un transportor amfibiu, dar că nu e sigur ca acesta să fie cel dezvoltat cu nemţii de la Rheinmetall: „Va fi o licitaţie şi acolo”. 
 
Piranha 5 o ia mai greu din loc
 
Şi în programul pentru dotarea Armatei Române cu blindate 8X8 Piranha 5 sunt ceva probleme. Concret, există o întârziere destul de mare a livrărilor astfel încât General Dynamics riscă o serie de penalizări pe care MApN este decis să le impună la depăşirea termenelor. Astfel, MApN a achitat un avans de 30 la sută din suma totală de 895 de milioane de euro pentru care furnizorul a constituit garanţie bancară, iar o parte din aceasta poate fi executată de MApN. O altă problemă a blindatelor Piranha 5 pentru MApN este că  turela cu tun de 30 de mm produsă de israelienii de la Elbit a picat primele teste. Astfel, la o serie de probe efectuate recent, staţiile de armament de 12,7 mm au funcţionat normal, dar turelele de 30 mm nu au fost conforme.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările