Designerii de modă pe care bărbaţii ar trebui să-i cunoască. Recomandările lui Oliver Kuhn în cartea „Tot ce trebuie să ştie bărbatul genial“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrarea „Tot ce trebuie să ştie bărbatul genial”, de Oliver Kuhn, prezintă o veritabilă lecţia de modă. Iată cele mai importante informaţii despre designerii de modă şi mărcile celebre.

Volumul „Tot ce trebuie să ştie bărbatul genial”, de Oliver Kuhn (apărut la editura Baroque Books&Arts), este un mic dicţionar de cultură generală. Informaţiile şi sfaturile sunt concentrate succint şi uşor de reţinut. Astăzi ne-am oprit la lecţia de modă. Aici putem găsi informaţii despre designerii de modă şi mărcile celebre.

Giorgio Armani

E cunoscut pentru costumele sale clasice. Sunt croite ceva ai lejer decât costumele business de la Boss. Ba chiar, uneori, sun un pic şifonate şi viu colorate. Costumele lui Armani sugerează puterea nonşalanţei.

armani

FOTO Wikipedia.org
 

Hugo Boss

Firma germană de tradiţie din oraşul şvăbesc Metzingen. Marca are trei linii: „Hugo Boss” pentru omul de afaceri clasic-elegant, linia „Hugo” tânără şi individualistă şi linia de lux „Baldessarini”.

Boss

Burberry

Casa de modă pentru bărbaţi Thomas Burberry s-a dezvoltat pe la 1870 pornind de la un material rezistent la vânt şi intemperii. În primul Război Mondial, ofiţerii purtau o pelerină Burberry (trenchoat –manta pentru tranşee). În 1924, Burberry a introdus inconfundabila căptuşeală în carouri camel-negru-roşu-alb. Humphry Bogart a purtat un asemenea trenchcoat în Casablanca. 

Burberry FOTO Independent.ie

FOTO Independent.ie
 

Dolce&Gabbana

Domenico Dolce şi Stefano Gabbana s-aun întâlnit întâmplător în 1980, la un producător de modă căruia urmau să îi prezinte schiţe şi tiparele lor, care însă nu au intrat niciodată în producţie. Şi atunci s-au gândit: „Ce-ar fi să le facem singrui?”. Şi după zece ani erau prezenţi în peste 350 de magazine. Din 1990, se ocupă de moda masculină. „Ne-au dăruit dandys şi golani, păstori de capre sicilieni şi cuţitari napolitani”, a spus James Truman despre Dolce&Gabbana. Logo-ul lor D&G este discreditat, în Germania, ca fiind o prescurtare pentru Dumm&Geil (prost şi şmecher).

Dolce & Gabbana WWD.com

Dolce & Gabbana FOTO WWD.com
 

Salvatore Ferragamo

Încă pe când avea 13 ani, ferragamo a deschis un mic magazin de pantofi în apropiere de Napoli. La 16 ani a plecat la Los Angeles. A devenit pantofarul de casă al mai marilor de la Hollywood. Greta garbo i-a comandat nu mai puţin de 70 de perechi de pantofi, acelaşi model, în toate culorile. Dorul de casă l-a făcut să se întoarcă la Florenţa, în 1927. Printre clienţii săi: Bnito Mussolini, Eva Braun, Eva Peron. În 1955, ferragamo a conceput tocurile stiletto.

Feragano

FOTO Shopenaur
 

John Galliano

Designer londonez extravagant, fost hard designer la Givenchy şi la Dior.

Galiano FOTO Peta.uk

FOTO Peta.org.uk 
 

Jean-Paul Gaultier

Francezul a combinat clasicul cu excentricul, rafinamentul cu vulgaritatea, hainele de damă cu cele pentru bărbaţi. A pus bretele la pantalonii scurţi, a conceput modele de veston fără partea din spate şi tricouri cu văl mănăstiresc. El însuşi poartă tricouri în dungi, de marinar, kilt scoţian şi ghete butucănoase Doc Martens. 

Gautier

Gucci 

Tom Ford a fost numit în 1994 director de creaţie la Gucci. A reuşit să transforme firma muribundă în insider-label. El fusese angajat cu puţin timp înainte ca Maurizio Gucci, nepotul fondatorului companiei, să fie împuşcat. Gucci e unul dintre precursorii „modei mod” inspirate de stilul vestimentar al clasei mijlocii din Anglia anilor 50, care încerca să imite dandysmul. Această modă combina frivolitatea erai beat cu nonşalanţa anilor 90.

Gucci

Wolfgang Joop

Joop a studiat psihologia publicităţii – motiv pentru care se pricepe de minune la marketing. Din 1994 îşi prezintă colecţiile la New York, Trăieşte la Potsdam.

Joop Twiter

Joop FOTO Twiter
 

Calvin Klein

S-a impus prin lenjeria pentru bărbaţi. Chiloţii cu design fin şi cu marca imprimată pe banda elastică au devenit un model de referinţă în modă. Brooke Shields (foto) a făcut publicitate pentru această companie îmbrăcată în jeanşi mulaţi. Sloganul: „Nimic nu încape între mine şi chiloţii Calvin Klein”.

CK

Karl Lagerfeld

Copil-minune: vorbeşte patru limbi, nu fumează, nu bea, acordă interviuri superbe, creează până la 20 de colecţii pe an şi lucrează ca fotograf. Acum un secol, tatăl său a adus laptele condensat în europa. A lucrat ca head designer pentru Chloe şi fendi. În 1983 a preluat direcţia artistică la Chanel.

lagerfeld FOTO Allure


 

Ralph Lauren

În anii 80, Lauren a devenit, prin logoul său cu jucătorul de polo, marca preferată a „preppies” (studenţii bogaţi la proparation school) şi „yuppies” (young urban professional). Cămăşile sale polo au devenit semn de recunoaştere a unei generaţii de succes.

Lauren

Miuccia Prada

Miuccia e nepoata lui Mario Prada, cel care a fondat la Milano, în 1913, un magazin de produse scumpe din piele. Miuccia a conceput un rucsac din nailon care a devenit într-un timp scurt foarte trandy; astfel, a readus pe linia de plutire compania de tradiţie ajunsă în pragul falimentului. „Fac haine urâte din materiale urâte. Prostul-gust asumat. Cu toate acestea, arată bine”, a spus Prada într-un interviu.

Prada FOTO WWD.com

Miuccia Prada FOTO WWD.com
 

Yves Saint Laurent

A fost asistentul şi urmaşul lui Christian Dior. În 1960 a conceput un design îndrăzneţ în genul beat-look: col roule şi bluzon de piele. Dior l-a concediat imediat. În 1961 a creat propriile colecţii şi a devenit designer independent. A arunat la coş toate regulile şi a combinat portocaliu cu roz, lila cu galben şi negru cu maro. În 2002 s-a retras din haute couture.

FOTO http

Yves saint Laurent FOTO sahara-experience.com
 

Gianni Versace
 

Versace creează sub acest lebel din 1978. Creaţiile sale neobaroce sunt excesive şi bombastice până la limita suportabilului. Foloseşte finisaje extrem de pretenţioase din metal, ştrasuri sau neopren.

www.biography.com

Gianni Versace FOTO biography.com
 

Citeşte şi:

Trucuri în gospodărie: de ce merele nu se pun în acelaşi coş cu alte fructe şi cum se găteşte peştele în maşina de spălat vase

Cum te porţi printre străini. Cultura în care degetul mare ridicat este considerat un gest de mare insultă


Sfat pentru „băutorii geniali“: „Nu beţi niciodată whisky cu gheaţă“

Tehnici speciale pentru a creşte viteza de lectură. De la 200 de cuvinte pe minut puteţi ajunge la 1.000 de cuvinte

Cum se poziţionează corect paharele la restaurant. Vinul trebuie împărţit astfel încât o sticlă să umple şase pahare

Codul bunelor maniere descris în cartea „Tot ce trebuie să ştie bărbatul genial“. Cum se aşază corect masa acasă

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite