Care este diferenţa dintre iaurtul grecesc şi alte tipuri şi ce îl face atât de special

Care este diferenţa dintre iaurtul grecesc şi alte tipuri şi ce îl face atât de special

FOTO:  healthline.com

Iaurtul este un produs lactat fermentat, popular în toată lumea. În ultimii ani, s-a promovat tot mai mult iaurtul cremos, grecesc. Atât celelalte tipuri de iaurturi, cât şi cel grecesc, sunt o încântare pentru sănătate, având multiple beneficii.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Iaurturile sunt pline cu nutrienţi de înaltă calitate şi oferă multiple beneficii pentru sănătate, dar poate vă întrebaţi ce le diferenţiază. 
 
Produsele lactate fermentate sunt obţinute prin transformarea lactozei - zahărul din lapte care se produce în mod natural - în acid lactic prin utilizarea anumitor bacterii, denumite şi culturi iniţiale. De fapt, atât iaurtul obişnuit cât şi cel grecesc sunt făcute cu aceleaşi ingrediente principale - lapte proaspăt, plus Streptococcus thermophilus şi Lactobacillus bulgaricus ca şi culturi de început, potrivit healthline.com
 
Cu toate acestea, gustul şi nutrienţii lor diferă datorită modului în care au fost făcute.
 
Iaurtul obişnuit se face prin încălzirea laptelui, adăugarea de bacterii şi lăsarea acestuia la fermentare până când atinge un pH acid de aproximativ 4,5. După ce se răceşte, se pot adăuga şi alte ingrediente precum fructul. 
 
Majoritatea iaurturilor sunt fie de băut, fie ai groase, care se pot consuma cu lingură. Datorită naturii sale acide, iaurtul simplu poate avea un gust uşor acru. Totuşi, în general este mai dulce decât iaurtul grecesc. 
 
Iaurtul grecesc se face prin eliminarea zerului şi a altor lichide din iaurt obişnuit. Deoarece procesul acesta reduce volumul total, iaurtul grecesc „înghite” mult mai mult lapte decât iaurtul obişnuit. 
 
Unele companii pot folosi agenţi de îngroşare sau alte ingrediente uscate, caz în care produsul final este denumit iaurt „fortificat” sau „în stil grecesc”. Deoarece cea mai mare parte a lichidului este îndepărtată, iaurtul grecesc este mult mai gros şi mai tangibil decât iaurtul obişnuit. De asemenea, este şi mai scump, deoarece are nevoie de mai mult lapte.
 
Ambele iaurturi sunt o sursă excelentă de magneziu, vitamina B12 şi iod. Iaurtul grecesc conţine aproximativ jumătate din cantităţile de carbohidraţi şi de zahăr pe care le are iaurtul obişnuit, în timp ce are de aproape două ori mai multă proteină.
 
Cercetătorii de la Harvard au descoperit că iaurtul, în general, poate fi un ajutor important în menţinerea greutăţii pe măsură ce înaintăm în vârstă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: