FOTO Când se va deschide domeniul schiabil Transalpina Ski Resort

FOTO Când se va deschide domeniul schiabil Transalpina Ski Resort

Translpina Ski Resort, Vâlcea, Foto: FB Transalpina Ski

Pregătirile pentru deschiderea celui mai mare domeniu schiabil din România au intrat în linie dreaptă. Este vorba despre Transalpina Ski Resort din judeţul Vâlcea. Patronul firmei care administrează domeniul Acomin Deva, Dan Faur, a explicat care sunt problemele, dar şi aspectele pozitive care pot determina un sezon excelent.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Acomin Deva este societatea care a construit şi administrează domeniul schiabil Transalpina Ski Resort, de la Vidra - Vâlcea. După problemele din anii trecuţi, când din cauza unor neînţelegeri, între administraţia locală - beneficiara domeniului şi firma care o administrează, sezonul de iarnă a început cu întârziere, anul acesta totul va depinde doar de vreme. 
 
Din discuţia avută cu patronul firmei Acomin Deva, Dan Faur, a reieşit că pentru prima dată, după mulţi ani există toate premisele unui sezon de iarnă excelent pentru iubitorii sporturilor de munte, după ce în mare parte infrastructura rutieră a fost pusă la punct şi  nu mai există neclarităţi nici cu administraţia locală. 
 
Domeniul schiabil Transalpina Ski Resort pune la dispoziţia iubitorilor de sporturi de iarnă o serie de facilităţi: şapte pârtii pentru începători şi avansaţi, telescaun, teleschi, tegondolă, instalaţii, dacă nu cele mai moderne printre cele mai moderne, pe o suprafaţă considerată cea mai ofertantă în acest moment din ţară. 
 
Şapte pârtii pentru începători şi avansaţi, teleschi, telescaun şi telegondolă
 
„Kilometrii de pârtie nu sunt esenţiali. Toată lumea în România vorbeşte de kilometri. Contează suprafaţa schiabilă. Iar la Vidra sunt 30 de hectare de suprafaţă schiabilă şi doar o parte este utilizată. În golul alpin sunt pârtii pentru începători. Sunt două teleschiuri. Ar mai fi nevoie de cel puţin încă unul. Telescaunul este de începători. Nu este o pârtie grea, la telescaun. Coborârea este mai grea, roşie, pe sub prima gondolă. Mai trebuie un teleschi între prima gondolă şi celălalt teleschi, pe culme. Zona este superbă, când este soare. Mai trebuie investiţii”, recunoaşte Dan Faur, care s-a arătat dispus să continue cu investiţiile în zonă.
 
De aceea a mai depus două proiecte la Primăria Voineasa, beneficiara domeniului schiabil de la Vidra.
 
Revenind la facilităţile pe care le oferă Transalpina Ski Resort: „Copiii au o bandă de schi, care poate fi utilizată chiar de la 3 ani jumătate. Este o bandă de 50 de metri pentru cei care învaţă. Altitudinea este de 1.850 de metri. Coborârea pe sub gondolă este pentru profesionişti. Sunt două pârtii pentru fiecare teleschi, şi în stânga şi în dreapta. Deci, în total, patru pârtii. La telescaun mai sunt încă două, şi pe o parte şi pe alta. Deci, şase. Pe sub gondolă este o pârtie foarte lată”, mai precizează administratorul domeniului.
 
Singurele probleme: deschiderea şoselei dinspre Sebeş şi furnizarea curentului electric
 
Singurele probleme ar fi legate de deschiderea şoselei care vine dinspre Sebeş şi pe timp de iarnă, în aşa fel încât şi Transilvania să aibă acces la domeniul schiabil din Vâlcea şi problemele tehnice legate de distribuţia energiei electrice. Două probleme care nu ţin nici de Primăria Voineasa şi nici de administratorul domeniului schiabil, ci de cei de la Drumuri şi CEZ România.
 
„Drumurile de acces Brezoi – Obârşia Lotrului sunt în stare bună, cu plus, pentru care mulţumim preşedintelui Consiliului Judeţean Vâlcea, pentru implicare. Accesul dinspre Petroşani satisfăcător. Drumul o să fie drept chiar şi fără asfalt, se pun parapeţi şi se nivelează. Şi în acest caz mulţumim autorităţilor. Sperăm să se deschidă şi drumul spre Sebeş. Pentru că Vâlcea are cam 7 km de deszăpezit, sunt parapeţi turnaţi de beton, nu e o problemă tehnică. Iar în judeţul Alba, de la limita de judeţ până la districtul cu care fac ei deszăpezirea, sunt circa 15 – 20 km, deci n-ar fi foarte mult. Şi dacă am face o comparaţie dinspre Petroşani spre Obârşia Lotrului se urcă la 1600 m altitudine, trecerea la Voineasa este la 1600 m altitudine, iar spre Sebeş e la 1700 m”, a explicat pentru jurnaliştii „Adevărul”, Dan Faur. 
 
Triunghiul Şureanu - Obârşia Lotrului - Parâng, trei domenii schiabile
 
Odată deschise toate cele trei drumuri care duc la Transalpina Ski Resort, s-ar realiza un lucru formidabil şi anume: „Se face triunghiul Şureanu – Obârşia Lotrului – Parâng. Turiştii să poată să migreze între cele trei domenii schiabile”.
 
„Este asfaltat, este totul frumos. Ne pregătim de retragere. În 3 decembrie scoatem staţia de betoane, că terminăm, ecologizăm în jur”, ne-a mai asigurat administratorul.
 
Infrastructura rutieră este esenţială pentru orice investitor, precum Acomin Deva, dar şi pentru proprietarii de pensiuni, cabane, hoteluri şi alte unităţi de cazare din zonă: „Am prieteni care veneau din Timişoara, pe Valea Jiului, care mi-au explicat că nu mai pot să vină, că-i costă reperaţia maşinilor mai mult decât distracţia. Se duc în Serbia mai nou, într-o staţiune aproape de Timişoara. Foarte importantă este infrastructura rutieră, care parţial s-a rezolvat. Dar trebuie să continue, pentru că vorbim despre un drum naţional, care trebuie să arate ca atare. Sunt zone care în iarna asta vor crăpa. Sunt o serie de probleme tehnice ca să poţi să deschizi domeniul”, mai aflăm de la investitor. 
 
„Turnăm ultimul beton de la liftul care deserveşte garajul de maşini”
 
Alte chestiuni care au ţinut de această dată de infrastructura domeniului sunt aproape gata: „Din punct de vedere al proiectului, foarte greu, dar se finalizează în acest an. Contractul s-a semnat abia în 9 iulie. Undeva pe marţi sau miercuri (27 - 28 noiembrie a.c. - n.r.) turnăm ultimul beton de la liftul care deserveşte garajul de maşini. Terminăm, este asfaltat, urmează să facem curăţenie şi să scoatem echipamentele. Deci intrăm pe linie dreaptă şi va fi gata din punct de vedere al investiţiei”, a mai precizat patronul firmei care administrează Transalpina Ski Resort.
 
Din punct de vedere al administrării, Acomin Deva încă este administrator sechestru al domeniului schiabil. Tot personalul pus la dispoziţie munceşte acum la partea de revizii, zăpadă artificială... „Aşteptăm frigul. Este greu să specificăm o dată fixă când vom deschide. Şi în anii trecuţi, am făcut pârtiile, a venit Crăciunul şi am deschis abia după. Şi anul acesta încercăm să-i dăm drumul în decembrie, dar depindem de frig, dacă ninge. Noi deschidem numai când avem peste 1 metru de zăpadă”. 
 
Prin urmare deschiderea depinde doar de vreme, nu de problemele organizatorice, cum au fost spre exemplu cele de anul trecut când s-a făcut o licitaţie în urma căreia firma care administra domeniul trebuia „să vină de acasă cu 200.000 de euro de acasă. Noi la clarificări am arătat ce înseamnă mentenanţă pe termen mediu, ce trebuie făcut, care sunt costurile. I-a păcălit cineva din Constanţa care a zis că dă mulţi bani, care îşi imagina că apasă pe un buton şi porneşte totul, fără mentenanţă, revizii, fără nimic”, aminteşte administratorul. 
 
„În afară de management, mai avem o problemă cu CEZ-ul”
 
Dar cea mai mare problemă a domeniului schiabil de la Vidra - Obârşia Lotrului, care este de fapt o problemă a întregii zone din Munţii Lotrului, rămâne cea legată de furnizarea energiei electrice: „În afară de management, mai avem o problemă cu CEZ-ul. Trebuie făcute multe investiţii în zonă, schimbate cablurile care trec pe lângă Vidra, care sunt subţiri, făcută o buclă, fiind capăt de linie. Acum trei ani de zile, am păţit-o, a fost circ mare. A fost multă zăpadă, nu a fost curăţată linia de brazi, a căzut undeva o creangă, a picat tensiunea şi „Dorel” n-a găsit unde este... Noi avem o procedură cu ei, când sunt probleme ne anunţă şi oprim toate calculatoarele şi instalaţiile. Am păţit-o când ni s-au prăjit invertoarele, gondolele au început să se mişte mai încet, a trebuit să păcălim softurile... Depindem foarte mult de ei şi anul trecut am avut mari probleme. Din cauza asta instalaţiile sunt cele mai scumpe pe mentenanţă, pentru că an de an cumpărăm componente”, a explicat patronul Acomin.
 
Din păcate un generator de mare putere nu reprezintă o soluţie fezabilă pentru un domeniu schiabil, „ar exploda pentru că inslataţiile au o putere inversă când frânează”. De aceea, „ar mai fi necesar încă un racord de la Petrimanu la Obârşia Lotrului, curentul să fie în buclă, în aşa fel încât dacă pică undeva, vine din altă parte. Există un astfel de proiect din 2012, dar nimeni n-a făcut nimic”, în contextul în care se cunoaşte problema, inclusiv de către autorităţile locale şi judeţene, care par blocate în timp când vine vorba despre rezolvarea ei.
 
„Este o şansă să avem parte de un sezon foarte bun, dacă va fi un an rece şi un pic de zăpadă, va fi excelent. Important este să se deschidă Sebeşul şi să intre Transilvania prin Sebeş. Şi să avem curent bun, adică tensiune şi frecvenţe bune”, mai spune în final Faur. 

 

Translpina Ski Resort, Vâlcea, Foto: FB Transalpina Ski 

Imagini din aceeasi galerie
  • Translpina Ski Resort, Vâlcea, Foto: FB Transalpina Ski 
  • Dan Faur patron Acomin Deva administrator Transalpina Ski Resort Foto FB Dan Faur
  • Foto FACEBOOK
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Dan Faur
  • Transalpina Ski Resort Foto Trans-alpina ro
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Stoica Adrian
  • Transalpina Ski Resort Foto Corina Urcior
  • Foto FACEBOOK
  • Foto FACEBOOK
  • Foto FACEBOOK
  • Transalpina Ski Resort Foto Corina Urcior
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Dan Faur
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Dan Faur
  • Foto FACEBOOK
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Dan Faur
  • Transalpina Ski Resort Foto FB SnowGirl RO
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Stațiunea Voineasa
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Stațiunea Voineasa
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Stoica Adrian
  • Foto FACEBOOK
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Stoica Adrian
  • Transalpina Ski Resort Foto FB Stoica Adrian
  • Transalpina Ski Resort Foto Trans-alpina ro
  • Transalpina Ski Resort Foto Trans-alpina ro
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: