Regina Maria, primul cap încoronat care a apărut într-o reclamă. Ce le îndemna pe femeile acelor vremuri să facă pentru a-şi menţine tenul luminos

Regina Maria, primul cap încoronat care a apărut într-o reclamă. Ce le îndemna pe femeile acelor vremuri să facă pentru a-şi menţine tenul luminos

Regina Maria a fost considerată cea mai frumoasă regină a Europei. FOTO arhive

Considerată cea mai frumoasă regină a Europei, Regina Maria a României a fost prima celebritate, dar şi primul cap încoronat care a apărut într-o reclamă. Regina Maria a făcut publicitate în anul 1924 pentru cremele Pond’s. A fost şi imaginea casei de parfumuri Houbigant.

Ştiri pe aceeaşi temă

Blondă, cu ochi albaştri şi trăsături delicate, Regina Maria a României (n. 29 octombrie 1875, Eastwell Park, Kent, Anglia - d. 18 iulie 1938, castelul Pelişor-Sinaia) a fost considerată cea mai frumoasă prinţesă şi ulterior cea mai frumoasă regină a Europei timpurilor sale.

Maria era o mare iubitoare a parfumului de violete, esenţă care se va confunda întreaga viaţă cu personalitatea sa şi despre care muzeografii de la Castelul Peleş spun că aceasta se mai simte uneori în dormitorul reginei de la Pelişor. Este vorba despre un parfum primit în 1925 de Regina Maria de la Maharajahul de Kapurthala, din India. Într-un flacon bătut în pietre scumpe se afla un parfum exclusivist, de violete exotice de pe coasta Pacificului. Parfumul devine preferatul reginei până la sfârşitul vieţii sale.

Imaginea Casei de parfumuri Houbigant

Dar printre aromele sale preferate se numără şi cele ale casei exclusiviste Jean-Francois Houbigant, ai căror „clienţi“ au fost, printre mulţi alţii, Napoleon şi Maria Antoaneta.

Maria devine, în 1922, imaginea casei de parfumuri pentru „Quelques Flores Royale”, unul dintre preferatele reginei, un amestec preţios de santal, vanilie, trandafir şi, evident, violete. Licoarea a fost creată de casa Houbigant în 1829, în onoarea prinţesei Adelaide d’Orleans.

Un alt parfum Houbigant asociat cu imaginea Reginei Maria este „Mon budoir“. Reclama spunea că „astăzi, ca şi în vremurile Mariei Antoaneta, femeile din casele nobiliare preferă parfumurile casei Houbigant oricăror alte mărci. Houbigant este parfumerul Reginei Maria a României“.

Reclama la parfumul „Mon Budoir“. Casa celebră şi-a asociat imaginea cu Regina Maria

Parfumul „Mon Boudoir”, lansat în 1918, nu se mai fabrică astăzi. În schimb, „Quelques Fleurs există şi astăzi şi este vândut prin asociere cu povestea Reginei şi cu menţiunea că se fabrică după aceleaşi procedee şi formule ca în 1912, când a apărut.

Reclama la cremele Pond's

În 1924, Regina Maria a României acceptă să fie şi primul „cap încoronat“ care apare într-o reclamă, la cremele Pond's. Compania producătoare a demarat prima campanie de publicitate la nivel naţional în SUA în 1886, dar după opt ani de intensă publicitate, vânzările încep însă să scadă. Firma a abordat un nou concept promovând crema prin intermediul Caselor Regale europene, pe un principiu foarte practicat în zilele noastre, aceea că imaginea personală este asociată cu succesul. Maria a fost prima regină care s-a asociat cu produsele, ducând la o creştere senzaţională a vânzărilor.

Reclama o înfăţişa pe Regina Maria îmbrăcată foarte elegant, în timp ce cremele sunt prezentate pe un fundal în care se observă discret nişte bijuterii, o atmosferă intimă, de alcov şi plăcere vinovată.

„Nici o femeie nu e atât de sus plasată, încât să-şi permită să-şi neglijeze aspectul. Imaginea personală este vitală pentru succesul ei şi nu poate îngădui ca semnele obişnuite de oboseală să se vadă pe chipul ei. Sunt încredinţată că frumuseţea poate fi menţinută prin folosirea zilnică a cremelor Pond’s”, suna îndemnul reginei către femei, promovând virtuţile renumitei firme producătoare de creme de îngrijire.

Reclama la crema Pond's. Articolul publicitar era intitulat „Ce spune cea mai frumoasă regină din Europa despre îngrijirea tenului“

„Plata“ firmei pentru publicitate a constat în oferirea de creme drept cadou suveranei României.

„Femeile să-şi spele bine feţele în fiecare seară înainte de culcare“

În 1925, Regia Maria dădea un interviu unui ziarist american care i-a pus şi multe întrebări „intime“, considerate indiscrete şi oarecum inadecvate de către regină. Întâlnirea este consemnată în însemnările zilnice ale reginei şi interesează cuprinzând una dintre puţinele referiri la ritualurile de frumuseţe ale Reginei Maria

„Prima întrebare, descumpănitoare, a fost «Cum reuşeşte Maiestatea Voastră să rămână atât de tânără şi de frumoasă? E un lucru care le interesează pe americance mai mult decât orice!». Am râs cu poftă şi apoi am spus: «Cred că se datorează bunei dispoziţii, bunei digestii şi interesului faţă de semeni», că «nu am niciun secret al frumuseţii» pe care să-l împărtăşesc, dar că sfatul pe care îl dau femeilor care folosesc multe cosmetice e «să-şi spele bine feţele în fiecare seară înainte de culcare»“, a scris Regina Maria în însemnările sale.

Vă mai recomandăm

Regina Maria şi legenda neştiută a parfumului ei unic de violete indiene. Esenţa preţioasă „apare“ la Pelişor în iulie, în preajma datei morţii Reginei

Inima Reginei Maria va fi mutată în a treia „casă de vis“ a suveranei, la Pelişor. Povestea inimii regale

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: