Cum a fost obligată firma Dedeman să achite daune morale de 6.000 de euro unui client care s-a tăiat la picior în magazin

Cum a fost obligată firma Dedeman să achite daune morale de 6.000 de euro unui client care s-a tăiat la picior în magazin

Dedeman a fost obligat să ahcite 6.000 de euro unui client

Firma care administrează magazinul de bricolaj a fost obligată să achite daunele pentru un incident nefericit ce a avut loc în 2013.

Ştiri pe aceeaşi temă

Decizia judecătorească a fost luată de Tribunalul Iaşi, care a menţinut parţial sentinţa Judecătoriei Iaşi. În primă instanţă, cuantumul daunelor stabilite de judecători a fost de 10.000 de euro.

Cel care a dat în judecată magazinul de bricolaj se numeşte Adrian Alexie, un client Dedeman care a fost rănit în magazin. El a susţinut că în data de 16 iulie 2013, în timp ce se afla în magazinul din Valea Lupului, fiind la casierie, o coală de tablă aflată în căruciorul unui alt client a căzut şi l-a rănit în zona piciorului.

„Precizează că persoana respectivă era un bărbat în vârstă de aproximativ 50 de ani, îmbrăcat cu o salopetă închisă la culoare, purtând o şapcă. Reţine faptul că anterior incidentului cu circa 5 minute, în timp ce era în magazin, persoanei respective i-a fost atrasă atenţia de către un angajat al Magazinului Dedeman că a aşezat greşit colile de tablă, în sensul în care nu erau puse de-a lungul căruciorului, ci perpendicular pe acesta, ceea ce sporea riscul accidentării altor persoane. La acel moment, angajatul magazinului nu a făcut nici un alt demers, nu a oprit-o pe acea persoană şi nu i-a interzis să mai circule astfel prin magazin”, se arată în motivarea instanţei.

Victima a fost transportată la spital şi a avut nevoie de 10-12 zile de îngrijiri medicale.

În instanţă, reprezentanţii Dedeman au precizat: „Deşi pârâta are preocupări permanente şi acţiuni concrete în vederea prevenirii oricăror posibile incidente, dat fiin d specificul produselor ce se vând î n magaz inele sale, nu poate asigura (ş i nici nu are o asemenea obligaţie p rin lege) paza fiecărui client ş i instructajul fiecărui client cu privire la manevrarea produselor aflate pe suprafaţa de vânzare. Toţi clienţii care solicită personalului magazinului asistenţa în manevrarea ş i încărcarea produs elor, beneficiază de aceasta, însă sunt clienţi care nu vor sa aştepte şi îşi încarcă singuri marfa ş i se deplasează s pre casele de marcat, condiţii î n car e responsabilitatea modului de încărcare şi manevrare le aparţine în totalitate.”

Judecătorii au dat însă dreptate, parţial, clientului rănit, considerând că reprezentanţii magazinului au parte de vină pentru incidentul din 2013. Decizia Tribunalului poate fi atacată cu recurs.

 

 

citeste totul despre: