Perioada de glorie a Aeroportului Mihail Kogălniceanu din Constanţa: în anii `70 erau câte 35 de decolări şi aterizări zilnic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În anii de glorie ai Aeroportului Mihail Kogălniceanu, de aici se zbura către mai multe destinaţii din ţară, iar turiştii germani ajungeau pe litoralul românesc cu avionul.

Primul avion cu turişti germani a aterizat pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu la data de 3 mai 1960, după doar doi ani de la înfiinţarea aeroportului. Primul director al aeroportului a fost generalul-locotenent de aviaţie cu trei stele Gheorghe Constantin. „Nu erau hoteluri, cele din Kogălniceanu sunt făcute de mine, la fel ca şi depozitele de carburanţi. Aerogara este făcută de mine. Toate instalaţiile sunt montate de mine“, îşi aminteşte primul comandant al aeroportului. 

El a primit funcţia de conducere în anul 1958, numai că aeroportul nu exista. „Eram în câmp. Avem două corturi luate de pe litoral: unul pentru vamă şi unul pentru grăniceri şi o pistă pentru avioane uşoare. Când au venit avioane grele pista s-a lăsat şi a trebuit să o ridic“, îşi aminteşte el. În acea perioadă, la aeroport erau în jur de 30 – 35 de decolări şi aterizări de mare transport pe zi.

Amintiri cu Ceauşescu şi Nicu 

Pe timpul cât era comandantul aeroportului, îşi aminteşte de o întâmplare hazlie în care eroi principali au fost Nicolae şi Elena Ceauşescu şi copiii lor Nicu şi Zoe. Într-o zi, la comandant a venit Vasile Vâlcu, prim-secretar la Constanţa care l-a întrebat „unde este avionul cu «pai». „Pai“ înseamna persoane foarte importante. „Zice Vâlcu: «Unde este avionul cu pai?» Mie mi se comunicase că un avion cu persoane importante venea de la Bucureşti.

image

Până la sosirea avionului, la aeroport au ajuns Nicolae şi Elena Ceauşescu, care veneau de la Eforie, pentru a-şi întâmpina odraslele: pe Nicu şi pe Zoe. Cum s-a dat jos din avion, Nicu a trecut pe lângă ei fără să-i bage în seamă. Elena Ceauşescu i-a zis: «Hai, măi, Nicule, vino încoace». Ăla s-a uitat cu scârbă la ea şi apoi ea îi spune lui Ceauşescu: «Spune-i, tu, măi, că pe tine te ascultă». «Vino, mă încoace», îi spune şi tat-su. Dar Nicu nici gând. Se urcă în maşină şi când a pornit am crezut că îi zboară roţile. Aşa a plecat“, râde şi acum cu poftă fostul comandant care a asistat la discuţie. 

Vasile Vâlcu a rămas şi el cu un gust amar. „Măi, dacă ar fi băiatul meu ce i-aş fi făcut….“, a replicat el. „Numai că, povesteşte fostul comandant, în aceeaşi noapte, băiatul lui Vâlcu a fost implicat într-un accident de maşină, în timp ce era cu nişte gagici“. 

Gheorghe Constantin (foto) a îndeplinit funcţia de comandant până în 1967. 

image

Oferte de zbor de la malul mării FOTO http://descopera-aeroportul-kogalniceanu.blogspot.ro/

Vă mai recomandăm:

Acţiunea „Missouri”. Minciunile şi mofturile Ceauşeştilor la Casa Albă, la întâlnirea cu Nixon. Dictatorul i-a şocat pe americani cu subiectul privind evreii

Poveştile românilor care au deturnat avioane ca să evadeze din comunism: şase au ajuns până în Austria


Secretele cu care a fugit Mihai Pacepa în SUA: diamantele sintetice, traficul de arme clandestin, numele agenţilor străini
 

Poveste de dragoste comunistă: idila dintre „prinţesa roşie“, fata lui Gheorghe Gheorghiu-Dej, şi amantul ei, un medic chirurg care a murit în închisoare

Operaţiunea „Olimp ’72“ – Cum i-a urmărit Securitatea pe sportivii români la Olimpiada de la München. Patzaichin: „Securiştii aveau urme de caschetă“

EXCLUSIV Securitatea şi Dosarul „Litoral '77“. Cum au fost spionaţi toţi turiştii români şi străini

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite