FOTO Cum arată ambulanţele produse la Cluj pentru transportul pacienţilor cu coronavirus sau Ebola. „Putem să producem 30-40 de vehicule într-o lună”

FOTO Cum arată ambulanţele produse la Cluj pentru transportul pacienţilor cu coronavirus sau Ebola. „Putem să producem 30-40 de vehicule într-o lună”

Ambulanţa poate transporta mai mulţi pacienţi în acelaşi timp în cele mai sigure condiţii.

O companie clujeană a produs o ambulanţa pentru transport pacienţi înalt contagioşi, lansată deocamdată ca prototip. Autoutilitara a fost concepută în aşa fel încât să facă faţă cu succes oricărei ameninţări virale, precum Ebola, tuberculoză, febră galbenă, gripă sau Covid-19.

Ştiri pe aceeaşi temă

O companie românească care asamblează ambulanţe la Cluj a realizat unul dintre cele mai sigure vehicule destinate pentru transportul pacienţilor cu boli extrem de contagioase. Maşina este încă prototip, dar reprezentanţii Deltamed dau asigurări că dacă va exista o cerere în acest sens ar putea produce aproximativ 30-40 de astfel de vehicule într-o singură lună. Ambulanţa a fost gândită iniţial pentru transportul pacienţilor cu Ebola, dar poate fi folosită şi pentru transportul pacienţilor cu Covid-19.
 
„Am realizat un prototip, dar deocamdată nu am primit nicio solicitare din ţară. În cazul în care ni s-ar cere de urgenţă, am putea produce circa 30-40 într-o lună, dar ceea ce complică lucrurile în acest moment este blocajul din industria auto. Multe dintre piesele necesare sunt blocate undeva pe circuit sau nu se mai fabrică momentan, până când fabricile vor fi redeschise”, spune George Oşan, director al departamentului de producţie din cadrul companiei clujene. 
 
 
Preţul de pornire al unui astfel de vehicul este de 140.000 de euro, dar poate ajunge la 200.000, în funcţie de dotări. Autospeciala este construită pe un şasiu Mercedes Sprinter, cu tracţiune 4×4 modificată, şi concepută în aşa fel încât să facă faţă cu succes oricărei ameninţări virale, precum Ebola, tuberculoză, febră galbenă, gripă sau coronavirus. 
 
„Noi asamblăm şi alte modele de ambulanţe. Preţurile pornesc de la 30.000-40.000 de euro şi pot ajunge undeva la 200.000, în cazul acestui vehicul special şi în funcţie de dotări”, mai spune Oşan.
 
Ambulanţa pentru transport pacienţi înalt contagioşi încorporează materiale speciale şi tehnologii de vârf, menite să prevină răspândirea agenţilor patogeni şi să asigure protecţia personalului medical care gestionează cazul unui astfel de pacient. Potrivit informaţilor oferite de companie, ambulanţa transportă practic o adevărată cameră de izolare. Capitonarea interioară este realizată din inox, ceea ce permite utilizarea celor mai puternici agenţi dezinfectanţi. Sistemul de filtre HEPA integrat şi dispozitivul care produce în interiorul ambulanţei presiune negativă, împiedicându-se astfel eliberarea agentului patogen în exterior, sunt doar câteva dintre elementele care le-ar putea oferi salvatorilor un avantaj notabil în această luptă cu un adversar despre care se cunosc încă prea puţine.
 
 

Poate funcţiona ca o izoletă uriaşă pentru 8 pacienţi 

 
 
Pe lângă această funcţionalitate extrem de importantă şi încă rar întâlnită în industria de profil, ambulanţa încorporează şi sistemul nostru de transport victime multiple, ceea ce îi conferă un caracter multi-rol. Astfel, ea poate funcţiona ca o izoletă uriaşă, transportând la locul unui incident până la 10 salvatori, şi putând prelua până la opt pacienţi în acelaşi timp – în diverse configuraţii – cu singura condiţie ca toţi să fie infectaţi cu aceeaşi tulpină de virus. Ambulanţa poate fi utilizată şi pentru transportul a 2 pacienţi pe tărgi cu cărucior, respectiv a unui pacient aflat într-un pat de spital. Soluţia constructivă permite, printr-o minimă adaptare, inclusiv montarea unui troliu care să faciliteze încărcarea unui pacient bariatric, pe o targă special construită pentru acest tip de pacienţi.
 
 
Deşi este special destinată transportului, ambulanţa poate fi utilizată şi pentru cazuri mai grave, fiind dotată cu un defibrilator şi un ventilator mecanic, dar şi cu un monitor pentru urmărirea semnelor vitale ale pacienţilor. În interior se creează un mediu steril precum în sălile de operaţie, iar un avantaj extraordinar al acestei carosări este timpul foarte scurt în care ambulanţa redevine operaţională de la un caz la altul, prin dezinfectarea completă.
 
 
Astfel, în maxim 30 de secunde sunt distruşi toţi agenţii patogeni din aer şi de pe suprafeţe, iar un ciclu complet de decontaminare se realizează în aproximativ 5 minute, putând fi dus la bun sfârşit chiar şi cu pacient în interior.  
 
 

Au vândut peste o mie de ambulanţe în România

 

Compania Deltamed a fost înfiinţată la Gilău, în judeţul Cluj, încă din 1997, iar din 2006 produce ambulanţe şi vehicule speciale, respectiv echipamente medicale. Pe lângă ambulanţele pentru uz public sau privat, de pe porţile firmei clujene ies vehicule pentru descarcerare sau stingere incendii, maşini dedicate transportului persoanelor în fotoliu rulant, precum şi laboratoare şi cabinete medicale mobile.

În tot acest timp, aici au fost fabricate peste 2.500 de ambulanţe pentru piaţa internă. Multe dintre ele au ajuns la SMURD, dar şi la Ministerul Afacerilor Interne sau la Ministerul Apărării. Clienţii sunt şi din mediul privat, adică Ambulanţe sau spitale private. Însă compania nu s-a limitat la piaţa internă şi a exportat în ţări ca Austria, Spania, Bulgaria, Kenya, Sri Lanka şi Indonezia.

 

 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările