Şosea ocolitoare amânată de 20 de ani la Făgăraş, până ce drumul naţional s-a făcut praf. Guvernul a alocat, în schimb, o avere pentru catedrala oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centura ocolitoare a municipiului Făgăraş este promisă de autorităţile locale încă din 1998. Cu toate acestea, investiţia a rămas la nivel de promisiune electorală, iar sute de mii de maşini de mare tonaj trec anual prin centrul oraşului. Din acest motiv, o porţiune din DN 1, şoseaua care trece prin Făgăraş, a ajuns să fie distrusă.

Centura Ocolitoare a Făgăraşului este un proiect care împlinşte anul viitor, pe hârtie, 20 de ani. Oficialii Primăriei Făgăraş au cedat chiar Ministerului Transportului drumul care ar trebui transformat în şosea ocolitoare pentru ca lucrarea să fie realizată prin Compania Naţională de Drumuri, fostă CNADNR, actuala CNAIR. S-au făcut tot felul de studii, dar finanţarea guvernamentală n-a fost aprobată niciodată.

În schimb, de la Guvernul României s-au alocat zeci de milioane de lei pentru construirea catedralei din centrul oraşului. Numai în 2014, în campania electorală, Guvernul Ponta a alocat 2,35 de milioane de lei pentru biserică.

Lipsa unei şosele ocolitoare a făcut ca autovehiculele de mare tonaj să treacă prin centrul municipiului Făgăraş. Aşa se face că porţiunea de DN1 care traversează Făgăraşul este praf şi este nevoie de 80 de milioane de lei pentru reparaţii capitale. Drumul a fost distrus deoarece zilnic trec pe aici 12.000 de maşini, iar lunar 20.000 de tiruri. Primăria a vrut la un moment dat să restricţioneze accesul şi chiar să pună taxă pentru autovehiculele de mare tonaj.

Oficialii Primăriei Făgăraş susţin că au decis să caute finanţare pentru a realiza prin forţe proprii centura ocolitoare. „La începutul anilor 2000, Primăria Făgăraş a predat Ministerului Transporturilor un drum de exploatare pe care urma să se realizeze „ocolitoarea“. Având în vedere că lucrările n-au mai început, am decis să luăm înapoi drumul, iar în această perioadă se lucrează la documentaţiile cadastrale, astfel încât să putem obţine finanţarea pentru lucrări. Pentru realizarea ocolitoarei municipiului, avem trei alternative de finanţare, respectiv fondurile europene, Programul Naţional de Dezvoltare Locală şi contractarea unui împrumut, iar noi vom alege soluţia care se va putea aplica cel mai repede“, a mai spus primarul Făgăraşului, Gherghe Sucaciu.

Potrivit documentaţiei realizate până acum, şoseaua de centură se va construi în partea de nord a Făgăraşului şi va avea 5,93 de kilometri, cu două benzi pe sens. 

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite