Cum va arăta primul terminal din Ardeal, investiţie de 10 milioane de euro a unei companii din Dubai FOTO
0Un investitor din Dubai, aflat printre cei mai importanţi jucători pe piaţa logistică internaţională, a demarat construcţia primului terminal intermodal din Transilvania, cu o valoare de circa 10 milioane de euro.
Investiţia începută recent pe raza localităţii Decea din Alba ar urma să fie finalizată în primăvara anului 2023. În prima fază, proiectul va crea 30 de locuri de muncă, la care se vor adăuga alte câteva zeci în funcţie de numărul clienţilor.
CEO-ul companiei, Cosmin Cârstea, a declarat că motivele principale pentru care s-a ales această zonă sunt apropierea de nodul rutier Decea al autostrăzii A10 şi de calea ferată electrificată. Practic, noul terminal intermodal va fi construit pe un teren aflat între autostradă/DN1 şi calea ferată.
Terminalul va avea o capacitate de 50.000 de containere pe an, cu o capacitate statică de 3.000 de containere. Va fi localizat în Aiud Intermodal Park România, investiţie aflată în curs de realizare de către un dezvoltator din Belgia.
Va deservi în principal companiile cu activitate de producţie şi marii comercianţi localizaţi în special în judeţele Alba, Mureş, Sibiu, Hunedoara, Cluj şi Bistriţa-Năsăud. Pe lângă terminalul care va acoperi o suprafaţă de aproximativ 8 hectare, parcul logistic va cuprinde şi diverse alte facilităţi pentru producţie şi viitoare dezvoltări logistice care vor ocupa o suprafaţă totală de peste 26 de hectare.
Foto: DP World
Terminalul va oferi producătorilor şi distribuitorilor din regiune o integrare a facilităţilor de transport intermodal cu servicii suplimentare, precum spaţii de depozitare (inclusiv magazie cu temperatura controlată), facilităţi de încărcare şi descărcare a containerelor şi semiremorcilor de pe vagoane, spaţii de birouri, parcări pentru TIR-uri. La Decea vor sosi, în principal, containere din portul Constanţa şi vor fi transportate, de asemenea, mărfuri spre terminalul maritim deţinut de compania din Dubai.
Foto: DP World
”Va fi un terminal de destinaţie pentru mărfurile de import, dar şi de origine pentru exportatori din această zonă. Vom pune la dispoziţia companiilor un program de trenuri care vor pleca zilnic către destinaţiile dorite. Noul terminal va complementa operaţiunile DP World Constanţa, ajutând astfel să tranforme România într un adevărat hublogistic şi de transport în Europa de Est. El va conecta mult mai uşor zona centrală a ţării atât cu Portul Constanţa dar şi cu principalele porturi ale Mării Adriatice şi Mării Nordului şi de acolo cu clienţi”, a spus Cosmin Cârstea.
Terenul a fost concesionat de către Primăria comunei Mirăsălu care va beneficia, anual, de o sumă în valoare de cel puţin 500.000 de lei la buget în contul taxelor şi impozitelor legale.