Activităţi recomandate de neurologi pentru susţinerea funcţiilor cognitive: „Uitarea este bună pentru creier“

Activităţi recomandate de neurologi pentru susţinerea
funcţiilor cognitive: „Uitarea este bună pentru creier“

Activităţi pentru susţinerea sănătăţii creierului

Asa cum iti antrenezi corpul, iti poti antrena si creierul, împiedicând îmbătrânirea cognitive. Persoanele care îşi antrenează creierul, îşi mentin o bună memorie chiar şi odată cu înaintarea în vârstă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Memoria îndeplineşte un rol crucial în toate activităţile cognitive, printre care lectura, raţionamentele şi calculul mental. Conform specialiştilor, nu doar musculatura poate fi tonifiată cu ajutorul antrenamentelor, ci şi creierul. Neurologi din toată au făcut cercetări care dovedesc că oamenii pot susţinere sănătatea creierului prin grija pentru propriul organism.

Activităţi recomandate de neurologi pentru susţinerea sănătăţii cerebrale:

Exerciţii fizice

Un studiu efectuat în cadrul clinicii germane „Mayo“ a arătat că exerciţiile care cresc nivelul absorbţiei de oxygen de către organism, cum ar fi mersul pe bicicletă sau alergatul, au fost asociate cu împiedicarea îmbătrânirii cognitive. În acest fel se asigură transportul sângelui la creier, ceea ce face ca acest organ să fie mai bine oxigenat şi să funcţioneze la capacitate maximă. Specialiştii susţin că inclusiv yoga sau chiar mersul pe jos ajută în acest proces.

Consumul de ceai

Potrivit unui studiu al Universităţii Naţionale din Singapore, în care au fost examinate datele câtorva zeci de subiecţi cu vârste de peste 60 de ani, care s-au declarant fani ai ceaiului, cercetătorii au descoperit că aceştia aveau conexiunile din regiunea creierului mult mai bine structurate decât alte altor persoane de aceeaşi vârstă.  Participanţii la studiu consumau ceai verde, ceai oolong sau ceai negru de cel puţin patru ori pe săptămână.

Grija pentru buna funcţionare a inimii

Potrivit cercetătorilor Universităţii Emory, Georgia, care au analizat mai multe perechi  de gemeni identici (aceştia împărtăşesc 100% din materialul genetic), indivizii care au redus activităţile cu factor ridicat de apariţie a bolilor cardiovasculare, au avut rezultate mai bune în urma verificării procesului îmbătrânirii funcţiilor cerebrale.

Uitarea

Deşi poate suna ciudat, cercetătorii de la Universitatea din Toronto au descoperit că uitarea este bună pentru creier. „Scopul memoriei nu este de a transmite cele mai precise informaţii în timp, ci de a ghida şi de a optimiza luarea deciziilor, înmagazinând doar  informaţii relevante”, se arată într-un comunicat care rezumă studiul.„Este important să uităm detaliile irelevante şi, în schimb, să ne concentrăm pe lucrurile care vor conta pentru luarea deciziilor în viitor”, a declarat co-autorul studiului, Blake Richards.  Contextul joacă un rol important în aceste mecanisme. Cercetătorii dau exemplul unui casier, care probabil nu trebuie să-şi amintească numele fiecărui client, faţă de cel al unui designer care se întâlneşte cu clienţii în mod regulat şi ar trebui să-şi amintească detaliile.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: