Tot ce trebuie să ştii despre peşte. Plus 3 reţete delicioase

Tot ce trebuie să ştii despre peşte. Plus 3 reţete delicioase

Din punct de vedere nutriţional, carnea de peşte este extrem de sănătoasă, fiind bogată în proteine şi grăsimi monosaturate FOTO Shutterstock

Pe 12 aprilie ortodocşii celebrează una dintre cele mai importante sărbători: Floriile. Este una dintre puţinele ocazii din postul Paştelui, cel mai lung şi mai dificil post al anului, în care credincioşilor li se permite consumul de proteină animală, mai exact peştele.

Ştiri pe aceeaşi temă

Peştele face parte dintotdeauna din dieta oamenilor şi este considerat unul dintre cele mai hrănitoare şi benefice alimente pentru organism. De câţiva ani, însă, părerile sunt împărţite, iar prudenţa câştigă tot mai mult teren. 

Deşi nutriţioniştii recomandă consumul de peşte, se vorbeşte tot mai mult despre ape poluate, specii contaminate şi despre riscuri la care ne expunem. Însă, cât mit şi cât adevăr este în informaţiile care ne-au asaltat în ultima vreme?

Din punct de vedere nutriţional, carnea de peşte este extrem de sănătoasă, fiind bogată în proteine şi grăsimi monosaturate. „Este ideal să consumăm peşte de două-trei ori pe săptămână. Persoanele care au doar acest tip de carne în dieta lor îl pot consuma zilnic, dar le-aş recomanda să alterneze speciile“, explică doctorul dr. Codruţ Ţuţu, specialist înacupunctură şi apifitoterapie.

Simplu şi delicios: păstrăv la grătar cu mujdei, după reţeta lui Bogdan Alexandrescu. Află reţeta aici.

„Este un aliment benefic pentru întregul organism, deoarece conţine aminoacizi, enzime, fosfor, vitamine, Omega-3, grăsimi bune, şi ajută în special creierul. Asiaticii, de  exemplu, consumă chiar şi oasele, în care se găsesc foarte mulţi nutrienţi. Deshidratează oasele de peşte, le macină până ajung pulbere, apoi le adaugă în diverse mâncăruri, ca pe un condiment“, spune dr. Codruţ Ţuţu.

Borşul tradiţional de peşte, una dinre mâncărurile preferate ale românilor. Află reţeta aici

Fie că sunt de apă dulce sau oceanici, peştii pot fi achiziţionaţi din magazine: proaspeţi sau congelaţi. Având ca primă opţiune pe cei proaspeţi, doctorul spune că şi cei congelaţi sunt buni pentru consum şi îşi păstrează substanţele nutritive „numai atunci când procesul de congelare a început la foarte scurt timp după ce au fost pescuiţi“. În ceea ce-i priveşte pe cei proaspeţi, nealteraţi, îi recunoaştem după câteva caracteristici: „Trebuie să aibă branhiile roşii şi ochii limpezi, clari. De asemenea, peştele proaspăt nu trebuie să aibă miros“.

Crap în crustă crocantă. Află reţeta aici.

Ce mâncăm, cum preparăm

Diversele soiuri comercializate provin din pescuit sau din acvacultură, iar aici se face o diferenţiere importantă, spune medicul, care recomandă să consumăm, pe cât posibil, peşte de captură. „Peştele sălbatic, de captură, este cel mai bun, deoarece creşte în mediul lui, natural, în anumite condiţii. Îşi extrage hrana din plancton, nu din diverse chimicale, cum se întâmplă cu speciile din crescătorii“, explică doctorul.

Ce peşti să evităm, ce specii conţin mercur, ce vitamine conţine peştele şi în ce afecţiuni este recomandat consumul, află din clickpoftabuna.ro.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: