Premieră – Ford Puma – toate informaţiile despre noul model care va fi produs la Craiova

Premieră – Ford Puma – toate informaţiile despre noul model
care va fi produs la Craiova

Ford se află într-un plin proces de înnoire a gamei, iar noul Puma va fi unul dintre pilonii gamei europene, şi poate cel mai important detaliu – va fi produs în România, la Craiova. Ne-am întâlnit ieri, la Craiova, cu noul model, produs despre care Ford susţine că este cel mai avansat mode produs vreodată în ţara noastră.

Noul Ford Puma îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament si un ecartament optimizate pentru a oferi proporţii de SUV. Modelul este construit pe aceeaşi platformă cu noua generaţie Fiesta, şi a necesitat investiţii de peste 200 milioane euro în fabrica de la Craiova pentru a putea fi produs.

Puma introduce un nou capitol în identitatea de design a Ford. Noul model îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament si un ecartament optimizate pentru a oferi proporţii de SUV.

Puma prezintă o linie a plafonului înclinată, pentru o siluetă individualizată, uşor de recunoscut, şi urmează trendul SUV-urilor cu plafon plonjat, oferind însă un design armonios, cu o linie mediană orizontală ce permite proporţii echilibrate. Echipa de design Ford a dezvoltat suprafeţe care apelează la emoţia privitorului şi care sunt încadrate în postura echilibrată a vehiculului. Alături de echipa de ingineri, designerii au reuşit să dezvolte un aspect, acces şi spaţiu de încărcare fără compromisuri.

Liniile sculptate continuă de-a lungul părţilor laterale ale lui Puma, bosajele pronunţate ale aripilor amplificând caracterul sportiv. Partea frontală expresivă oferă blocuri optice în formă de "canoe", acestea ieşind în evidenţă printr-un design interior complex şi fiind aşezate în partea superioară a aripilor. Luminile LED de ceaţă sunt aşezate imediat dedesubt, fiind integrate în difuzoarele de aer frontale care conduc fluxul de aer în zona roţilor faţă, pentru a reduce turbulenţele şi pentru a îmbunătăţi aerodinamica. Blocurile optice se extind spre grila frontală, oferindu-i lui Puma un design îndrăzneţ, aerodinamic şi o zonă frontală “prietenoasă”.

Proporţiile amplificate ale lui Puma sunt îmbunătăţite şi mai mult de design-ul “plutitor” al montanţilor faţă. Conexiunea aparent neîntreruptă între linia mediană a maşinii şi baza parbrizului poziţionează masa virtuală a cabinei spre spatele maşinii, oferind astfel o siluetă puternică, distinctă şi elegantă.

“Încă din prima zi a proiectului am vrut să dezvoltăm un vehicul uşor de recunoscut în segment. Iar rezultatul este un SUV care nu seamănă cu nimic din ceea ce am produs până acum”, spune George Saridakis, director al biroului de Design Interior şi Exterior în cadrul Ford Europa. “Acest nou design reprezintă un nou capitol în identitatea vizuală Ford, conceptul integrând de asemenea soluţii de inginerie ingenioase şi elegante care – în combinaţie cu interiorul foarte expresiv – îi va suprinde şi îi va încânta pe clienţi, ridicându-se la nivelul cerinţelor şi nevoilor acestora”.

Noul Puma este oferit în mai multe personalităţi distincte, incluzând Puma ST-Line şi Puma Titanium, versiuni pe care le-am putut vedea la Craiova, va mai exista şi nivelul Trend.

Puma Titanium prezintă jante unice Pearl Grey din aliaj de 18 inch şi elemente cromate pentru grilă, praguri şi lămpi de ceaţă. Difuzorul de aer şi protecţia posterioară au o nuanţă gri metalic, iar marginile geamurilor laterale sunt finisate negru lucios. În interior, Puma Titanium este oferit cu un volan din piele ecologică, cu inserţii care imită lemnul pe bord şi cu materiale textile de top aplicate pe feţele portierelor.

Puma ST-Line, inspirat de divizia Ford Performance, este oferit cu jante din aliaj de 18 inch (optional 19 inch) negru perlat, precum şi cu o suspensie sport cu arcuri şi amortizoare special reglate. În partea frontală, grila ST-Line prezintă elemente în nuanţă negru mat, rame negru grossy pentru grilă, lumini de ceaţă şi un eleron opţional cu rol funcţional amplasat pe plafon.

Elementele aripii inferioare semnate ST-Line direcţionează aerul către prizele de aer. În interior, Puma ST-Line dispune de un volan cu baza teşită şi cusături roşii – disponibile inclusiv pe scaunele mixte piele-textil, disponibile opţional. Pedalierul din aliaj, schimbătorul de viteze din aluminiu şi căptuşeala neagră tipică ST Line sporesc caracterul sportiv.

O paletă de 11 culori exterioare vibrante include nuanţele Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Luxe Yellow, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic şi Metropolis White.

Designul lui Puma se îmbină cu aspectul practic specific unui SUV, susţinut de o soluţie inovatoare de încărcare a bagajelor care rezolvă problemele uzuale privind depozitarea. Puma oferă cel mai bun spaţiu de încărcare pentru bagaje din segment: 456 de litri. Un compartiment flexibil de încărcare poate găzdui fără probleme o cutie de 112 cm lungime, 97 cm lăţime şi 43 cm înălţime, cu bancheta din spate rabatată.

Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerinţelor şi pentru a depăşi aşteptările celor care îşi doresc un spaţiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluţie inovatoare de depozitare, concepută în urma discuţiilor cu clienţii, şi oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genţi de golf aşezate în poziţie verticală.

Compartimentul oferă o capacitate de 80 de litri într-un spaţiu de 763 mm lăţime, 752 mm lungime şi 305 mm adâncime şi poate găzdui bagaje de până la aproximativ 115 cm înălţime într-o poziţie verticală. De asemenea, acesta poate fi folosit pentru a depozita echipamentul sportiv murdar sau cizmele Wellington pline cu noroi. Căptuşeala sintetică a compartimentului de încărcare şi ştecherul de scurgere din partea inferioară facilitează curăţarea cu apă.

Pentru o versatilitate şi mai mare, podeaua portbagajului lui Puma poate fi uşor reglată cu o singură mână pentru a se potrivi nevoilor de depozitare şi pentru a se menţine într-una dintre cele trei poziţii de încărcare:

•             Poziţia cea mai coborâtă, prin intermediul căreia este atins volumul maxim de încărcare disponibil, în timp ce spaţiul de depozitare din partea inferioară a portbagajului este ascuns

•             Poziţia înaltă, prin intermediul căreia suprafaţa de dedesubt creşte, creând o podea pentru marfă la acelaşi nivel cu bancheta rabatată din spate.

•             Îndepărtată: podeaua poate fi depozitată în siguranţă pe verticală în spatele scaunelor din spate, pentru a oferi o capacitate totală de 456 litri

Concepută în proporţie de 100% din hârtie reciclată şi un adeziv pe bază de apă, podeaua reglabilă a portbagajului are o structură de tip fagure, inspirată de celulele în formă de hexagon utilizate în construcţia componentelor de înaltă rezistenţă ale avioanelor şi supercar-urilor, pentru a oferi durabilitate.

Hayonul lui Puma are, de asemenea, o soluţie inovatoare de încorporare a ruloului portbagajului - rezolvând o problemă uzuală care apare atunci când se încarcă şi se transportă obiecte mari. Ruloul portbagajului se deplasează în acelaşi timp cu hayonul şi elimină necesitatea suporturilor laterale, asigurând accesul neîngrădit la zona de încărcare din spate.

Capacul flexibil pentru bagaje se mulează cu uşurinţă în jurul obiectelor voluminoase.

“De-a lungul procesului de dezvoltare, scopul nostru a fost să oferim un nivel practic fără precedent într-un pachet compact şi eficient”, spune Norbert Steffens, inginerul-şef al proiectului Puma. “Modul flexibil de prezentare a portbagajului reprezintă un exemplu al gândirii inovative care ne-a ajutat să oferim soluţii inteligente fără compromis la nivel de design”.

Tehnologii de propulsie avansate

La începutul acestui an, Ford a anunţat că fiecare dintre modelele companiei lansate începând cu noul Focus va include o versiune electrificată. Clienţii noului Puma vor fi printre primii care vor beneficia de arhitectura sofisticată mild-hybrid - adaptată pentru a spori eficienţa de combustibil, adăugând la plăcerea de a conduce noul Focus un plus de putere şi receptivitate.

Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficienţa lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în acelaşi timp un răspuns incisiv şi performanţe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuieşte clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.

Oferit în variante de 125 CP şi 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când şi în ce măsură să încarce bateria şi când să utilizeze energia stocată de acumulator, prin intermediu a două strategii:

•             Înlocuirea cuplului, care pune în funcţiune motorul electric BISG pentru a furniza un cuplu de până la 50 Nm – reducând nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătăţire a eficienţei consumului de combustibil de până la 9%, aşa cum arată analiza WLTP. Înlocuirea cuplului contribuie la emisiile anticipate de CO2 de la 123 g / km şi la un nivel al consumului de la 5,4 l /100 km pentru varianta de 125 CP şi emisii anticipate începând cu 124 g / km şi un consum de la 5,4 l / 100 km pentru varianta de 155 CP *

•             Suplimentarea cuplului, care pune în funcţiune motorul BISG pentru a furniza un cuplu cu până la 20 Nm faţă de cuplul maxim dat de motorul pe benzină - şi livrează până la 50% mai mult cuplu la un nivel mai scăzut rpm - pentru o performanţă optimizată

Capabil să repornească motorul în aproximativ 300 milisecunde - la fel cât durează să clipeşti – Generatorul BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe noul Puma să funcţioneze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehiculului rulează cu o viteză de până 15 km/h şi chiar atunci când maşina se află în viteze, cu pedala de ambreiaj apăsată.

În plus, clienţii pot alege dintr-o gamă avansată de motoare pe benzină - Ford EcoBoost şi diesel - Ford EcoBlue care vin standard echipate cu sistemul Auto Start-Stop, menit să reducă costurile de funcţionare şi cu o transmisie manuală în şase trepte.

Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizează primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri, care opreşte automat unul dintre cilindri motorului atunci când nu este necesar ca acesta să funcţioneze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră. Sistemul poate să decupleze sau să cupleze un cilindru în 14 milisecunde, contribuind la obţinerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g / km şi la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l / 100 km.

O opţiune de propulsie diesel şi o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi şapte trepte va fi de asemenea disponibilă după lansare.

În plus, Puma optimizează platforma Ford din segmentul B, aceeaşi care oferă dinamica de top a lui Ford Fiesta. O nouă suspensie spate mai rigidă cu braţ răsucit, amortizoare mai mari, bucşe îmbunătăţite şi montură superioară optimizată reduce fricţiunea şi creşte rigiditatea la nivelul şasiului, oferind o dinamică de top în segment.

Tehnologii ce inspiră încredere

Puma utilizează 12 senzori ultrasonici, trei radare şi două camere amplasate în jurul maşinii, pentru a oferi o gamă de tehnologii prezentate sub umbrela Ford Co-Pilot360. Acestea îmbunătăţesc nivelul de protecţie, şofatul şi parcarea, fiind proiectate pentru a face experienţa de condus mai sigură şi confortabilă.

Disponibil în varianta de cutie automată de viteze cu şapte trepte, sistemul Adaptive Cruise Control cu funcţia Stop & Go, Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) şi Sistemul de centrare pe mijlocul benzii ajută vehicului să menţină o distanţă confortabilă de condus faţă de vehiculele din faţă. Sistemul ajută, de asemenea, la reducerea stresului în timpul călătoriilor lungi, menţinând vehiculul centrat pe banda sa de rulare şi poate ajusta viteza vehiculului în limitele legale, monitorizând semnele rutiere. Acest lucru este în plus faţă de informaţiile disponibile prin sistemul de navigaţie de la bord.

Funcţia de Oprire-Pornire (Stop&Go) îi permite Tempomatului adaptiv (ACC) să oprească complet vehiculul în condiţii de trafic aglomerat, utilizând până la 50% din forţa totală de frânare necesară acestei manevre. De asemenea, sistemul îi permite maşinii să plece automat de pe loc dacă timpul de oprire este de sub 3 secunde. Pentru opriri mai lungi de 3 secunde, şoferul poate apăsa un buton aflat pe volan sau pedala de acceleraţie pentru ca maşina să se pună din nou în mişcare.

Noua Funcţie de avertizare privind pericolele locale (Local Hazard Warning functionality) - activată de modemul FordPass Connect de la bord - poate informa şoferii despre situaţiile periculoase de pe drumul din faţă, chiar dacă incidentul nu este vizibil din cauza unor curbe sau din cauza altor vehicule.

Notificările venite prin intermediul funcţiei Local Hazard Warning sunt furnizate independent de sistemul sat-nav, bazându-se pe datele oferite de tehnologiile HERE, provenite de la autorităţile locale, de la serviciile de urgenţă şi de la alte vehicule conectate la acest “cloud”.

Notificări privind pericolele, inclusiv drumurile în lucru; accidentele; animalele, pietonii şi obiectele de pe şosea; chiar şi condiţiile de conducere nefavorabile sunt livrate vehiculului pe calea undelor, oferind şoferilor un sistem de avertizare avansat, ce poate prezice situaţiile în curs de dezvoltare prezente dincolo de câmpul vizual.

Pentru prima dată pe o maşină din segmentul B al Ford, o cameră de marşarier cu unghi vizual larg captează imaginea la 180 de grade, afişând-o pe ecranul tactil din interiorul maşinii - astfel încât pietonii, bicicliştii şi alte vehicule pot fi mai uşor de observat atunci când ieşiţi din parcare.

Ajutând şi el şoferii să poată ieşi cu spatele din parcare în siguranţă, Sistemul de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alertă la intersecţia cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert) poate oferi un avertisment atunci când trec vehicule prin spatele lui. Sistemul poate aplica frânele pentru a evita sau atenua efectele coliziunilor dacă şoferii nu răspund la avertismente.

Sistemul Ford de Asistenţă activă cu parcare perpendiculară (Active Park Assist with Perpendicular Parking) ajută şoferii să găsească spaţii potrivite pentru parcare şi permite parcări complet automate în spaţii paralele sau perpendiculare. Faza lungă automată cu funcţie anti-orbire (Auto high beam technology) poate să scadă în mod automat luminozitatea farurilor noului Puma pentru a împiedica orbirea şoferilor care vin din sens opus.

Îmbunătăţirea adusă sistemului Ford de menţinere a benzilor de rulare (Lane-Keeping System), permite acestuia să detecteze marginilor drumului şi să recunoască atunci când maşina trece de pe o suprafaţă de drum pavată pe una impracticabilă, cum ar fi o zonă moale cu pietriş sau o zonă cu iarbă. Sistemul poate aplica un cuplu volanului, împiedicând în acest fel ieşirea maşinii de pe carosabil.

Tehnologiile Puma ajută de asemenea conducătorii auto să negocieze spaţiile urbane ocupate. Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu detectarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) poate detecta persoanele care se află pe sau în apropierea drumului din faţă sau care pot traversa în calea vehiculului. Sistemul este conceput pentru a reduce severitatea unor coliziuni frontale care implică vehicule şi pietoni sau pentru a ajuta şoferii să evite în totalitate impactul. Puma beneficiază de o versiune îmbunătăţită a tehnologiei, cu un unghi mai mare al camerei, care ajută la o mai bună urmărire a mişcărilor pietonilor.

În cazul producerii unui accident, Tehnologia de frânare post-coliziune (Post-Collision Braking technology) ajută la reducerea impactului unei coliziuni secundare potenţiale prin aplicarea automată a unei frâne moderate atunci când se detectează un eveniment iniţial de coliziune; încetinirea autovehiculului poate reduce potenţialul de vătămare a pasagerilor şi potenţialul de deteriorare a vehicului.

Tehnologiile suplimentare concepute pentru a ajuta şoferii Puma să evite accidentele includ:

•             Asistenţa activă de urgenţă la nivelul direcţiei (Evasive Steering Assist), sistem conceput pentru a funcţiona de la viteze urbane până la viteze de autostradă. Utilizează un radar şi o cameră care detectează vehiculele staţionate sau lente aflate în faţa maşinii şi oferă impuls suplimentar la nivelul direcţiei pentru a le permite şoferilor să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente.

•             Alerta la intrarea pe sens interzis (Wrong Way Alert) utilizează o cameră montată la nivelul parbrizului şi informaţiile oferite de sistemul de navigaţie al maşinii pentru a-i atenţiona vizual şi acustic pe şoferi atunci când aceştia intră printre două indicatoare "Accesul interzis" la intrarea sau ieşirea de pe autostradă.

Inovatoare şi primitoare

Scaunele din faţă ale lui Puma, primele cu masaj lombar din segment, revitalizează muşchii obosiţi şi contribuie la deplasări mai relaxante. Sistemul de masaj cu trei baloane de presiune are trei setări de intensitate şi direcţii reglabile de rulare.

Scaunele din faţă dispun de un design sculptat subţire, care maximizează spaţiul pentru genunchii pasagerilor din spate, în timp ce designul banchetei din spate a fost proiectat pentru a îmbunătăţi intrarea şi ieşirea din maşină. Scaunul şoferului este de asemenea reglabil pe înălţime.

 

Scaunele din faţă şi din spate sunt oferite cu capace detaşabile şi lavabile, în funcţie de varianta  de Ford Puma aleasă, ceea ce face mai uşor ca oricând să se păstreze interiorul curat. Clienţii pot chiar personaliza interiorul cu diferite culori şi modele, cu fermoarul integrat, fermoar ce le permite proprietarilor să îndepărteze capacul cu o singură mână.

În plus, un acoperiş panoramic cu deschidere totală, care cuprinde două geamuri din sticlă durificată, creează o senzaţie mai spaţioasă şi mai aerisită pentru pasageri.

Permiţând şoferilor să fie mereu la curent cu munca şi viaţa socială, caracteristicile inovatoare includ o zonă de încărcare wireless pentru reîncărcarea fără efort a smartphone-urilor în timpul călătoriilor. Eliminând necesitatea de a ocupa una dintre cele două intrări USB ale lui Puma cu un cablu de încărcare, zona, aflată chiar sub panoul de bord, detectează dispozitive compatibile pentru a iniţia automat încărcarea.

Dispozitivele pot rămâne conectate prin Bluetooth la sistemul de infotainment SYNC 3 al Ford, în timp ce utilizează încărcarea wireless, permiţând şoferilor Puma să controleze dispozitivele audio, navigaţie şi smartphone-urile conectate utilizând comenzi vocale simple. Sistemul oferă compatibilitate Apple CarPlay şi Android Auto ™ fără costuri suplimentare şi este susţinut de un ecran tactil central de 8 inch, care poate fi operat cu ajutorul gesturilor de glisare.

Tehnologia integrată FordPass Connect transformă Puma într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în acelaşi timp până la 10 dispozitive. Sistemul are o serie de caracteristici disponibile prin aplicaţia mobilă FordPass, inclusiv Localizarea maşinii (Vehicle Locator); Statusul maşinii (Vehicle Status), ce permite oricând verificarea nivelului de combustibil, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viaţă a uleiului de motor şi altele.; Încuiere/Descuiere uşi (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanţă în maşină şi sistemul Start de la distanţă (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 7 trepte.**

Disponibil pe Puma, pachetul audio B&O Sound System a fost gândit pentru a asigura o experienţă audio premium, indiferent de condiţiile de condus.

Sistemul – cu 10 incinte acustice, include un subwoofer cuplat extern, de 150 mm şi 200 mm, integrat în portbagaj, fără a compromite spaţiul destinat bagajelor şi care oferă un bas rafinat. În acelaşi timp, poziţionarea la nivelul bordului a difuzoarelor de frecvenţe înalte a fost optimizată pentru a produce o gamă mai largă de sunete la nivelul scaunelor, rezultatul fiind o experienţă audio captivantă pentru toţi pasagerii. Sistemul este alimentat de un amplificator de procesare a semnalului digital de 575 waţi, care controlează egalizarea şi mixarea audio, inclusiv sunetul de fond selectabil.

În plus, un cluster digital complet configurabil de 12,3 inch permite şoferilor să personalizeze şi să prioritizeze afişarea informaţiilor, inclusiv tehnologia de asistenţă a şoferului şi notificările prin satelit. Cluster-ul utilizează tehnologia free-form pentru a permite margini superioare curbate, rezultatul fiind un design interior unitar. Soluţia free-form integrează circuitele în ecran, permiţându-le designerilor să modeleze display-ul în forme atipice care ies din tiparul tradiţionalului design dreptunghiular.

De asemenea, instrumentarul digital “true colour” pe 24 de biţi generează imagini mai intuitive şi pictograme detaliate la înaltă rezoluţie, afişate prin utilizarea întregului spectru de culori, lucru care le face mai strălucitoare, mai lizibile şi mai puţin obositoare pentru ochi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: