FOTO Noua generaţie Ford Focus

FOTO Noua generaţie Ford Focus

Focus introduce o filosofie de design care are în centru oamenii

La 20 de ani de la debutul modelului Focus în gama Ford, iată o nouă generaţie. Una despre care cei de la Ford susţin că ar fi cea mai inovativă, dinamică şi fascinantă din istorie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ford a anunţat astăzi debutul global al noii generaţii Ford Focus: un model complet şi cel mai competent Focus din toate timpurile din punct de vedere tehnic.

În urma unei colaborări foarte apropiate cu clienţii, noul Focus a fost dezvoltat de la zero pentru a oferi cea mai încrezătoare, intuitivă şi satisfăcătoare experienţă pusă la dispoziţie de un model compact de familie din Europa.

Focus introduce o filosofie de design care are în centru oamenii. Aceasta amestecă un stil exterior emoţional cu un nivel aerodinamic de top în segment. În acelaşi timp, interiorul oferă mai mult spaţiu, dar şi materiale şi atenţie la detalii de înalt nivel.

Cea mai sofisticată gamă de sisteme de asistenţă a şoferului oferite vreodată clienţilor Ford  este integrată pentru a pune la dispoziţia acestora o experienţă intuitivă, relaxantă şi rafinată. Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus includ:

  • Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) - îmbunătăţit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere de viteză şi cu tehnologia care menţine maşina pe centrul benzii de rulare - ajută la abordarea mai relaxată a traficului aglomerat.
  • Farurile adaptive cu lumini predictive în viraje şi luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajustează tiparele fasciculelor de lumină cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizează virajele şi - pentru prima prima dată în industrie - indicatoarele rutiere.
  • Cea de-a doua generaţie a Sistemului de asistenţă activă la parcare (Active Park Assist 2) operează acum schimbările de trepte, acceleraţia şi frâna pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apăsare a unui buton.
  • Primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford în Europa le permite şoferilor să-şi concentreze atenţia pe şosea.

Asistenţa activă de urgenţă la nivelul direcţiei (Evasive Steering Assist) este o tehnologie prezentă în premieră în segment. Aceasta îi ajută pe şoferi să ocolească vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.

Noul Focus rămâne fidel moştenirii celor 20 de ani de istorie a acestui model, oferind un nivel dinamic de vârf în segmentul său, îmbunătăţit prin prima apariţie în gama Focus a sistemului de amortizare controlată continuu (Continuously Controlled Damping sau CCD) aplicat pe pachetul de suspensii independente faţă şi spate, prin noul sistem selectabil Drive Modes, printr-un submodul al suspensiilor spate izolat care asigură un rafinament superior şi printr-o tehnologie patentată Ford la nivelul arcurilor suspensiilor.

Experienţa pasagerilor este şi ea îmbunătăţită prin apariţia unor elemente de confort precum modemul integrat FordPass Connect, care asigură o conexiune continuă în călătorii, şi prin noua zonă de încărcare wireless a dispozitivelor mobile compatibile.

Noul sistem de servodirecţie asistată electronic şi un software nou dezvoltat de inginerii Ford dezvoltă un comportament şi mai intuitiv şi mai implicat al direcţiei. Experienţa la volan este completată de elemente dedicate confortului, aşa cum este sistemul Torque Steer Compensation. Un alt debut este o versiune dezvoltată intern a sistemului Ford de control al stabilităţii (Stability Control), acesta fiind personalizat împreună cu modulul de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control) pentru a sprijini pretenţiile dinamice ale modelului Ford.

Distanţele de frânare de la 100 km/h la 0 s-au redus cu până la un metru. În spatele acestei îmbunătăţiri stă noul Electric Brake Booster, un sistem disponibil pe anumite versiuni care permite o creştere mai rapidă a presiunii la nivelul frânelor, ceea ce oferă o reacţie mai rapidă şi mai consistentă a pedalei pe o gamă mai largă de condiţii de operare.

Opţiunile disponibile la nivel de motorizări includ o versiune optimizată a multipremiatului 1.0 EcoBoost şi noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost, ambele îmbunătăţite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri. Noile motoare diesel 1.5 EcoBlue şi 2.0 EcoBlue permit un consum excepţional, în timp ce noua transmisie inteligentă cu opt trepte adaptează schimbarea treptelor la stilul de condus şi este manevrată printr-un controller rotativ ergonomic şi elegant.

Motoare pe benzină

PUTERE

TRANSMISIE

1.0 EcoBoost (Emisii CO2 pentru versiunea cu 5 uşi - date preliminare: de la 107 g/km)

85 CP

Manuală, 6 trepte

100 CP

Manuală, 6 trepte

125 CP

Manuală, 6 trepte

125 CP

Automată, 8 trepte

1.5 EcoBoost (Emisii CO2 pentru versiunea cu 5 uşi - date preliminare: de la 122 g/km)

150 CP

Manuală, 6 trepte

150 CP

Automată, 8 trepte

182 CP

Manuală, 6 trepte

 

Motoare diesel

PUTERE

TRANSMISIE

1.5 EcoBlue (Emisii CO2 pentru versiunea cu 5 uşi - date preliminare: de la 91 g/km)

95 CP

Manuală, 6 trepte

120 CP

Manuală, 6 trepte

120 CP

Automată, 8 trepte

2.0 EcoBlue (Emisii CO2 pentru versiunea cu 5 uşi - date preliminare: de la 112 g/km)

150 CP

Manuală, 6 trepte

150 CP

Automată, 8 trepte

"Noul nostru Ford Focus este vârful de tehnologie şi de atracţie în segmentul său", spune Joe Bakaj, vicepreşedinte al biroului Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. "Şansa de a construi o maşină complet nouă începând de la o coală albă de hârtie nu vine foarte des în industria auto. Am îmbrăţişat-o  şi am dezvoltat cea mai bună maşină compactă de familie care poate fi cumpărată în Europa".

Dezvăluită în versiunile de caroserie hatchback cu 5 uşi, Wagon şi - pe anumite pieţe - sedan cu patru uşi, cea mai complexă gamă Focus din istorie este propusă în variante de personalitate exclusive care completează o gamă largă de dorinţe şi de aspiraţii ale clienţilor segmentului compact: Focus Trend, Focus Titanium, sportivul Focus ST-Line, varianta premium Focus Vignale şi crossover-ul Focus Active.

Noua generaţie Focus este primul model global construit pe noua platformă Ford C2, dezvoltată pentru a îmbunătăţi performanţele din testele de siguranţă. Modelele Ford construite pe platforma tehnică C2 vor oferi un spaţiu interior superior fără ca acest lucru să aibă impact asupra dimensiunilor exterioare şi permit o dezvoltare aerodinamică de vârf care conduce la cifre mai bune la capitolul consum. Nivelul superior de calitate şi atenţia de top la detalii sunt doar o parte dintre rezultatele directe ale unei investiţii de 600 de milioane de euro în fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Ford a vândut aproape 7 milioane de unităţi Focus în Europa şi peste 16 milioane la nivel mondial din 1998 încoace, anul lansării primei generaţii revoluţionare a acestui model.

Focus introduce modemul integrat FordPass Connect dedicat clienţilor europeni. Acesta transformă maşina într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Pe lângă faptul că le oferă şoferilor posibilitatea de a plănui călătoriile mai rapid şi mai relaxat cu ajutorul actualizărilor Live Traffic oferite prin sistemul de navigaţie şi de a face streaming audio sau video în timp ce se află la bordul maşinii, FordPass Connect permite acces prin aplicaţia mobilă FordPass la o serie de elemente de confort suplimentare:

  • Localizarea maşinii (Vehicle Locator) le va oferi posesorilor noului Focus posibilitatea de a-şi găsi imediat maşina în parcările aglomerate ale mall-urilor.
  • Statusul maşinii (Vehicle Status) permite oricând verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viaţă a uleiului de motor şi altele.
  • Încuiere/Descuiere uşi (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanţă în maşină.
  • Start de la distanţă (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 8 trepte.
  • Funcţia eCall prin care se apelează automat la serviciile de asistenţă pentru situaţiile de urgenţă, în cazul unui accident sever, ceea ce permite ocupanţilor vehiculului să fie direct conectaţi la acestea, apăsând un buton SOS localizat pe plafoniera centrală

Un alt element care îi ajută pe şoferi să rămână mereu conectaţi şi să scape de eternele cabluri din consola centrală este placa de încărcare wireless care le permite pasagerilor să încarce rapid şi uşor telefoanele compatibile. Sistemul recunoaşte prezenţa dispozitivelor care pot fi încărcate şi iniţiază automat procedura de încărcare a bateriei.

Telefoanele pot să rămână conectate prin Bluetooth la sistemul multimedia SYNC 3 în timp ce sunt încărcate wireless. Sprijinit de un display touchscreen de 8 inch care poate fi operat prin gesturi familiare precum pinch sau swipe şi este compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto™, SYNC 3 le permite şoferilor să controleze sistemul audio, navigaţia, sistemul de climatizare şi telefoanele conectate cu ajutorul unor comenzi vocale simple.

Noul sistem audio B&O PLAY le va permite pasagerilor să scoată tot ce are mai bun muzica difuzată prin FordPass Connect sau cu ajutorul telefoanelor conectate. Sistemul cu puterea maximă de 675 de waţi oferă 10 difuzoare, implicit un subwoofer de 140 de milimetri montat în zona portbagajului şi un difuzor de medii aşezat în centrul planşei de bord. Sistemul a fost calibrat special în cazul habitaclului versiunilor Focus cu 5 uşi şi Wagon pentru a pune la dispoziţie o experienţă acustică care are pretenţia de a fi una dintre cele mai bune din întreaga industrie auto.

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: