Cine sunt parlamentarii care au reclamat clipul „Copiii Referendumului“

Cine sunt parlamentarii care au reclamat clipul „Copiii Referendumului“

Un mix între Dragnea şi Tăriceanu apare în clipul Papaya

Jurnalistul Vlad Petreanu a făcut publică o adresă semnată de 15 parlamentari care au reclamat clipul „Copiii Referendumului“, realizat de Papaya Advertising, la Autoritatea pentru Protecţia Copilului. Astăzi, directorul agenţiei de publicitate, Robert Tiderle, va fi audiat la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale, după ce 13 parlamentari au depus plângere privind acelaşi clip.

Ştiri pe aceeaşi temă

Săptămâna trecută, publicitarul Robert Tiderle a publicat citaţia, precizând că nu cunoaşte identitatea celor 13 parlamentari care s-au simţit lezaţi de clipul „Copiii Referendumului“, prin care agenţia pe care o conduce a îndemnat la boicotul referendumului pentru familia tradiţională. 
 
Astăzi, când Tiderle va fi audiat, jurnalistul Vlad Petreanu a publicat pe blogul său o altă plângere, formulată de această dată către Autoritatea pentru Protecţia Copilului, prin care se solicită începerea unei anchete împotriva agenţiei Papaya, sub suspiciunea că figuranţii minori din filmare nu ar fi avut acordul părinţilor pentru acţiune, că ar fi existat o situaţie de exploatare a copiilor şi că ar fi fost abuzaţi emoţional.
 
Cererea este semnată de 15 parlamentari, majoritatea, mai precis 10, fiind din PNL, şi a fost făcută pe 10 octombrie, la trei zile după ce referendumul picase din cauza prezenţei scăzute. Subliniem că este vorba de o altă plângere şi nu se ştie cu exactitate dacă cei 13 parlamentari care au depus plângere la Poliţie se numără printre cei 15 care s-au adresat Autorităţii pentru Protecţia Copilului. 
 
Lista celor 15 parlamentari:
 
10 de la PNL –  Cupşa Ioan, Mihalescul Dumitru, Popescu Pavel, Fădor Angelica, Cherecheş Florica, Ardelean Ben-Oni, Sighiartău Robert-Ionatan, Gheorghe Andrei Daniel, Ioniţă Antoneta, Neagu Nicolae.
 
3 de la PSD – Jivan Luminiţa-Maria, Titus Corlăţean, Gabriel-Beniamin Leş.
 
1 de la ALDE – Cătăniciu Steluţa-Gustica.
 
1 de la Minorităţi – Groşaru Andi-Gabriel.
 
 
Spotul Papya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, este inspirat din popularul serial transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale“ (Povestea Slujitoarei) şi a devenit viral într-un timp foarte scurt. 
 
În clip, mai mulţi copii care poartă celebrele costume din serialul produs de Hulu şi transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“ sunt chestionaţi de „Aunt Lydia“ cu privire la evenimentul care va avea loc pe 6 şi 7 octombrie. 
 
De asemenea, sunt presărate mai multe trimiteri critice la PSD, partidul care şi-a asumat public susţinerea referendumului. Printre acestea se numără sigla PSD pe banderola purtată de „Aunt Lydia“, un portret care îi înfăţişează pe Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu, dar şi înlocuirea celebrului salut din serial - „Blessed be the fruit“ - cu „Îndrăzneşte să crezi!“, sloganul programului de guvernare PSD.
 
Reîntoarcerea la valorile tradiţionale este subliniată de o scenă ce are loc în faţa Casei Poporului şi în care mai multe femei sunt arse pe rug. „Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă“, este mesajul care încheie clipul Papaya Advertising. 
 
Serialul care a inspirat campania Papaya Advertising, „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“, este bazat pe romanul clasic al lui Margaret Atwood. Producţia prezintă viaţa din Gilead, o societate distopică totalitară, formată în fostele State Unite. Confruntat cu dezastre naturale şi o rată a natalităţii extrem de scăzută, Gilead este condus pe baza unui fundamentalism ciudat şi militarizat, marcat de revenirea la valorile tradiţionale. Fiind una dintre puţinele femei fertile rămase, Offred (Elisabeth Moss) este Slujitoarea Comandantului (Joseph Fiennes), sclavă sexuală într-o ultimă încercare disperată de a repopula lumea.
 
Papaya Advertising este celebră pentru campaniile cu mesaje sociale puternice, printre care cele realizate pentru CEC Bank, pentru Roşia Montană şi Cuminţenia Pământului. De asemenea, agenţia este cunoscută pentru asumarea unor poziţii care i-a adus pierderi, cel puţin la nivel financiar. În iunie, Papaya Advertising a pierdut clientul CEC Bank după 10 ani, încheierea colaborării venind la scurt timp după ce agenţia a anunţat că le dă liber angajaţilor pentru a protesta în faţa Parlamentului. 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: