FOTO Inna, fenomen afară, mai puţin în ţară

FOTO Inna, fenomen  afară, mai puţin în ţară

Inna n-a rupt gura târgului la show-ul de la Arenele Romane

Cântăreaţa a susţinut marţi seară primul ei mare concert în România, la Arenele Romane. Cu toate că şi-a găsit un loc fruntaş în topurile internaţionale, la noi cifrele nu sunt de partea ei. Inna (24 de ani) a obţinut Discuri de Platină în Spania şi Franţa în acest an pentru vânzări de milioane de copii. În România a vândut 10.000 de unităţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Inna este un fenomen, dar nu unul muzical. Cel puţin la concluzia aceasta au ajuns mulţi dintre cei 5.000 de fani prezenţi la primul mare concert al cântăreţei în România. Deşi trăieşte culmea succesului comercial de mai bine de un an, primul show de anvergură al tinerei a avut loc abia acum. Şi a vrut show: şi-a făcut apariţia coborând dintr-un elicopter. Detaliul care face ca povestea să sune mai puţin perfect este că mulţi dintre cei care au cumpărat bilete la concert n-au mai fost prezenţi la coborârea spectaculoasă, pentru că Inna s-a lăsat aşteptată trei ore.

Vezi aici FOTOGALERIE.

Mulţi dintre cei prezenţi au venit să-şi lămurească o dilemă personală: de ce atâta vâlvă în jurul Innei? „Tot aud vorbindu-se de Inna şi de succesele ei afară şi am vrut şi eu să văd care e treaba cu ea", a declarat Ionuţ, în vârstă de 23 de ani. Până la finalul concertului, Ionuţ şi-a făcut o părere. „A cântat puţine piese ale ei, mai mult coveruri. Plus ­că nu ştiu sigur dacă a fost live tot concertul. Nu ştiu de ce se face atâta caz cu Inna", a spus spectatorul. Cu toate acestea, „caz" se face în continuare, dar mai ales afară. Iar motivul succesului Innei poate fi descris într-un singur cuvânt: internet.

Discuri de Platină, din primul an

În ceea ce priveşte notorietatea Innei, dar, mai ales, afinitatea publicului străin faţă de muzica ei, cifrele vorbesc de la sine. În Marea Britanie a vândut ­200.000 de unităţi, motiv pentru care a primit Discul de Aur, la fel ca şi în statele scandinave. În Olanda, muzica Innei s-a vândut în 25.000 discuri, primind Discul de Aur. Are Disc de Platină - cea mai mare distincţie - în Spania, pentru 65.000 de discuri, iar în Franţa a vândut peste un milion de piese, dar şi 200.000 de discuri. În martie, a primit Discul de Platină în teritoriu. În România, Inna a vândut 10.000 de unităţi. Şi contul cântăreţei de pe reţeaua de socializare Facebook este „populat" de străini: din peste două milioane şi jumătate de fani, doar 150.000 sunt români, potrivit ediţiei româneşti „Forbes".

Inna a devenit repede un fenomen care se extinde pe zi ce trece. A adunat peste 250 de milioane de vizualizări pe YouTube cu piesele sale, devenind din ce în ce mai cunoscută în toată lumea. S-a lansat online, promovat asemenea şi a câştigat din online. Cătălin Muraru este Managing Director la Casa de discuri Roton, care o reprezintă pe Inna. 

„Poate că sună mai spectaculos succesele în afara ţării, având în vedere şi potenţialul fiecărei industrii locale, dar asta nu înseamnă că România nu ţine pasul cu un Disc de Aur decernat pentru albumul «Hot»", este de părere acesta. Muraru recunoaşte că oferta de concerte care vine atât din străinătate, cât şi din România, este cu mult mai mare decât îşi pot imagina şi, mai ales, onora cu prezenţa.

New media, viitorul muzicii

Directorul Casei de discuri Roton este conştient de puterea internetului, dar preferă să creadă mai mult în calităţile artistului ca fiind cele definitorii pentru succes. „Internetul, ca mediu de expunere, este foarte important astăzi şi sunt sigur că va conta din ce în ce mai mult în viaţa unui artist. Definitorii însă mi se par calităţile artistului, atât de necesare afirmării ­într-un mediu rezervat doar marilor vedete şi vă asigur că Inna le are din plin", a spus Cătălin Muraru.

Global Music Management este echipa care se ocupă strict de promovarea Innei. Principala strategie folosită de membrii echipei a fost peisajul new media. „Brandurile gen Inna se pretează foarte bine promovării virale. Au o adresare largă şi sunt genul de lucruri cu conotaţii inevitabil pozitive, la fel ca o emisiune despre vin sau un articol de călătorii", este de părere analistul media Iulian Comănescu.  

Faptul că Inna nu primeşte aceleaşi cifre frumoase din vânzări şi din România este, în opinia analistului, nu numai vina pirateriei. „Pirateria e foarte multă, peste tot. În România e posibil ca ea să fie mai crescută nu numai din motive de «obiceiuri proaste» şi sărăcie, ci şi pentru că oferta de muzică internaţională e limitată. Inna e un produs de mainstream, nu văd niciun motiv pentru care nu ar vinde în România. La fel cum nu e nicio prioritate absolută pentru showbiz-ul autohton, în momentul de faţă. În ce-o priveşte pe ea însăşi, ca şi Cheeky Girls şi alţi români care au reuşit afară, nu văd vreun motiv de business pentru care ar fi foarte preocupată de piaţa autohtonă", a conchis Iulian Comănescu.

1 milion de unităţi a vândut Inna în Franţa, motiv pentru care a primit Discul de Platină, în 2011.

Premiile Innei

- Primul artist român care se situează pe poziţia întâi în UK Dance Chart, un clasament realizat de Billboard
- Câştigătoare la European Border Breaker Awards 2011
- A fost desemnată ­artistul anului în Polonia, în 2010
- A câştigat Best ­Romanian Act 2010 (MTV Europe)
- Cinci premii la Romanian Music Awards 2010
- Câştigătoare a trofeului Eurodanceweb 2010

Emoţii cu elicopterul

Cu ocazia primului mare concert din România, cântăreaţa spune că publicul român a primit-o cu braţele deschise. „Publicul a fost receptiv şi plăcut impresionat de intrarea mea pe scenă. Mă bucur că totul a mers exact aşa cum am plănuit şi că am avut şansa să concertez în ţara mea, în faţa unui public atât de numeros", a declarat Inna pentru „Adevărul".

N-a avut emoţii, pentru că acestea sunt legate în mod special de organizarea concertului, iar acum n-a avut motiv de grijă. „Am avut emoţii la coborârea din elicopter şi mi-a fost puţin frică", a adăugat aceasta. În ceea ce priveşte vânzările mari din Franţa şi Elveţia, Inna spune că „în România nu se prea vinde muzică, spre deosebire de Franţa". Cu toate acestea, este mulţumită de faptul că albumul „Hot" s-a vândut în 10.000 de exemplare în ţara natală.

''Internetul, ca mediu de expunere, este foarte important astăzi şi sunt sigur că va conta din ce în ce mai mult în viaţa unui artist.''
Cătălin Muraru managing director Roton


"Brandurile gen Inna se pretează foarte bine promovării virale. Au o adresare largă şi sunt genul de lucruri cu conotaţii inevitabil pozitive.''
Iulian Comanescu analist media

citeste totul despre: