Cum văd studenţii învăţământul online: cursuri înregistrate, parteneriate şi consiliere psihologică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tinerii îşi doresc curssuri înregistrate pe care ssă le poată accesa oricând
Tinerii îşi doresc curssuri înregistrate pe care ssă le poată accesa oricând

În urma unui chestionar la care au răspuns studenţi şi cadre didactice din toată ţara, ANOSR a făcut o listă de propuneri pentru derularea mai eficientă a educaţiei în sssistem online. Ce-şi doresc aceştia?

Demersul ANOSR vine în continuarea propunerilor privind organizarea sistemului de învăţământ superior, facilităţile şi drepturile studenţilor în această perioadă, serviciile auxiliare şi măsurile de intervenţie propuse de federaţie pentru Guvernul României, Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi universităţi în luna iulie, potrivit unui comunicat al associaţiei studenţeşti. 

“Educaţia online pare să nu mai reprezinte o măsură <<de avarie>>, pe termen scurt, în contextul evoluţiilor actuale, iar implicit aşteptările tuturor de la universităţi sunt altele. Nu mai vorbim strict de măsuri punctuale care să asigure o continuitate a procesului educaţional, ci de necesitatea unei strategii de ansamblu a universităţilor despre cum pot oferi educaţie online de calitate, cu resurse adaptate şi utilizate eficient şi personal format în această direcţie. ANOSR preia astfel concluziile chestionarului aplicat studenţilor şi cadrelor didactice în parteneriat cu Centrul de Dezvoltare Academică la Universităţii de Vest din Timişoara şi transmite universităţilor recomandările formulate în baza acestora” a declarat Horia-Şerban Oniţa, preşedintele ANOSR. 

”Pentru început, s-a dovedit necesară realizarea unor sesiuni de formare continuă prin webinarii şi schimb de bune practici privind educaţia online pentru cadrele didactice. Simultan, considerăm prioritară realizarea de materiale informative în format text şi/sau video, alături de un ghid de utilizare a instrumentelor accesibile online pentru a fi distribuite către comunitatea universitară. De asemenea, o măsură recomandată este iniţierea de parteneriate externe pentru transferul de cunoştinţe vizavi de învăţământul online”, potrivit aceleiaşi surse. 

Tinerii conssideră că instrumentele online oferă şansa de menţinere a unui canal constant de comunicare între studenţi, cadre didactice, personalul administrativ, conducerea facultăţii şi a universităţii. ”Cu toate acestea, este necesară utilizarea unui număr limitat de platforme funcţionale şi uşor accesibile la nivel instituţional şi monitorizarea eficientă a desfăşurării activităţilor didactice online pentru a interveni punctual şi în timp util.”

Universităţile trebuie să înţeleagă importanţa sprijinirii studenţilor pentru a depăşi obstacolele psihologice ale acestei perioade şi să investească în Centrele de Consiliere şi Orientare în Carieră astfel încât acestea să ofere servicii de consiliere psihologică online gratuite şi accesibile, ssună o altă cerinţă a studenţilor. 

Pentru a facilita procesul de învăţare la studenţilor cu o conexiune deficitară la internet, la celor cu dizabilităţi şi cu dificultăţi de învăţare recomandăm înregistrarea activităţilor didactice, se mai spune în comunicat. 

Citiţi întregul comunicat aici. 


 


 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite