Proiect de ordonanţă de urgenţă: amânarea evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a şi prelungirea acreditărilor pentru şcolile doctorale

Proiect de ordonanţă de urgenţă: amânarea evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a şi prelungirea acreditărilor pentru şcolile doctorale

Ordonanţa de urgenţă în domeniul educaţiei, foto  Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul instituţiei un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede amânarea cu patru ani a evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a din cauza faptului că procesul de predare, învăţare şi evaluare nu s-a realizat transdiciplinar până în acest moment. Mai mult, proiectul de OUG prevede ca şcolile doctorale să-şi păstreze acreditările chiar dacă nu au fost evaluate aşa cum se impunea.

Proiectul de ordonanţă de urgenţă prevede, mai exact, o nouă amânare a aplicării termenelor prevăzute în Legea educaţiei naţionale din 2011. 

În urma analizei situaţie „generaţiei de elevi care a început clasa a V‐a în anul şcolar 2017 ‐ 2018 şi care, potrivit prevederilor art. 361, alin.(3), lit.b) din Legea educaţiei naţionale nr. 1 /2011, cu modificările şi completările ulterioare, ar urma să susţină la examenul de evaluare naţională probe transdisciplinare, în conformitate cu prevederile art. 74, alin. (5) , în contextul în care până în acest moment, procesul de predare – învăţare - evaluare nu s-a realizat transdisciplinar”, Ministerul Educaţiei propune prorogarea termenului pentru desfăşurarea evaluării naţionale cu probe transdisciplinare până la absolvirea clasei a 8-a de către generaţia de elevi care începe în anul 2020-2021 clasa a 5-a.
 
Şcolile doctorale scapă de retragerea acreditării
 
În privinţa şcolilor doctorale, proiectul de ordonanţă de urgenţă prevede ca şcolile doctorale să-şi menţină acreditarea până  la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: