Wizz Air, forțată să țină la sol 45 de avioane, din cauza unor defecte de fabricație

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până la sfârșitul lunii martie, compania aeriană low-cost va trebui să rețină la sol în jur de 45 de avioane din familia A320neo din cauza unor defecțiuni descoperite în urma unor inspecții ale motoarelor, scrie presa din Ungaria.

Avion Wizz Air în zbor
Wizz Air este nevoită să țină 45 de avioane A320neo la sol

Până la sfârșitul anului său fiscal, 31 martie 2024, Wizz Air prognozează că va trebui să lase la sol un total de 45 de aeronave, conform ultimei instrucțiuni de service emise de Pratt & Whitney pe 3 noiembrie. Acest număr include deja aeronavele care au fost ținute la sol în această toamnă din cauza aceluiași defect de fabricație.

Numărul final de specimene afectate de inspecții se poate modifica ușor în funcție de kilometrajul motoarelor măsurat în ciclurile de zbor, precum și de capacitatea de întreținere disponibilă și de numărul de motoare de înlocuire, dar este de așteptat ca aproximativ un sfert din cele aproximativ 190 aeronave să fie în continuare ținute la sol.

Motoarele vor fi scoase din aeronave de la jumătatea lunii ianuarie 2024 și trimise spre inspecție și reparație la serviciul de specialitate desemnat de producător.

Pentru a atenua pierderea capacității, compania aeriană low-cost a pregătit un plan de acțiune, în cadrul căruia a prelungit deja contractele de închiriere ale mai multor aeronave A320-200 și A321-200 din generația anterioară și, în multe cazuri, acorduri privind aceasta cu locatorii sunt in curs de incheiere.

În plus, Wizz Air crește gradul de utilizare a flotei existente și se așteaptă ca noile copii care sosesc de la Airbus în această perioadă să contribuie și la compensarea pierderii.

Wizz Air a cerut despăgubiri de la producător

Compania aeriană a mai indicat că intenționează să achiziționeze aeronave suplimentare de pe piață în următorul exercițiu financiar, care se desfășoară în perioada 1 aprilie 2024 – 31 martie 2025, pentru a-și menține capacitatea la nivelul exercițiului financiar curent. Până acum, nu au fost furnizate detalii despre unde și sub ce formă este planificat acest lucru.

Wizz Air a cerut despăgubiri de la producător pentru a atenua efectele financiare ale erorii.

Flota companiei aeriene include în prezent patruzeci și unu de A320-200 (dintre care trei sunt parcate în Ucraina), același număr de A321-200, șase A320-200neo și 104 A321neo.

Între timp, Wizz Air a raportat că a transportat un număr record de 33 de milioane de pasageri pe zborurile sale între aprilie și septembrie 2023, ceea ce reprezintă o creștere cu 24% a traficului de pasageri comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În ciuda numărului crescut de pasageri, performanța zborurilor Wizz Air în Ungaria a fost de 99,43% în perioada specială august-septembrie, iar cele mai populare destinații pentru pasagerii maghiari în această vară au fost Egiptul, Grecia, Spania și Turcia.

Compania aeriană și-a anunțat deja programul de vară pentru 2024, conform planurilor, va oferi zboruri din Budapesta și Debrețin către un total de 70 de destinații.

Motoarele GTF au fost fabricate între 2015 și 2021 de către Pratt & Whitney, deținută de RTX (fostă: Raytheon). Potrivit airportal.hu, la pulberea metalică folosită pentru discurile de turbină ale etapei de înaltă presiune au fost adăugate impurități microscopice, care pot provoca apariția crăpăturilor pe ele, astfel încât piesa afectată trebuie inspectată și eventual înlocuită. Pentru a face acest lucru, motoarele trebuie dezasamblate și returnate la centrul de service desemnat de producător, iar inspecția și reparația va dura câteva luni. Conform prognozei producătorului, inspecțiile vor dura până în 2026 și vor afecta șase până la șapte sute de motoare.

Wizz Air nu a răspuns încă solicitărilor formulate de „Adevărul”. Vom reveni cu detalii, imediat ce vom primi un răspuns oficial.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite