Uzina HIF pentru combustibili sintetici Porsche a fost deschisă în Chile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce și-a propus să investească 75 milioane USD, pe termen lung, în producătorul de combustibili HIF Global pentru producția de combustibili sintetici sau eFuels, pentru a deveni neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon, Porsche a oficiat deschiderea fabricii pilot Haru Oni eFuels în Punta Arenas, Chile, cu alimentarea ceremonială a unui Porsche 911 cu primul lot de combustibil sintetic produs la fața locului.

Porsche 911 R. Foto: Arhiva Adevărul
Porsche 911 R. Foto: Arhiva Adevărul

Administrată de șefa de achiziții Porsche, Barbara Frenkel și șeful de cercetare și dezvoltare Porsche, Michael Steiner, uzina pilot din Punta Arenas, Chile produce combustibili sintetici din apă (pentru hidrogen) și dioxid de carbon prin utilizarea energiei eoliene, permițând astfel reducerea emisiilor de CO2 și funcționarea neutră a motoarelor pe benzină, spune Porsche.

Combustibilii regenerabili au fost deja utilizati de Porsche la seria sa de curse monomarca Supercup din 2021, iar eFuels va fi utilizat pe scară largă la centrele de experimentare Porsche pentru a ajuta mașinile sale bazate pe combustibili clasici să atingă neutralitatea din punctul de vedere al emsiilor de CO2.

„Potențialul eFuels este uriaș. În prezent, în întreaga lume există peste 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu ardere. Multe dintre acestea vor fi în continuare pe drumurile publice în deceniile următoare, iar eFuels oferă proprietarilor de mașini existente o alternativă aproape neutră din punct de vedere al carbonului”, a spus Steiner.

Regiunea de sud a Chile, unde se află instalația pilot de producție, oferă condiții ideale pentru producția de eFuels, deoarece viteza vântului care suflă minim 270 de zile într-un an, permite turbinelor eoliene să funcționeze la capacitate maximă. Fiind situată aproape de Strâmtoarea Magellan, uzina de producție Punta Arenas se află aproape de portul Cabo Negro, de unde combustibilii sintetici pot fi transportați în întreaga lume prin infrastructura existentă.

Producția la scară mai largă de eFuels de la uzina de producție din Chile va începe în 2024 și se așteaptă să se atingă o capacitate de producție de 55 de milioane de litri de eFuels pe an. Aceasta va crește până la 550 de milioane de litri pe an până în 2026, a declarat anterior șeful R&D Steiner. În timp ce Porsche vizează ca 80% din toate mașinile noi vândute complet electrice, o pondere de 20% va rămâne în continuare să funcționeze cu sisteme de propulsie bazate pe combustibilii clasici.

Cele 1,3 miliarde de vehicule cu motor cu combustie vor include mașina pentru care Porsche este cel mai bine cunoscută, modelul 911, iar aproximativ 70% din toate modelele 911 produse vreodată din 1963 sunt încă pe drumuri, a adăugat Steiner. Această lansare a eFuels sintetici face parte din efortul mai amplu al Porsche de a atinge un bilanț neutru în emisii de CO2 pe întregul său lanț valoric până în 2030, a declarat producătorul de automobile, iar aceasta urmează să includă o fază de utilizare neutră în CO2 pentru viitorul său model complet electric.

HIF Global, susținut de Porsche, a anunțat recent că a început dezvoltarea unei fabrici de e-combustibil de 1 miliard de dolari cu sediul în nord-vestul Tasmaniei. Construcția fabricii este de așteptat să înceapă în 2024, operațiunile comerciale fiind programate să înceapă până la jumătatea anului 2026.

Potrivit CEO-ului HIF Asia Pacific, Ignacio Hernandez: „La capacitatea completă, instalația HIF Tasmania este de așteptat să producă până la 100 de milioane de litri pe an de e-carburanți neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon, reducând emisiile globale de CO2 cu aproximativ 260.000 de tone pe an, echivalentul. decarbonizării a 52.000 de mașini prezente pe șosea astăzi.”

HIF folosește electroliza pentru a produce hidrogen verde, care este apoi combinat cu CO2 captat fie din atmosferă, fie din surse industriale/biogene pentru a obține un combustibil neutru din carbon, despre care se spune că poate fi utilizat în motoarele cu ardere internă de astăzi, fără modificări.

Apa folosită pentru electroliză în uzina HIF din Tasmania va fi extrasă în principal din deșeuri biologice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite