Românii şi firmele vor putea sponsoriza construcţia de autostrăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bechtel a construit în România cea mai scumpă autostradă din lume: 25 de milioane de euro pe kilometru

Toţi românii şi firmele ar putea contribui, prin sponsorizări, la construcţia de drumuri şi autostrăzi, se arată într-un proiect de lege pentru constituirea şi utilizarea unui Fond special de autostrăzi.

Un proiect de act normativ propune înfiinţarea unui Fond special pentru autostrăzi, la care vor putea contribui atât firmele, cât şi persoanele fizice. Propunerea a fost făcută de deputatul PMP de Bistriţa Năsăud, Ionuţ Simionca, şi înregistrată joi la Senat.

Potrivit acesteia, sursele Fondului special al autostrăzilor se constituie din sponsorizări ale microîntreprinderilor, redirecţionarea de către persoane fizice a unei sume reprezentând 3,5% din impozitul pe venit, alocări bugetare şi alte sponsorizări sau donaţii.

Lucrările ce pot fi sponsorizate sunt cele prevăzute în Master Planul General de Transport, Compania de Drumuri (CNAIR) fiind autoritatea responsabilă de înfiinţarea şi gestionarea Fondului special al Autostrăzilor şi de buna executare a lucrărilor.

În plus, firmele şi persoanele fizice pot indica, la momentul donaţiei, cărei lucrări îi sunt destinaţi banii, sumele neputând fi redirecţionate de stat către alte scopuri.

Sumele donate de firme pot fi scăzute din impozitul pe venit datorat statului până la nivelul de 20% din suma ce trebuie plătită.

„Timp de aproape 30 de ani guvernanţii nu au reuşit să înţeleagă că autostrăzile reprezintă o prioritate pentru români. În ultimii ani, ritmul realizării acestor obiective a scăzut foarte mult, de la puţin peste 100 de kilometri pe an în 2012 şi 2013, la mai puţin de 30 de kilometri în 2014 sau chiar 15 kilometri în 2017. Din ce în ce mai des, în spaţiul public este vehiculată ideea că cetăţenii vor să contribuie la construirea de autostrăzi în România, dar nu au suficientă încredere în autorităi pentru că nu vor ca sumele de bani strânse sau donate să primească o altă destinaţie”, se arată în expunerea de motive.

Amintim că zeci de firme şi mii de angajaţi, de la stat sau din mediul privat, primari, politicieni, liceeni şi organizaţii neguvernamentale şi-au oprit activitatea timp de 15 minute, vineri, 15 martie, de la ora 15, în semn de solidaritate cu protestul faţă de lipsa autostrăzilor în Romania, iniţiat de omul de afaceri sucevean Ştefan Mandachi, cel care a construit un metru de autostradă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite