Noi reguli pentru cumpărăturile online în Uniunea Europeană. Ce trebuie să facă autorităţile de la Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un nou regulament privind cumpărăturile online, propus de Comisia Europeană, a intrat luni în vigoare, statele membre fiind responsabile de punerea în aplicare a regulamentului şi de crearea structurilor necesare pentru a asigura buna aplicare a acestuia.

Aceasta înseamnă că europenii nu vor mai trebui să se teamă că un site web le va bloca accesul doar pentru că ei - sau cărţile lor de credit - provin din altă ţară. Oriunde se află în UE, vor avea acces la bunuri şi servicii online, potrivit unui comunicat al Executivului UE.

"În 2015, 63% dintre site-uri nu permiteau achiziţii din altă ţară UE, astfel încât aproape două treimi dintre consumatorii care doreau să facă cumpărături online într-o altă ţară nu au putut face acest lucru. Încheiem această practică pe 3 decembrie. Am eliminat barierele din calea comerţului online ", a declarat Andrus Ansip, vicepreşedinte al pieţei unice digitale, scrie business-review.eu.

La rândul său, comisarul european pentru piaţa internă, industrie, spirit antreprenorial şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, a declarat că după eliminarea tarifelor de roaming şi introducerea unor noi norme privind protecţia datelor şi posibilitatea ca cetăţenii să aibă acces la conţinutul lor online atunci când se află într-un alt stat membru, eliminarea geo-localizării nejustificate aducetoţi europenii  mai aproape de o piaţă digitală reală, cu beneficii atât pentru cetăţeni, cât şi pentru întreprinzători.

Comisarul pentru economie digitală şi societate digitală, Mariya Gabriel, a solicitat tuturor statelor membre să asigure punerea în aplicare efectivă a acestor reguli şi să facă tot ce le stă în putere pentru a asigura aplicarea efectivă a regulamentului începând cu prima zi de la intrarea sa în vigoare.

"În acelaşi timp, apelăm la statele membre pentru a ajunge la un acord privind armonizarea normelor privind vânzarea de bunuri şi servicii digitale şi achiziţiile online, toate acestea fiind esenţiale pentru crearea unei pieţe unice digitale funcţionale şi competitive" a spus Gabriel.

Statele membre sunt responsabile de punerea în aplicare a regulamentului şi de crearea structurilor necesare pentru a asigura buna aplicare a acestuia. În special, statele membre ar trebui să desemneze organisme responsabile cu aplicarea acestei legi şi organisme pentru a oferi consumatorilor asistenţă practică. În plus, acestea ar trebui să stabilească măsuri eficiente, proporţionale şi disuasive în cazul nerespectării regulamentului.

Comisia va efectua o primă evaluare a aplicării regulamentului Geoblock până în martie 2020. Această evaluare va include eventuala extindere a principiului nediscriminării în ceea ce priveşte accesul la bunuri şi servicii pentru serviciile furnizate electronic, altele decât serviciile audiovizuale, a căror principală caracteristică este conţinutul protejat prin drepturi de autor, cum ar fi cărţi electronice, muzică, jocuri şi software. 

De asemenea, Comisia va examina cu atenţie dacă există încă restricţii nejustificate pe motive de naţionalitate, de reşedinţă sau de reşedinţă care ar trebui eliminate în alte sectoare, cum ar fi serviciile de transport şi serviciile audiovizuale.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite