Haosul facturilor continuă. Cum şi-a înşelat clienţii un furnizor de energie electrică şi gaze din Ardeal

Haosul facturilor continuă. Cum şi-a înşelat clienţii un furnizor de energie electrică şi gaze din Ardeal

FOTO: Shutterstock

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Timiş a amendat un operator economic din domeniul furnizării de energie electrică şi gaz pentru practici comerciale incorecte, a transmis, luni, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit sursei citate, în urma unei reclamaţii primite la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Timiş, referitoare la practici comerciale incorecte folosite în activitate de un operator economic din domeniul furnizării de energie electrică şi gaz, o echipă de control a realizat verificări în teren.
 
Concluziile comisarilor CJPC Timiş au fost că operatorul economic în cauză afişa, pe site-ul propriu, sintagma „Beneficiază de cel mai bun preţ la gaz” care nu a putut fi probată de reprezentanţii companiei, comparatorul de oferte demonstrând chiar contrariul, precum şi modul în care a fost prezentată oferta consumatorilor la energie electrică şi gaz.
 
Astfel, oferta comercială preciza că preţul energiei active este, în februarie 2021, de 239,95 lei/MWh, fără accize şi TVA.
 
„După calcularea preţului complet, s-a ajuns la concluzia că preţul real ajungea la valoarea de 634,03 lei/MWh (având incluse toate taxele), ceea ce înseamnă că preţul final era de 2,64 ori mai mare decât cel afişat în ofertă.”, transmite ANPC.
 
Conform specialiştilor, acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul ofertei de gaz, în februarie 2021, preţul prezentat fiind de 63 lei/MWh, fără taxe incluse. Preţul final care conţinea toate taxele ajungea la 123,88 lei/MWh, adică aproape dublu faţă de cel prezentat. 
 
„Echipa de control de la CJPC Timiş a considerat că informaţia astfel prezentată de operatorul economic în oferta sa, atrage mult mai uşor consumatorul, acesta constatând după încheierea contractului că, de fapt, preţul final pe care urmează să-l plătească este altul, mult mai mare.
 
Operatorul economic avea obligaţia, conform legii, să prezinte în ofertă preţul final al utilităţilor furnizate, modul în care a acţionat contravenind prevederilor Legii nr. 363/2007.”, explică reprezentanţii ANPC.
 
„Manifestăm toleranţă zero faţă de practicile comerciale incorecte folosite de unii operatori economici din domeniul furnizării de energie electrică şi gaze naturale, precum şi faţă de modalităţile de informare incomplete sau înşelătoare, atunci cînd acestea sunt utilizate – în conformitate cu competenţele legale pe care le are Autoritatea, în domeniu. Consumatorii se pot baza pe sprijinul nostru, aşa cum am demonstrat de fiecare dată şi anume, că le apărăm drepturile şi interesele în raport cu operatorii economici, în timpul actului comercial”, a precizat Claudiu Dolot, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
 
În urma controlului, echipa de comisari de la CJPC Timiş a dispus o măsură de încetare a practicii comerciale incorecte constatate, urmând ca, în cel mai scurt timp, operatorul economic să informeze CJPC Timiş cu privire la conformarea în raport cu măsura dispusă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările