
Uber şi Taxify nu îşi vor mai putea derula practic activitatea în România, dacă Guvernul adoptă un proiect de ordonanţă publicat vineri.
Ministerul Dezvoltării propune ca toţi cei care transportă persoane în regim de taxi, dar nu au autorizaţie, să fie amendaţi la fiecare abatere, ceea ce ar face practic imposibilă derularea unei astfel de activităţi. În prezent, cei prinşi sunt amendaţi dacă efectuează „în mod repetat” transport public, contra cost, în regim de taxi, dar fără autorizaţie. Amenda este între 1.000 lei şi 5.000 lei.
„Este
dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei,
astfel încât să poată aplica sancţiunea”, motivează MADR proiectul, care
elimină din legislaţie sintagma „în mod repetat”.
Printre motive se mai arată că „activitatea de
transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale
determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei
publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra
mediului înconjurător din cauza creşterii poluării”.
De asemenea, un alt motiv este şi acela că „impactul
negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care
sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul
limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor
administrativ-teritoriale”.
În urmă cu două săptămâni, taximetriştii au protestat în faţa Guvernului, nemulţumiţi de concurenţa neloială pe care le-o fac platformele de car-sharing.
Ce cred românii despre car-sharing
În acest moment, în România există peste 2,5 milioane de utilizatori activi de aplicaţii de mobilitate urbană.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: