Cel mai mare furnizor de energie electrică schimbă regulile încheierii contractului în piaţa liberă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
energie electrica getty

Cel mai mare furnizor de electricitate, care chiar şi înainte de liberalizarea pieţei deservea peste 3,2 milioane de consumatori casnici din 18 judeţe, a anunţat simplificarea modalităţii de încheiere a contractelor în piaţa concurenţială.

„Pentru a veni în întâmpinarea clienţilor săi persoane fizice care doresc să încheie un contract în piaţa concurenţială, Electrica Furnizare a simplificat procesul de contractare şi solicită un singur document oficial în original – actul de identitate”, a informat compania.

Condiţia pentru încheierea noului contract de furnizare a energiei electrice, în baza cărţii de identitate şi a unei cereri semnate, este ca celelalte documente oficiale, depuse de client în momentul încheierii contractului în derulare, să fie în continuare valabile.

Modalitatea simplificată de încheiere a unui contract pentru clienţii Electrica Furnizare este valabilă atât în Centrele de Relaţii cu Clienţii, cât şi online, pe site-ul www.electricafurnizare.ro, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opţiunile “Sunt client nou” sau “Sunt client existent”, continuarea procesului reflectând, la nivel de documente solicitate, particularităţile specifice celor două categorii de clienţi.

Detaliile privind contractul online pot fi citite AICI.

Dacă în cazul clienţilor persoane fizice ai Electrica Furnizare procesul de contractare în piaţa concurenţială implică doar un act oficial, şi în cazul unui client nou procesul este simplificat, acesta urmând să prezinte, pe lângă cartea de identitate, doar un act de proprietate sau declaraţie pe proprie răspundere, situaţie aplicabilă în cazul existenţei deja a unui loc de consum la adresa respectivă.

Electrica Furnizare deserveşte peste 3,2 milioane de consumatori casnici din 18 judeţe: Transilvania Sud - Braşov, Sibiu, Alba, Mureş, Covasna, Harghita; Transilvania Nord - Cluj, Bihor, Maramureş, Bistriţa Năsăud, Satu Mare, Sălaj; Muntenia Nord - Prahova, Brăila, Buzău, Vrancea, Dâmboviţa, Galaţi.

Ofertele Enel

Al doilea cel mai mare furnizor de energie electrică este Enel, care la data de 1 ianuarie 2021 deservea circa 3 milioane de clienţi consumatori casnici, din care 2,2 milioane se aflau deja în piaţa liberă.

Pentru informaţii suplimentare persoanele interesate pot suna la nr. de telefon 021 9977, apel cu tarif normal, în intervalul Luni-Vineri 08:00 - 20:00 şi Sâmbătă între orele 08.00 - 13.00 sau prin e-mail, la adresa contactee.ro@enel.com”, se arată în informarea Enel.

În ce priveşte selectarea ofertei care vi se potriveşte, fiecare consumator care este în prezent abonat al Enel poate accesa pagina contract.enel.ro pentru a alege judeţul în care se află punctul de consum, perioada pentru care se doreşte încheierea contractului – 12 sau 24 de luni.

După ce „apasă” butonul „Continuare” îi vor apărea pe ecran mai multe tipuri de ofertă. Spre exemplu, pentru Bucureşti există oferta „Enel Fix Anual”, cu un tarif fix al energiei electrice pentru 12 luni, furnizat în zonele Dobrogea şi Muntenia, la un preţ fix de 0,295 lei/kwh şi un abonament de 0,19 lei/zi.

O altă ofertă este „Enel Protect 360”, care pe lângă furnizarea energiei electrice consumatorilor casnici oferă şi asigurarea gratuită şi servicii de mentenanţă. Preţul unui kwh este de 0,299 lei, iar cel al abonamentului de 0,48 lei/zi.

Ofertele Enel sunt numeroase, incluzându-le şi pe cele pentru noii clienţi.

Astfel, „Enel Fix Online” este destinat clienţilor noi, care provin de la alţi furnizori, preţul unui kwh fiind de 0,230 lei, iar cel al abonamentului de 0,19 lei/zi.

Regularizare pentru cine alege până la 30 iunie

În România sunt aproximativ 8,7 milioane de consumatori casnici, din care circa 5,7 milioane nu optaseră încă, la data de 1 ianuarie, pentru piaţa liberă de energie electrică.

ANRE a emis vineri (15 ianuarie) un ordin prin care furnizorii de ultimă instanţă vor avea posibilitatea de a aplica clienţilor o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială transmisă, în acest fel clientul casnic putând să beneficieze în totalitate de cel mai bun preţ concurenţial al furnizorului.

Aceeaşi posibilitate o va avea şi orice furnizor care încheie cu clienţii contracte concurenţiale. „În scopul asigurării protecţiei consumatorilor şi în vederea asigurării unor mecanisme nediscriminatorii, se oferă în aceeaşi perioadă, oricărui furnizor care încheie cu clienţii contracte concurenţiale, posibilitatea să acorde acestora o reducere care să permită recuperarea diferenţei faţă de preţul din oferta de serviciu universal începând cu data de 1 ianuarie 2021 şi până la data încheierii contractului concurenţial”, mai arată ANRE.

În piaţa universală, preţurile sunt cu 13 - 26% mai mari de la 1 ianuarie

Potrivit calculelor Asociaţiei Energia Inteligentă, diferenţa între preţul pe care-l vor plăti consumatorii de la 1 ianuarie 2021 la actualul furnizor de energie electrică (din piaţa universală) faţă de preţul existent în decembrie 2020 la consumatorii casnici din diferite zone din ţară este de 15% la Muntenia Nord, de 14% la Transilvania Nord, de 17% la Transilvania Sud, de 18% la E Distribuţie Dobrogea (ENEL), de 26% la E Distribuţie Banat (ENEL), de 23% la E Distribuţie Muntenia (ENEL), 13% la EON şi 17% la CEZ.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite