Aviaţia civilă este în criză de personal tehnic. Câţi bani oferă statul celor care vor să devină tehnicieni aeronautici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă
Foto: Facebook Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă

Statul roman oferă peste 12.000 de euro celor care vor să devină tehnicieni aeronautici, însă, la primul concurs din acest an, la Şcoala Superioară de Aviaţie nu s-au ocupat toate locurile, transmite George Barbu, director al instituţiei.

Potrivit acestuia, în situaţia dată, admiterea a fost reluată vara aceasta şi se poate înscrie oricine a împlinit 16 ani şi a făcut minimum zece clase, cu condiţia să ştie fizică şi matematică, cel puţin cunoştinţe de bază. 

„Cei doi ani de studiu le vor asigura şi practica necesară pentru a şti să repare un avion.”, transmite Barbu, potrivit Digi24.

Conform sursei citate, condiţia este ca, după ce ajung în câmpul muncii, noii tehnicieni să rămână măcar cinci ani angajaţi în România, la companii aeriene private sau de stat, însă aceştia sunt căutaţi şi în afară, pentru că la nivel mondial deficitul de personal se ridică la peste jumătate de milion de angajaţi.

Astfel, conducerea Şcolii Superioare de Aviaţie se teme că în viitor nu va mai avea cine să pregătească aeronavele pentru zbor:

„Este nevoie să luăm măsuri pentru a mai putea avea tehnicieni de aviaţie în România şi să-i putem pregăti pentru viitor. Aceşti paşi ar fi trebuit făcuţi în urmă cu 10 ani. În prezent întâmpinăm dificultăţi în a găsi personal de specialitate.”, a subliniat George Barbu, director la Şcoala Superioară de Aviaţie, potrivit Digi24.

În acelaşi context, Mihai Popa, director tehnic, a transmis: „Să ştie să folosească un strung, o freză, o trusă pentru reparaţii structurale parte de metal. Cu ambiţie, oricine poate ajunge mecanic de avioane. Corina este cel mai bun exemplu. S-a angajat ca economistă la Şcoala de Aviaţie, dar s-a înscris la cursurile de tehnician după câteva vizite în hangar.”

La rondul său, Corina Alexe, tehnician aeronautic, a declarat: „Începi cu siguranţe. De multe ori m-am gândit: oare pot să fac asta? Responsabilitatea este foarte mare. Nimeni nu lasă pe mâna unui tehnician reparaţia sau mentenanţa unui avion dacă nu a făcut cel puţin 2.000 de ore de teorie şi 750 de ore de practică.”

Potrivit lui Gabriel Marcu, inginer de aviaţie, cel care efectuează lucrarea este verificat de încă două persoane minim.

George Barbu a mai transmis că unul dintre motivele pentru care tehnicienii pleacă din România este acela că în străinătate sunt mai bine plătiţi.

„În afară e foarte bine plătită. Avem coleg plecat de la noi din organizaţie într-o alta din Franţa. La noi câstiga la 1.000 de euro, în afară 15.000 de euro.”, a transmis reprezentantul şcolii.

În România sunt mai multe companii specializate în construcţie şi mentenanţă de avioane şi elicoptere cum ar fi IAR Braşov, Romaero Bucureşti, Aerostar Bacău sau Avioane Craiova.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite