Şi târziu, şi prost făcute. Două loturi ale Autostrăzii de centură Sud Bucureşti nu se întâlnesc şi trebuie reproiectate

Şi târziu, şi prost făcute. Două loturi ale Autostrăzii de centură Sud Bucureşti nu se întâlnesc şi trebuie reproiectate

Sursa foto hotnews.ro

Autostrada de centură Sud a Capitalei va trebui reproiectată parţial, respectiv traseele a două loturi care nu se întâlnesc şi reproiectarea unui pod peste Dîmboviţa pentru că în condiţiile actuale râul nu va putea fi navigabil, scrie Hotnews.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Pe partea de sud, de la A1 la A2, circa 52 de kilometri împărţiţi în trei loturi sunt deja contractaţi şi se află în prezent în curs de proiectare - o etapă foarte importantă în derularea fără probleme a execuţiei. Faţă de planurile pe hârtie, acum în teren, constructorii s-au lovit de câteva probleme la proiectare”, scrie hotnews.ro.
 
Intersecţia dintre Autostrăzile A0 şi A2 va fi reproiectată
 
Pe cele trei loturi de pe A0 Sud contractele pentru proiectare şi execuţie au fost semnate pe parcursul anului 2019 şi, în prezent, se află în stadiul de realizare a proiectului tehnic, etapă după care se va putea demara execuţia propriu-zisă.
 
Pe două dintre loturi (Lotul 1 şi Lotul 2) antreprenor este compania turcă Alsim Alarko. Lotul 1 are o lungime de 17 km şi începe cu intersecţia A0 cu Autostrada Soarelui.
 
Tocmai această intersecţie între cele două autostrăzi este în acest moment un motiv de discuţii cu CNAIR şi este în curs de regândire faţă de documentaţia scoasă la licitaţie.
 
„Antreprenorul Alsim Alarko analizează mai multe soluţii de dimensionare a nodului astfel încât să asigure nivelul de trafic în conformitate cu studiile de trafic puse la dispoziţie cu respectarea prevederilor normativelor de proiectare actuală. Ulterior prezentării acestora, va fi selectată soluţia tehnică cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic”, a transmis CNAIR pentru HotNews.ro.
 
Traseele loturilor 2 şi 3 nu s-au „întâlnit” în teren precum era pe hârtie
 
Pe Lotul 3 al A0 Sud, în lungime de 18 kilometri şi contractaţi pe circa 180 de milioane de euro cu grecii de la Aktor, proiectarea se află abia la început, deşi contractul a fost semnat încă din aprilie 2019.
 
În urmă cu o săptămână, în cadrul şedinţelor bilunare pe care conducerea CNAIR le are cu toţi constructorii din ţară angajaţi pe şantiere, reprezentanţii Aktor au precizat că vor depune o nouă declaraţie de proiectare (se află deja la declaraţia de proiectare revizia F), dar că în paralel au şi proiectul tehnic în stadiu destul de avansat. Cu toate acestea, constructorul a înaintat şi o problemă descoperită: joncţiunea cu Lotul 2.
 
Mai exact, confrom constructorului, există o diferenţă de câţiva metri între traseul stabilit pentru Lotul 3 şi traseul stabilit pentru Lotul 2.
 
„Au fost identificate unele discrepanţe la nivelul aliniamentului, în zona joncţiunii lotului 2 cu lotul 3 (Zona sonde OMV). Aceste aspecte au fost deja clarificate în cadrul întâlnirilor avute în cursul săptămânii 08-12.06.2020.Acestea urmează să fie implementate de către ambii antreprenori”, a explicat CNAIR.
Podul A0 peste Dâmboviţa trebuie proiectat cu alt gabarit, să permită navigabilitatea pe râu
 
O altă problemă în această etapă de proiectare o reprezintă traversarea Dâmboviţei. În caietul de sarcini al licitaţiei documentaţia prevedea că A0 va supratraversa râul printr-un pod relativ obişnuit, cu un gabarit redus.
 
Acum, însă, constructorul a aflat că trebuie să proiecteze un nou pod, mai înalt, care să permită navigabilitatea pe râul Dâmboviţa.
 
Acest nou pod ar urma să fie mult mai costisitor, iar autorităţile şi proiectantul caută acum soluţii de a integra acest cost suplimentar. O soluţie ar fi includerea costului suplimentar în cei maxim 10% cu care poate fi mărit contractul tocmai pentru situaţii neprevăzute, însă conducerea CNAIR nu doreşte să „consume” acest buffer încă din primele etape ale proiectului.
 
„Pentru obţinerea avizului CNACN (n.r. Administraţia Canalelor Navigabile) pentru Podul de la Dâmboviţa, Antreprenorul a proiectat soluţia tehnică a podului în funcţie de caracteristicile tehnice menţionate în Avizul de principiu al IPTANA (prestatorul care a elaborat studiul pentru “Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru Navigaţie şi alte folosinţe”. În procedura de avizare a proiectului tehnic a intervenit o solicitare a CNACN conformă cu strategia în domeniul navigaţiei, care impune o modificare de soluţie a podului, respectiv o înălţare a gabaritului la 11m. În acest sens, proiectantul analizează mai multe alternative pe care să le prezinte beneficiarului în vederea identificării soluţiei optime din punct de vedere tehnico-economic. Evident, noua soluţie impune costuri suplimentare care trebuie să se încadreze în valoarea de contract acceptată”, au transmis la solicitarea HotNews.ro reprezentanţii Companiei de Autostrăzi.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările