Şova: „Controlul privind contractul Bechtel se va termina în februarie. Guvernarea PSD a plătit 50 de milioane de euro, apoi s-a ajuns la 8,4 miliarde”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Corpul de control al premierului va finaliza „un control general privind jaful de la Bechtel“ în luna februarie a anului 2014, a declarat Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

El le-a transmis participanţilor de la „Atelierele Viitorului“ că în perioada guvernării PSD, pentru acest proiect s-au plătit 50 de milioane de euro, iar restul, până la 8,4 miliarde de euro, este opera „celorlalţi“.

„S-a semnat contractul cu Bechtel, sub ministeriatul lui Mitrea şi a premierului Adrian Năstase, era foarte clar, trebuia să dai 464 de km de autostradă la preţ fix, 2,1 miliarde de dolari. Kilometrul de autostradă era sub 5 milioane de dolari. Asta a fost negocierea PSD. Cum s-a ajuns la 25 de milioane de euro pe kilometru, asta trebuie întrebaţi domnul Dobre, asta trebuie întrebat domnul Ludovic Orban, trebuie întrebat domnul Berceanu, doamna Boagiu, ei trebui întrebaţi“, a mai spus Dan Şova.

Ministrul a mai spus că PSD a reziliat contractul cu Bechtel plătind 37 de milioane de euro despăgubiri, nu „miliardele de care vorbea doamna Boagiu“, adăugând că, dacă nu se rezilia acest contract, numai pentru întreţinerea şantierului, factura anuală era de 64 de milioane de euro.

Proiectul Autostrăzii Transilvania a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel. Autostrada trebuia să fie gata până în 2012.

Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Anterior, Şova a susţinut că desecretizarea contractului cu Bechtel, semnat în 2003, nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit, la Ministerul Transporturilor, varianta originală, în replică, fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu precizând că documentul se află la etajul 2, camera 58.

„Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiţionale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. (...) Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006“, a susţinut Dan Şova la Digi24.

Pe aceeaşi temă:

Boagiu a depus plângere penală împotriva lui Dan Şova, în legătură cu dispariţia contractului Bechtel

Prim-vicepreşedintele PDL Anca Boagiu a anunţat, miercuri, că a depus plângere penală la Parchetul ICCJ împotriva ministrului Dan Şova, acuzându-l că ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003 pentru a-l apăra pe fostul premier.

Şova: Contractul Bechtel nu a fost desecretizat pentru că nu s-a găsit originalul. Boagiu spune că „e la camera 58”

Ministrul Dan Şova susţine că desecretizarea contractului cu Bechtel, semnat în 2003, nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit varianta originală la Ministerul Transporturilor, însă fostul ministru Anca Boagiu, care a ocupat acest portofoliu în guvernarea PDL, a precizat că documentul se află "la etajul 2, camera 58".

Anca Boagiu vrea desecretizarea contractului Bechtel: „Şova ştie de ce!“

Prim-vicepreşedintele PDL, Anca Boagiu, cere desecretizarea contractului Bechtel, afirmând că pe piaţă au fost „aruncate“ dosare „golite de conţinut“. „Şova ştie de ce!“, adaugă Boagiu.

Statul mai ridică doar un colţ din vălul pus peste contractul secret cu Bechtel

Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul român şi Bechtel International au fost publicate marţi pe pagina web a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Final apoteotic pe Autostrada Transilvania: Bechtel îşi vinde utilajele

Compania americană Bechtel - constructorul celor 54 de kilometri (care în iunie 2013 trebuiau să fie 415) ai Autrostrăzii A3 Braşov-Borş - a publicat în varianta print a ziarului „Adevărul“ de astăzi un anunţ prin care scoate la vânzare mai multe active „ca urmare a încetării lucrărilor la Autostrada Transilvania“.

Autostrada „Bechtel“ trebuia să fie inaugurată pe 16 iunie 2013. Ce s-a întâmplat în cei nouă ani de la semnarea contractului

La 16 iunie 2004 au început lucrările la Autostrada Transilvania, iar în contract era prevăzut ca termen de finalizare aceeaşi zi din 2013. Astăzi, cea mai scumpă autostradă din lume numără puţin peste 50 de kilometri din 415, după o cheltuială de 1,3 miliarde de euro. „Adevărul“ vă prezintă odiseea de nouă ani a şantierului Autostrăzii Transilvania.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite