Sancţiunile obligă Rusia să producă maşini fără airbag-uri şi alte elemente de siguranţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşini LADA produse de Avtovaz FOTO Shutterstock
Maşini LADA produse de Avtovaz FOTO Shutterstock

Primele maşini produse în Rusia de la invadarea Ucrainei au fost nevoite să sacrifice „siguranţa” din cauza sancţiunilor occidentale, informează NBC News. Potrivit sursei citate, o companie rusească de maşini blocată de sancţiunile internaţionale legate de invazia Ucrainei şi-a reluat producţia săptămâna trecută, dar a fost nevoită să elimine caracteristicile cheie de siguranţă, inclusiv airbag-urile.

Avtovaz a oprit producţia mărcii sale Lada în martie şi a concediat mulţi dintre lucrătorii săi, deoarece nu a putut achiziţiona anumite piese din cauza sancţiunilor. Dar, după decizia guvernului rus de a reduce reglementările de siguranţă, liniile de asamblare au revenit la viaţă.

Astfel, producătorul auto rusesc a reluat producţia săptămâna trecută, dar compania a fost nevoită să elimine caracteristici de siguranţă importante, inclusiv airbagurile, de pe cea mai recentă versiune a popularei maşini Lada.

Drept urmare, modelul Lada Granta nu va mai dispune de airbag-uri, sisteme de frânare antiblocare, control electronic al stabilităţii sau încuietori de retragere de urgenţă pe centurile de siguranţă. De asemenea, maşina nu îndeplineşte standardele de emisii din secolul 21 adoptate de mulţi dintre vecinii Rusiei.

„Acesta este un pas foarte retrograd”, a declarat David Ward, preşedinte executiv al Programului Global de Evaluare a Autoturismelor Noi, un grup care vizează dezvoltarea standardelor de siguranţă auto la nivel mondial. El a spus că este „foarte trist” şi „ironic” că Rusia a anulat funcţiile de siguranţă, mai ales că ţara serveşte ca vicepreşedinte al Forumului Mondial al Naţiunilor Unite pentru Armonizarea Reglementărilor privind Vehiculele.

„Cum pot pretinde ei că sunt lideri în domeniul siguranţei rutiere la nivel global?”, a spus Ward, numind situaţia „un pas foarte simbolic înapoi” pentru ţara care a găzduit prima conferinţă majoră privind siguranţa rutieră în 2009.

Experţii în politică externă intervievaţi de NBC News au spus că a fost o mişcare clasică din manualul Războiului Rece de la Moscova, deoarece lucrează pentru a părea nederanjat de sancţiunile economice ale Occidentului, în timp ce îi face pe oameni să sacrifice confortul esenţial, cum ar fi elementele de siguranţă ale maşinii, pentru a se asigura că menţine iluzia economică.

   

Acest lucru indică cu siguranţă dorinţa guvernului rus de a sacrifica cu adevărat bunurile de calitate şi siguranţa în numele acestei invazii. Pentru publicul autohton şi din străinătate, vor să pară că sancţiunile nu au într-adevăr impactul pe care îl au de fapt şi depinde de o mentalitate aproape de supravieţuire pe care Kremlinul presupune că o are poporul rus”, a spus Jeffrey Edmonds, fost director pentru Rusia în Consiliul Naţional de Securitate în timpul administraţiei Obama.

Avtovaz a fost deţinut de Renault până în mai, când a returnat proprietatea guvernului rus în semn de protest faţă de invazia Ucrainei. Producătorul francez de maşini nu a putut fi contactat pentru comentarii.

Cu toate acestea, Avtovaz a declarat într-un comunicat de presă de săptămâna trecută că noul model asigură „localizarea maximă posibilă a maşinii” în timp ce se luptă cu „impactul deficitului de componente importate”.

„Trebuie să producem în continuare cele mai populare şi mai accesibile maşini de pe piaţa rusă, care nu depind de deficitul de componente importate”, a declarat Maxim Sokolov, preşedintele acesteia, într-un comunicat.

„Pentru a face acest lucru, compania împreună cu autorităţile federale şi regionale sunt implicate activ în dezvoltarea competenţelor furnizorilor ruşi.”

Road Safety on Russian Roads, un grup care pledează pentru standardele de siguranţă în trafic şi vehicule din ţară, a menţionat pe site-ul său că aproape 15.000 de persoane au fost ucise pe drumurile ruseşti în 2021.

Totuşi, acesta nu este singurul spaţiu în care călătoriile sau producţia din Rusia au fost afectate de sancţiuni.

China a anunţat la începutul acestei luni că îşi va închide spaţiul aerian pentru aeronavele ruseşti Boeing şi Airbus dacă siguranţa şi statutul lor legal nu vor fi fost clarificate, potrivit agenţiei de presă ruse RBK.

De asemenea, Statele Unite şi Uniunea Europeană au interzis livrarea de avioane civile şi de piese de schimb odată cu începutul războiului din Ucraina, crescând îngrijorarea că unele avioane produse în Occident din Rusia vor deveni din ce în ce mai periculoase pentru a zbura.

Pe măsură ce presiunea de a menţine avioanele în aer a crescut, autoritatea aviaţiei ruse sau Rosaviatsia a oferit

companiilor ruse permisiunea de a dezvolta piese de schimb neaprobate pentru avioanele civile.

„Cred că aceste controale la export sunt ceva ce ruşii nu au anticipat şi nu sunt pregătiţi pentru a contracara”, a spus Daniel Fried, un fost ambasador al SUA în Polonia, care a fost coordonator al programului de sancţiuni împotriva Rusiei în 2014.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite