Salariul șefului Mercedes-Benz aproape s-a dublat anul trecut. Cât câștigă afaceristul

0
Publicat:

Remuneraţia pentru 2023 a şefului Mercedes-Benz, Ola Kallenius, aproape s-a dublat, datorită unui bonus important, se arată într-un raport publicat vineri de grupul german.

foto logo mercedes
Foto: Shutterstock

Incluzând costurile cu pensia, directorul general al Mercedes-Benz a beneficiat pentru 2023 de o remuneraţie de 12,7 milioane de euro (13,9 milioane de dolari), un avans de 80% faţă de 2022, transmite Reuters.

Astfel Kallenius, în vârstă de 54 de ani, devine unul din şefii cel mai bine plătiţi în rândul principalelor 40 de companii germane în funcţie de capitalizarea bursieră, incluse în indicele DAX al Bursei de la Frankfurt. El l-a depăşit pe şeful Volkswagen, Oliver Blume, care a beneficiat pentru 2023 de o remuneraţie de 9,71 milioane de euro.

Salariile directorilor de la Mercedes-Benz au crescut anul trecut, pentru prima dată din 2018.

Bonusurile variabile au crescut în linie cu programul de stimulente pe termen lung care este în vigoare din 2019, după ce compania şi-a depăşit obiectivele legate de profit şi fluxul de numerar.

În iulie, Mercedes-Benz i-a extins contractul lui Kallenius până în 2029. 

Omul de afaceri este foarte prezent și în scena publică făcând adesea declarații referitoare la piața auto din Europa. Recent, șeful Mercedes-Benz a cerut Bruxelles-ului să reducă tarifele pentru mașinile electrice importate din China, în momentul în care Comisia Europeană ia în considerare creșterea taxelor de import pe fondul unei anchete privind subvențiile acordate de Beijing pentru industria sa auto.

O concurență sporită din partea Chinei ar ajuta producătorii auto europeni să producă mașini mai bune pe termen lung, a declarat directorul general Ola Källenius, adăugând că protecționismul „merge în direcția greșită”.

Companiile chineze care doresc să exporte în Europa reprezintă „o evoluție naturală a concurenței și trebuie să răspundă cu produse mai bune, tehnologie mai bună, mai multă agilitate”, a adăugat el. „Aceasta este economia de piață. Lăsați concurența să se desfășoare”.

Comisia investighează dacă producătorii chinezi de automobile primesc subvenții de la Beijing care le permit să reducă prețurile la vehiculele exportate în Europa, subcotând producătorii din regiune.

Constructorii auto francezi, precum Stellantis și Renault, care nu au afaceri mari în China, au fost vocali cu privire la amenințarea vehiculelor electrice chinezești. Cu toate acestea, sonda s-a confruntat cu o reacție din partea constructorilor auto germani, care depind de China pentru o parte semnificativă a vânzărilor și profiturilor lor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite