Rușii apelează la un partener chinez pentru a produce mașini Citroen la uzina Stellantis oprită

0
Publicat:

Constructorul auto Stellantis a oprit producția în Rusia în aprilie 2022, însă decizia nu i-a împiedicat pe operatorii ruși să își unească forțele cu un partener chinez în anul următor pentru a începe să producă noi versiuni ale modelelor Citroen ale Stellantis, potrivit datelor vamale și a două persoane familiarizate cu această chestiune.

foto far de Citroen
Rușii apelează la un partener chinez pentru a produce mașini Citroen la uzina Stellantis oprită

În luna decembrie a anului trecut, compania rusă Automotive Technologies a importat cel puțin 42 de kituri auto pentru asamblarea modelului Citroёn C5 Aircross la uzina din Kaluga, care este încă deținută majoritar de Stellantis, arată înregistrările vamale extrase de un furnizor de date comerciale.

Fabricate în China, kiturile au fost produse de grupul chinez Dongfeng Motor Group, arată datele.

Automotive Technologies asambla Citroёnul C5 Aircross la fabrica din Kaluga, potrivit a doi angajați de la diferiți dealeri auto din Rusia. Sursele au vorbit sub rezerva anonimatului, deoarece informațiile nu sunt publice.

Nu este clar dacă kiturile din China conțineau piese care intră sub incidența sancțiunilor occidentale impuse Rusiei, la care Beijingul nu este parte, iar datele vamale sau sursele nu sugerează că Stellantis știa despre importuri.

Dar constatările evidențiază lipsa de control pe care companiile occidentale, precum Ikea sau Carlsberg, o au acum asupra mărcilor lor, după ce și-au suspendat operațiunile din Rusia sau au părăsit țara după invazia Ucrainei din februarie 2022.

De asemenea, ele demonstrează dependența tot mai mare a Moscovei de Beijing, în special în industria auto.

Ca răspuns la constatările Reuters, Stellantis a declarat că a ajuns la concluzia că, începând cu 31 decembrie 2023, „a pierdut controlul asupra entităților sale din Rusia”.

Stellantis a declarat că a recunoscut o pierdere de 144 de milioane de euro ca urmare, inclusiv pierderea a 87 de milioane de euro în numerar și echivalente de numerar.

Compania chineză de stat Dongfeng, Ministerul rus al Industriei și Comerțului și Automotive Technologies nu au răspuns la solicitările de comentarii transmise prin e-mail.

Industria auto din Rusia a fost puternic dependentă de investiții, echipamente și piese de schimb din străinătate, în special din Europa.

Stellantis a dat vina pe dificultățile logistice și pe sancțiunile impuse Moscovei atunci când a întrerupt operațiunile. Aceasta deține 70% din uzina din Kaluga, restul de 30% fiind deținut de Mitsubishi Motors. Înainte de invazia Rusiei în Ucraina, fabrica producea automobile Peugeot, Citroen, Opel și Mitsubishi, cu o capacitate anuală de 125.000 de vehicule.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite