România construiește trei poduri rutiere noi peste Prut. Care va fi durata lucrărilor
0România va construi noi poduri rutiere peste Prut, a transmis, marți, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu.
„După cum bine știți, colaborarea dintre România și Moldova este una productivă, în care s-a stabilit un plan comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între cele două țări. Încă de anul trecut, am demarat procedurile și pentru construcția a unor noi poduri rutiere peste Prut, iar ieri au fost transmise spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentațiile de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate”, a scris oficialul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, cele trei poduri sunt: Pod nou Stanca (RO) - Costești (MD); Pod nou Bumbata (RO) - Leova (MD); Pod nou Falciu (RO) - Leca (MD).
În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici: pod rutier nou; drum de legătură la infrastructura existentă; punct control frontieră
Sursa citată menționează că drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț - Iași - Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați.
Durata celor trei contracte este de șase luni pentru fiecare proiect.
„De aici, de la București, continuăm procedurile și am mai făcut un pas în trecerea de la poduri de flori la poduri de piatră peste Prut. Pe această cale, îi urez succes noului Ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, doamna Lilia Dabija!”, a mai transmis Ionel Scrioșteanu.
În mai 2022, secretarul de stat anunța că podul rutier de frontieră, peste râul Prut, între localităţile Giurgiuleşti (Republica Moldova) şi Galaţi (România) a fost reabilitat. Conform acestuia, în reconstrucţia lui au fost investiţi circa 8 milioane de lei (RON), asiguraţi în totalitate de Guvernul României.
Acesta era primul pod dintre România şi Moldova reabilitat după 1989.
Totodată, în decembrie 2022, a fost aprobată finanțarea pentru construcția Podului rutier de peste Prut de la Ungheni, proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF).