Renault se așteaptă ca Dacia să-şi dubleze veniturile până în 2030

0
Publicat:

Renault se aşteaptă ca Dacia, marca low-cost a grupului auto francez, să-şi dubleze vânzările şi profitabilitatea până în 2030, transmite Reuters.

Muncitor care lucrează la o caroserie a unei Dacii în fabrica de la Mioveni
Dacia vrea să-şi dubleze veniturile până în 2030

Dacia se aşteaptă la dublarea veniturilor până în 2030, jumătate din creştere fiind determinată de volumele de vânzări şi jumătate de "gamă şi preţ". Costurile fixe sunt aşteptate să crească uşor în aceeaşi perioadă, se arată într-un comunicat al Renault Group.

De asemenea, Dacia se aşteaptă ca rentabilitatea capitalului angajat să-l depăşească pe cel al Renault Group şi să se dubleze între 2022 şi 2030.

În prezent, gama Dacia include un singur vehicul complet electric (EV), modelul compact Spring, care este fabricat în China şi, prin urmare, se va confrunta în Europa cu tarife vamale suplimentare de 21%.

"De la soluţii electrificate accesibile ICE (vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă), Dacia va avea o tranziţie lină către EV în Europa, fiind un pionier în soluţii accesibile EV", se arată în comunicat, fără detalii suplimentare. 

Dacia s-a clasat pe locul şase în topul producătorilor de automobile din Europa de Est, cu un business de 5,17 miliarde de euro în 2022, depășind Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft, filiala din Ungaria a concernului de automobile german Daimler AG, şi după Hyundai Motor Manufacturing Czech S.R.O. din Cehia

Clasamentul realizat pentru zona Europei de Est este dominat de compania Skoda, în principal de fabrica din Cehia, care produce automobile și motoare care aparțin de Volkswagen AG. În anul 2022, compania Skoda a raportat o cifra de afaceri de 18,1 miliarde de euro, potrivit celor mai recente date publicate de Surplex.

„Europa de Est a devenit un spaţiu important de producţie pentru producătorii de automobile din întreaga lume. Multe companii mari au înfiinţat unităţi de producţie în regiune pentru a profita de costurile mai mici ale forţei de muncă şi de forţa de muncă bine pregătită. Industria de automobile din Europa de Est a contribuit la crearea de locuri de muncă şi la dezvoltarea economică a regiunii”, spun reprezentanţii Surplex, care au utilizat la întocmirea clasamentului datele extrase din rapoartele financiare publicate anual de către producătorii de autoturisme.

Pe locul secund în clasamentul de producători auto din Europa de Est s-a situat compania Volkswagen Slovakia, care a înregistrat o cifra de afaceri de 9,73 de miliarde de euro în anul anterior.

Locul al treilea în acest clasament a fost ocupat de Audi Hungaria. Această companie a fost înființată în anul 1993, iar în anul 2022 a atins o cifră de afaceri de 8,44 miliarde de euro. Pe locul patru s-a situat compania deținută de Kia Slovakia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite