Articol publicitar

Promovarea brand-urilor în timp de criză

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
promovare business

La nivel individual pandemia ne-a afectat profund vieţile, planurile şi modul de gândire. La nivel global toate structurile, toate sistemele au fost şi sunt greu încercate – economia, între ele, cum era previzibil a început să dea semnale clare de criză.

Producţia s-a redus, distribuţia e afectată, vânzările nu mai sunt ceea ce au fost iar comportamentul consumatorului s-a schimbat: acesta a devenit mai precaut, mai pretenţios, mai selectiv iar brandingul a devenit o şi mai complicată problemă de rezolvat pentru o agentie de branding.

În această ecuaţie economică deloc simplă companiile sunt chemate să îşi demonstreze rezilienţa. Pe lângă reorientarea strategiilor de producţie şi distribuţie, restructurarea strategiei de marketing devine un element cheie al succesului, indiferent de profilul companiei. Cum se poate ajunge acum la consumatorul reticent? Pentru că nevoia de izolare este constanta perioadei, trecerea în mediul online şi optimizarea marketingului pentru acest mediu a devenit cea mai logică şi ofertantă soluţie.

Încă de acum 20 ani una dintre cele mai mari patru firme de audit a pus în ecuaţia corectă afacerile derulate cu ajutorul internetului, afirmând că „e-business is business”. Deja mare majoritate  a afacerilor au o componentă majoră de e-business.  Cu toate acestea, realizarea unui marketing digital de succes pare să fie încă problematică pentru o parte dintre aceste companii, în special pentru cele care nu alocă corect resurse acestui proces important. 

Pentru a promova activ brandul şi serviciile companiei este foarte importantă folosirea inteligentă şi corectă a resurselor disponibile, fie ele financiare, umane sau de infrastructură tehnică. 

Nu toate brand-urile şi companiile fac trecerea de la marketing-ul offline la cel online aşa cum ar trebui. Adesea din dorinţa de a promova cât mai larg şi divers  afacerea sau produsul, se ajunge la un efect invers, de copleşire a consumatorului: prea multe „ad”-uri (reclame), deformarea sau exagerarea performanţei produselor prin reclamă etc: consumatorii fac foarte uşor diferenţa între o reclamă corectă şi una exagerată.

Marketingul online al brand-urilor rămâne un mod vital prin care produsul poate ajunge la cumpărător. Important este să fie cât mai bine făcut.

Ce afaceri au fost afectate de pandemie şi în ce fel?

Efectele crizei sunt deja devastatoare pentru unele sectoare ale economiei şi cel mai probabil vor continua să se adâncească din ce în ce mai mult. Cele mai afectate domenii sunt:

Turismul, cu precădere hotelurile, restaurantele, liniile aeriene, liniile de croazieră. Oamenilor nu li s-a mai permis să călătorească, iar cererea a scăzut semnificativ:  multe hoteluri s-au închis sau şi-au redus capacitatea. Totuşi, o parte dintre ele au reuşit să se menţină pe piaţă prin serviciile de livrare, domeniu care s-a dezvoltat destul de mult.

Tehnologia informaţiei - nume foarte mari din domeniul tehnologiei depind de producţia din China. Odată cu instalarea virusului, multe fabrici s-au închis sau şi-au restrâns operaţiunile. Acest lucru a avut un impact foarte mare asupra lanţurilor de aprovizionare tehnologică.

Industria auto - scăderea semnificativă a cererii de vehicule afectează industria auto şi ameninţă mulţi angajaţi din acest sector să îşi piardă locurile de muncă.

Retail - marii producători au anunţat închiderea unor magazine pentru a opri răspândirea virusului, iar alţii au introdus munca de acasă acolo unde a fost posibil.

Carburant - cum mulţi oameni stau acasă şi evită deplasarea, cerea de carburanţi s-a micşorat. Aceasta a cauzat o scădere a preţurilor la carburant.

Care sunt afacerile ce beneficiază în această perioadă

În opinia  BVR’s Creative Lodge, chiar dacă această criză a adus multe efecte negative asupra economiei, câteva afacerii sau domenii au în mod clar de câştigat.

Serviciile de streaming (transmisie web) - având în vedere că majoritatea şcolilor s-au închis, dar şi pentru că s-a accentuat telemunca (munca de acasă), nevoia de comunicare prin intermediul tehnologiei a crescut. Foarte multe platforme online au facilitat trecerea din mediul offline la mediul online, fie că vorbim de şcoala online sau de conferinţe. Zoom sau Microsoft, Google sunt doar câteva din cele mai populare platforme folosite în această perioadă. Tot aici, putem vorbi de nevoia de divertisment. Petrecând tot mai mult timp acasă, oamenii au început să urmărească filme, emisiuni online. De aceea, furnizorii de servicii ca Netflix şi HBO au reuşit să supravieţuiască mai bine decât multe afaceri din industrie.

Gaming-ul pe mobil - folosirea mobilului s-a dublat tocmai pentru că oamenii petrec foarte mult timp online acum. Numărul descărcărilor de aplicaţii a crescut încă de la începutul crizei. Cea mai mare creştere a avut loc în China.

Pariurile online - acest domeniu a crescut din cauza închiderii cazinourilor şi a sălilor de jocuri.

E-commerce (comerţul online) - Deşi există o întrerupere a lanţurilor de aprovizionare a unora dintre cei mai mari comercianţi cu amănuntul, aceştia pot beneficia pe termen scurt de vânzarea online.

Fitness de acasă - restricţia oamenilor de a merge la sală nu i-a împiedicat să găsească soluţii pentru a se menţine în formă. Numărul oamenilor care au descărcat aplicaţii de fitness sau au urmărit videoclipuri s-a dublat.

Cu toate că această criză a schimbat peisajul afacerilor, consumatorii au rămas în permanenţă  conectaţi, în special prin anunţurile digitale şi, din păcate au fost victimele multor practici de marketing înşelătoare. Aceste practici, deşi poate au rezultate financiare pozitive imediate, pe termen lung sunt dăunătoare companiilor care doresc să îşi construiască sau să menţină brand-ul. Consumatorul păcălit  reacţionează, iar mediul virtual este unul care permite diseminarea largă a opiniilor: proastele practici de marketing ale unei companii sunt uşor demascate. Consumatorul este un mic detectiv care va investiga foarte uşor opinia altor consumatori, prin intermediul review-urilor, al forumurilor, blogurilor, etc. Este de reţinut şi integrat  faptul că în mediul online, consumatorul satisfăcut e parte importantă şi activă a marketing-ului de succes.

Nu ai identificat încă cea mai bună soluţie de criză pentru afacerea ta?

Iată câteva sfaturi care  pot ajuta la o poziţionare corectă şi etică în realizarea marketingului pe timp de criză

Situaţia de criză nu trebuie exploatată cu orice preţ - dacă compania ta se află în „echipa” care are de câştigat de pe urma ei, nu încerca să îi  afectezi pe ceilalţi jucători din piaţă. Mulţi furnizori rămân fără multe resurse - cele mai cumpărate sunt măştile şi produsele de igienizare, atât de necesare acestei perioade. Dacă compania ta vinde, comercializează astfel de produse, nu încerca să le vinzi la suprapreţ. Nu folosi această situaţie  dificilă pentru a face bani „uşor”. Oamenii îşi vor aminti de acest lucru, iar afacerea ta va fi afectată pe termen lung;

Nu implementa tactici care să exploateze frica - acele tehnici de marketing care pot mări vânzările prin crearea unei false necesităţi  (spre exemplu „oferta limitată”);

Spune nu informaţiilor false - într-o cursă  agresivă pentru profit există companii care folosesc această perioadă pentru a obţine beneficii exagerate în urma produselor pe care le oferă: produse sunt prezentate ca având puterea de a opri virusul dar care în mod evident nu au această calitate, vor conduce pe termen mediu şi lung la deteriorarea reputaţiei companiei.

Acest tip de practici  deteriorează  imaginea  companiei în ochii clienţilor, îi va îndepărta şi  pe termen lung va califica afacerea ca una lipsită de empatie şi lipsită de onestitate.

Cum se promovează corect produsele în contextul crizei

Iată câteva sfaturi care pot ajuta la o promovare corectă a produselor, una care să contribuie la sustenabilitatea afacerii şi la succesul pe termen lung:

Îmbunătăţeşte-ţi afacerea, investeşte în brandul tău 

Optimizează magazinul online

Promovează produsele în mod corect, alege întotdeauna produse şi servicii de branding premium.

Furnizează beneficiile reale ale produsului pe care îl vinzi/comercializezi, fără niciun fel de exagerare.

Fii transparent cu clientul şi include informaţii importante despre siguranţă şi utilizarea eficientă.

Oferă reduceri şi promoţii pentru a păstra baza de clienţi şi pentru a oferi exact ceea ce promiţi.

Distribuie conţinut pe reţelele sociale şi petrece mai mult timp în mediul online pentru a păstra legătura cu clienţii.

Fii creativ şi organizează evenimente online pentru a-i determina pe consumatori să investească în brand-ul tău.

Aşadar, asigură-te că pui în aplicare tactici corecte şi că dai şansa ca profitul  să crească solid, fără ca afacerea ta să fie afectată pe termen lung.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite