Producătorii de salam de Sibiu au îngropat securea războiului şi au constituit o asociaţie. Cu sediul în Bacău

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Salamul de sibiu este apreciat atât în ţară, cât şi peste hotare
Salamul de sibiu este apreciat atât în ţară, cât şi peste hotare

Aşa-zisul conflict pe tema denumirii „Salam de Sibiu“ s-a stins prin înfiinţarea Asociaţiei Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS), cu sediul în Bacău. Procesatorii de mezeluri Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi şi Scandia Română, care realizează 90% din producţia de Salam de Sibiu din România, au înfiinţat această asociaţie, pentru a proteja marca la nivel comunitar, anunţă fondatorii.

Conducerea APSS este formată din Carmen Gavrilescu, director de marketing al Agricola, în calitate de preşedinte, şi de preşedintele Angst, Sorin Minea, în calitate de vicepreşedinte.

Marca „Salam de Sibiu“ va fi protejată la nivel comunitar

Scopul Asociaţiei este apărarea mărcii Salam de Sibiu ca Indicaţie Geografică Protejată la nivel comunitar, dezvoltarea durabilă a producţiei acestui produs, sprijinirea şi creşterea puterii economice a producătorilor acestui sortiment, atât în plan naţional, cât şi internaţional.
În acest sens, de patru luni se lucrează la elaborarea Caietului de Sarcini şi a întregii documentaţii necesare pentru demararea respectivei proceduri.
Asociaţia este asistată, în acest demers, de două case de avocatură cu background în domeniu.
Au fost accesate nenumărate surse care atestă prezenţa produsului, între care arhivele interbelice şi comuniste, arhivele producătorilor, date ale ministerelor, date de presă
“, a declarat Carmen Gavrilescu.

APSS precizează că producătorul Scandia Română este deţinătorul mărcii „Sibiu“, iar celelalte companii care produc de foarte mulţi ani salam de Sibiu, respectiv Agricola Internaţional Bacău, Salsi Sinaia (membră a grupului de firme Angst), Principal Company Salonta, Aldis, H&E Reinert, Spar Groupe şi Medeus&CO Prodimpex, au înregistrat în septembrie 2008 la OSIM denumirea "Salam de Sibiu" ca indicaţie geografică protejată, în ideea de a crea o protecţie în jurul acestui produs românesc.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite