Producătorii auto din UE cer amânarea tarifelor post-Brexit pentru vehiculele electrice

0
Publicat:

Patronii îl avertizează pe președintele Comisiei Europene că regulile inițiale, care vor intra în vigoare în ianuarie, vor afecta producția de mașini electrice din Uniunea Europeană.

stație de încărcare pentru mașini electrice
Producătorii auto din UE cer amânarea tarifelor post-Brexit pentru vehiculele electrice

Șefii celor mai mari producători de automobile din Europa i-au cerut președintelui Comisiei Europene să amâne introducerea „pe muchie de cuțit” a tarifelor post-Brexit care, potrivit acestora, vor afecta producția de vehicule electrice din UE.

Renault, Mercedes-Benz, Volvo și Ferrari s-au numărat printre cei 13 mari producători care i-au scris marți Ursulei von der Leyen pentru a cere o amânare a „regulilor de origine” care urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie, potrivit The Guardian.

Industriile auto de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii s-au unit pentru a cere ca termenul limită să fie amânat cu trei ani, până la sfârșitul anului 2026, pentru a evita impunerea peste noapte a unor tarife de 10%.

Printre producătorii auto s-au numărat și Toyota, Ford și Jaguar Land Rover, care au fabrici în Marea Britanie, plus BMW și Volkswagen, care dețin Rolls-Royce și Bentley în Marea Britanie.

Aceștia au obținut sprijinul puternic al guvernului britanic, care dorește să evite orice impact negativ al Brexitului. Cu toate acestea, înalți oficiali UE au declarat că nu cred că acordul negociat ar trebui redeschis pentru a liniști industria auto.

Regatul Unit și UE au convenit un acord grăbit privind Brexit în ajunul Crăciunului 2020, spre ușurarea producătorilor de automobile și a multor alte industrii. Cu toate acestea, acordul a inclus, de asemenea, norme care să oblige producătorii de automobile să se aprovizioneze cu baterii din UE. Automobilele exportate între Regatul Unit și UE vor fi supuse unor tarife de 10% dacă nu se aprovizionează cu baterii din Europa.

Aproximativ 90% dintre mașinile electrice exportate din UE în Regatul Unit și invers ar fi afectate, dar nu și mașinile pe benzină și diesel, spre nemulțumirea militanților pentru protecția mediului.

Normele reprezintă o problemă deoarece China, Coreea de Sud și Japonia domină piața mondială de producție a bateriilor. Constructorii de automobile consideră că tarifele pentru vehiculele europene vor ajuta producătorii chinezi, care speră să câștige o cotă mai mare din piața europeană - o schimbare care ar putea amenința locurile de muncă din Europa.

Tarifele „ar avea un impact direct asupra competitivității producției de vehicule electrice din UE, prin reducerea cotei noastre pe prima piață de export de vehicule electrice din Europa”, au scris constructorii auto, referindu-se la Regatul Unit.

Șefii din industria auto au declarat că regulile de origine sunt „irealizabile” și ar avea „consecințe directe semnificative în ceea ce privește o potențială pierdere a producției de vehicule electrice în Europa”.

Impunerea tarifelor ar fi „incoerentă”, deoarece ar risca să afecteze noua industrie ecologică într-un moment în care UE încearcă să o încurajeze, se arată în scrisoarea coordonată de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, un grup de lobby.

O serie de gigafabrici uriașe sunt în construcție în Europa, pentru a încerca să remedieze dezechilibrul în ceea ce privește aprovizionarea cu baterii, dar acestea vin prea târziu pentru termenul limită de 1 ianuarie.

Potrivit companiei de date Benchmark Minerals, se așteaptă ca ponderea Europei în industria mondială să se dubleze până în 2035. Printre fabricile Gigafactories se numără fabrica planificată de Tata, proprietarul JLR, în Marea Britanie, două fabrici în nordul Franței, „Battery Valley”, și nouă fabrici noi sau extinse în Germania, centrul tradițional al industriei auto europene.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite