Piața de e-commerce din România este estimată să ajungă la 10 miliarde de euro, până în 2025

0
Publicat:

Piața de e-commerce din România este estimată să ajungă la 10 miliarde de euro în 2025, având în vedere că dezvoltarea sectorului este alimentată de accesul la digitalizare și de creșterea veniturilor.

Un bărbat introduce datele cardului pe laptop pentru comenzile online făcute
Piața de e-commerce va crește substanțial în România. Foto Shutterstock

Sectorul comerțului digital a ajuns la aproximativ 7 miliarde de euro la sfârșitul anului 2023, valoarea fiind cu circa 10% mai mare decât cea înregistrată în 2022, când a ajuns la 6,3 miliarde de euro. Cota de comerț electronic în totalul pieței de retail din România este de aproximativ 11%. Se estimează că sectorul va continua să crească cu aproximativ 10% în 2024.

Dezvoltarea e-commerce este alimentată de accesul la digitalizare și de creșterea veniturilor populației tinere și ale nativilor digitali, dar și de evoluția tehnologiei. Inovațiile tehnologice vor continua să modeleze viitorul retailului, creând noi oportunități atât pentru consumatori, cât și pentru companii. Retailerii devin nevoiți să-și adapteze strategiile la noua realitate, iar inovațiile tech precum AI, analiza datelor sau aplicațiile vor fi cruciale pentru competitivitate în piață.

Implementarea tehnologiilor moderne de plată a redus timpul pentru clienți cu o medie de 30%, crescând semnificativ eficiența operațională. În plus, magazinele care folosesc soluțiile noastre au înregistrat o creștere cu 20% a tranzacțiilor mobile, ceea ce arată popularitatea tot mai mare a consumatorilor și acceptarea metodelor moderne de plată. Tehnologiile noastre îmbunătățesc managementul operațional și au un impact direct asupra satisfacției clienților. Datorită sistemelor implementate, magazinele au înregistrat o creștere cu 15% a satisfacției clienților. Aceste cifre arată impactul real al tehnologiei Exorigo-Upos asupra funcționării și dezvoltării sectorului de retail din România”, a declarat Marek Nowakowski, General Manager Exorigo-Upos România.

Tehnologia joacă un rol cheie în modernizarea pieței de retail din România, influențând procesele operaționale și experiența consumatorului.

Principalul domeniu în care tehnologia are un impact uriaș este reprezentat de sistemele de plată. Datele estimate arată că aproximativ 35% dintre plățile pentru comenzile online se fac cu cardul, în timp ce restul de 65% se fac ramburs, conform celor mai recente date. Creșterea portofelelor electronice precum PayU sau MobilPay și a plăților amânate (BNPL) contribuie la confortul sporit al cumpărăturilor, ceea ce este benefic atât pentru consumatori, cât și pentru retaileri.

Automatizarea este o altă tendință importantă care schimbă piața de retail. Introducerea caselor automate, care în 2022 au reprezentat aproximativ 15% din totalul caselor din magazine, și sistemele de gestionare a stocurilor le permit comercianților să crească eficiența operațională.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite