Comercianţii chinezi fac cursuri de TikTok pentru a ajunge mai bine la cumpărătorii de peste hotare

0
Publicat:

Îmbrăcate cu hijaburi şi abaya, două studente de la o şcoală de e-commerce din Guangzhou (sudul Chinei) se filmează cu telefonul şi învaţă cum să vândă haine utilizatorilor aplicaţiei TikTok din străinătate, scrie AFP, citată de Agerpres.

 Shein a reuşit să cucerească piaţa occidentală graţie acestei strategii. FOTO arhiva
Shein a reuşit să cucerească piaţa occidentală graţie acestei strategii. FOTO arhiva

Se întâmplă în ultima zi a unui curs de două săptămâni dedicat vânzării de produse în străinătate via aplicaţia TikTok cunoscută la nivel mondial. Chiar dacă oficial este blocată în China, aplicaţia TikTok este o platformă spre care se îndreaptă din ce în ce mai mulţi comercianţi chinezi.

Succesul comercial pe TikTok necesită însă competenţe multiple, mergând de la ocolirea cenzurii impuse de autorităţile chineze, şi până la competenţe de limbi străine, ceea ce a dus la înmulţirea cursurilor şi serviciilor de consiliere pe acest segment în China.

La o şcoală din Guangzhou, în provincia Guangdong din sudul Chinei, o profesoară filmează hijaburi şi abaya, articole de îmbrăcăminte specifice Orientului Mijlociu, cu intenţia de a-i cuceri pe cumpărătorii musulmani din Marea Britanie, oferindu-le detalii cu privire la preţuri şi mărimi.

„Este muselină, un material care respiră”, exclamă profesoara în limba engleză în timp ce cursanta ei prezintă articolele în faţa telefonului.

„Îi învăţăm pe cursanţi care sunt produsele care se vând cel mai bine, care sunt pieţele cele mai potrivite pentru ei”, explică  Wang Yaxuan, o altă instructoare de la aceaşi şcoală.

La Guangdong există mii de uzine care produc o varietate de produse, de la abaya până la espressoare de cafea şi peruci. După decenii în care au produs bunuri destinate exportului, companiile chineze caută din ce în ce mai mult să elimine intermediarii şi să vândă direct consumatorilor din străinătate, la preţuri şi mai mici.

Gigantul chinez din sectorul de fast-fashion Shein a reuşit să cucerească piaţa occidentală graţie acestei strategii, utilizând forţa aplicaţiei TikTok.

Micile companii sunt dezavantajate

Dar fiins însă că, oficial, aplicaţia TikTok nu este disponibilă în China, micile companii sunt dezavantajate. Aici intervin cursuri precum cele oferite de şcoala de comerţ electronic Mede Education Technology care le ajută să înveţe elementele de bază, precum crearea unui cont pe reţeaua socială, dar şi noţiuni mai avansate precum gestionarea livrărilor şi analiza datelor de vânzări.

Tariful pentru un curs de şase zile de formare la Mede Education Technology este de minimum 9.000 de yuani (aproximativ 1.160 de euro).

 Qiu Zhouwen, un cursant în vârstă de 30 de ani, lucrează pentru o companie de cosmetice din Guangzhou. Acesta spune că firma l-a înscris la acest curs în speranţa că va reuşi să îşi vândă produsele pe TikTok.

„Informaţia este acum o parte din costul afacerilor şi dacă nu ai informaţia adecvată pieţei, costurile tale vor fi mult prea mari”, spune Qiu .

Şcoala Mede este doar una din multele organizaţii care oferă cursuri de TikTok, în timp ce la Guangdong autorităţile au pus bannere pentru a promova comerţul internaţional pe Internet.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite